동계스포츠 리조트 이용객의 리조트 이미지와 선택속성이 충성도에 미치는 영향

논문상세정보
' 동계스포츠 리조트 이용객의 리조트 이미지와 선택속성이 충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 리조트 이미지
  • 만족도.
  • 선택속성
  • 충성도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,246 0

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' 동계스포츠 리조트 이용객의 리조트 이미지와 선택속성이 충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 해외골프여행객의 선택속성과 행동의도의 구조적 관계
    최주원 관광연구 27 2 529-548 [2012]
  • 해양스포츠 참여 동기가 해양스포츠 활동의 신뢰도와 만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    문선호 Journal of The Korean Data Analysis Society 11 1 545-554 [2009]
  • 해양스포츠 전진기지 이용객의 시설이용만족도가 재방문의도 및 구전의도에 미치는 영향
    지삼업 Journal of The Korean Data Analysis Society 11 2 981-991 [2009]
  • 해양스포츠 박람회 참가자들의 참여동기, 박람회 서비스품질, 참여만족도, 서비스이미지 및 개최지이미지와의 구조적 관계
    김용만 한국스포츠산업경영학회지 13 3 13-26 [2008]
  • 해양관광 활성화를 위한 관광요소별 중요도 분석
    김성진 Journal of The Korean Data Analysis Society 11 6 3377-3390 [2009]
  • 해수욕장 이용객의 선택속성이 전반적 만족도 및 행동의도에 미치는 영향 -부산지역 해수욕장을 중심으로-
    전재균 Journal of The Korean Data Analysis Society 10 5 2845-2857 [2008]
  • 컨벤션개최지에 따른 참가동기와 선택속성의 차이 분석
    허정옥 Journal of The Korean Data Analysis Society 13 3 1615-1629 [2011]
  • 소비자 특성에 따른 스키리조트 선택속성과 행동의도에 관한 연구
    함현주 한국스포츠산업경영학회지 11 4 47-61 [2006]
  • 리조트의 고객지향성과 서비스가치, 고객만족, 리조트이미지형성, 리조트신뢰 및 재방문의도의 구조적 관계
    김용만 한국체육학회지 48 1 239-250 [2009]
  • 도시형 비치리조트의 경험가치(4Es), 지각된 가치, 이미지, 충성도 간의 가설적 인과모형
    이혁기 한국체육학회지 51 3 251-261 [2012]
  • 대전 뿌리공원 관광지 선택속성이 관광객 만족 및 행동의도에 미치는 영향 연구 -관광지 이미지를 조절효과로-
    김효중 한국경제지리학회지 15 4 735-751 [2012]
  • 관광지 선택속성과 동기요인이 방문객 행동의도에 미치는 영향 : 태안지역 방문객을 중심으로
    김현 지방정부연구 16 1 7-22 [2012]
  • Tourism image, evaluation variables and after purchase behaviour : inter-relationship
    Bigne, J. E. Tourism Management 22 607-616 [2001]
  • The service encounters : Diagnosing favorable and unfavorable insidents
    Bitner, M. J. Journal of Service Marketing 9 4 31-42 [1990]
  • The selection attributes types of ski resorts based on different demographic characteristics of the ski consumers
    Shin, S. H. Korean Journal of Sport Management 6 2 83-97 [2001]
  • The relationship study between building switching barrier and intention to stay of a sports resort through customer satisfaction
    Ryu, D. S. [2009]
  • The relationship between selection attributes of the ski resorts by consumer`s types and purchase behavior intentions
    Lee, J. H. The Korean Journal of Physical Education 40 3 421-431 [2001]
  • The influence of sport tourism's participation motivation and destination attributes evaluation on reparticipation and switching intention
    Kim, C. W. [2004]
  • Study on customer satisfaction and business performance effected by service quality via corporation image
    Cha, M. K. [2011]
  • Service recovery's influence on consumer satisfaction, positive word-of-mouth, and purchase intentions
    Maxham, J. G. Journal of Business Research 54 1 11-24 [2001]
  • Production and consumption of european cultural tourism
    Ricgards, G. Annals of Tourism Research 22 2 261-283 [1995]
  • Managing your corporate image
    Dawling, G. R. 109-115 [1986]
  • Consumer perceptions of interpersonal equity and satisfaction in transactions : Field survey approach
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 53 21-35 [1989]
  • Conjoint analysis of down hill skiers used to improve data collection for market segmentation
    Carmichael, B. Journal of Travel & Tourism Marketing 5 3 187-206 [1996]
  • An empirical study on the relationship marketing of financial industry
    Lee, G. S. Korean Industrial Economic Association 12 5 209-223 [1999]
  • An empirical study of brand switching for a retail service
    Morgan, R. M. Journal of Retailing 70 3 267-282 [1994]
  • An assessment of the relationship between service quality and customer satisfaction in the formation of consumers' purchase internations
    Taylor, S. A. Journal of Retailing 70 163-178 [1994]
  • Advances in Consumer Research
    Westbrook, R. A. 94-99 [1981]
  • A phenomenology of tourist experiences
    Cohen, E. Sociology 13 2 179-201 [1979]
  • A path analytic model of store loyalty involving self-concept, store image, geographic loyalty, and socioeconomic status
    Sirgy, M. J. Journal of the Academy of Marketing Science 13 3 265-291 [1985]
  • A framework for marketing image management
    Barich, H. Sloan Management Review 32 4 94-104 [1991]