장소마케팅을 위한 음식관광의 전략적 발전

' 장소마케팅을 위한 음식관광의 전략적 발전' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • destinationmarketing
  • food tourism
  • street foods
  • thailand
  • tourism resources
  • 관광자원
  • 길거리음식
  • 음식관광
  • 장소마케팅
  • 태국
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 장소마케팅을 위한 음식관광의 전략적 발전' 의 참고문헌

  • 향토음식 특화 거리의 관광상품화와 활성화 방안 연구 - 담양 죽순 푸드빌리지를 중심으로 -
    김수인 한국식생활문화학회지 28 (4) : 348 ~ 355 [2013]
  • 향토음식 소비동기에 따른 시장세분화에 관한 연구 - 영국인 관광객을 대상으로 -
    김영국 관광학연구 35 (5) : 373 ~ 391 [2011]
  • 한국 전통주 관광객 동기유형 군집별 관광지 선택속성 차이연구
    고재윤 호텔경영학연구 20 (2) : 53 ~ 68 [2011]
  • 축제이벤트에서의 전통향토 음식체험관광에 대한 관광동기가 기대도와 지역애착 및 관광만족에 미치는 영향
    김재곤 한국콘텐츠학회 논문지 11 (10) : 434 ~ 448 [2011]
  • 지역 음식관광 활성화를 위한 외국인 방문객 시장세분화 연구 - 여행 중 음식 관련 행동들을 기반으로 -
    강성진 관광연구 29 (5) : 177 ~ 197 [2014]
  • 음식관광축제의 현황 및 활성화 방안에 관한 연구- 광주·전남지역의 음식관광축제를 중심으로 -
    김장호 한국조리학회지 18 (5) : 129 ~ 145 [2012]
  • 음식관광에 대한 소비자의 인식 및 요인분석
    김은혜 대한지역사회영양학회지 15 (1) : 83 ~ 93 [2010]
  • 음식관광박람회 관람객의 관람동기 요인이 만족도와 행동의도에 미치는 영향 연구
    민계홍 관광연구 28 (3) : 375 ~ 391 [2013]
  • 음식관광매력속성이 지역이미지 및 방문객 행동의도에 미치는 영향-강릉지역 방문객을 중심으로-
    강혜숙 호텔관광연구 17 (2) : 81 ~ 102 [2015]
  • 음식관광 체험활동 선호도와 음식관련 성격 특질이참여의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이인옥 외식경영연구 15 (5) : 225 ~ 248 [2012]
  • 음식관광 세분화를 통한 지역관광 활성화 방안 -약선 음식을 중심으로-
    성연 호텔관광연구 15 (3) : 351 ~ 369 [2013]
  • 음식관광 관여도와 동기가 참여활동과 만족도에 미치는 영향
    이덕순 관광연구 28 (5) : 325 ~ 342 [2013]
  • 음식관광 결정 요인 - 전북의 장소성과 관여도를 중심으로 -
    박승현 관광학연구 34 (6) : 149 ~ 169 [2010]
  • 외식산업 실무론
    강병남 지구문화사 : 21 ~ 29 [1999]
  • 서울·경기 일부지역 대학생의 Take-out Food 이용실태
    유성은 한국식품조리과학회지 19 (5) : 546 ~ 554 [2003]
  • 서울 북부 대학가에서 즉석조리되어 판매되는 거리음식(Street foods) 이용 실태에 관한 연구+
    김혜영 한국식생활문화학회지 22 (1) : 43 ~ 57 [2007]
  • 문화관광콘텐츠로써의 한국 사찰음식에 대한 제고
    정효진 한국콘텐츠학회지 10 (3) : 22 ~ 27 [2012]
  • 대구·경북지역 향토음식점 선택속성에 따른 시장세분화
    박수길 위덕대학교 대학원 [2013]
  • 관광지에서의 음식서비스 경험이 관광자 만족에 미치는 영향
    최식원 여가관광연구 19 : 77 ~ 104 [2012]
  • Understanding Tourism: Basic Glossary | World Tourism Organization UNWTO
  • Trend of food and service industry in the world
    Jetaketsakit, J. Udsahakansarn 55 : 9 ~ 11 [2014]
  • Towards a framework for food tourism as an element of destination marketing
    du Rand, G. E. Current Issues in Tourism 9 (3) : 206 ~ 234 [2006]
  • Tourism and gastronomy: Gastronomy’s influence on how tourists experience a destination
    Kivela J Journal of Hospitality and Tourism Research 30 (3) : 354 ~ 377 [2006]
  • The role of food service in tourist satisfaction
    Neild, K. International Journal of Hospitality Management 19 (2) : 375 ~ 384 [2000]
  • The relationships between food-related personality traits, satisfaction, and loyalty among visitors attending food events and festivals
    Kim, Y. G. International Journal of Hospitality Management 29 : 216 ~ 226 [2010]
  • The power of search engine ranking for tourist destinations
    Pan, B. Tourism Management 47 : 79 ~ 87 [2015]
  • The foods of the worlds: Mapping and comparing contemporary gastrodiplomacy campaigns
    Zhang, J. International Journal of Communication 9 : 569 ~ 591 [2015]
  • The destination‐management organisation and the integrative destination‐marketing process
    Elbe, J. International Journal of Tourism Research 11 (3) : 283 ~ 296 [2009]
  • Street foods in developing countries: the potential for micronutrient fortification
    Draper, A. London School of Hygiene Tropical Medicine [1996]
  • Street food and its bright future
    Export-Import Bank of Thailand Export-Import Bank of Thailand : 1 ~ 3 [2014]
  • Street Food in Bangkok - Amazing Thai Food Festival 2014
  • Street Food Project
    Tinker, I. Assignment Children 57/58 : 191 ~ 193 [1982]
  • Safety and quality evaluation of street foods sold in Zaria, Nigeria
    Umoh, V. J. Journal of Food Control 10 : 9 ~ 14 [1999]
  • SWOT analysis strategy skills
  • Role of social media in online travel information search
    Xiang, Z. Tourism Management 31 (2) : 179 ~ 188 [2010]
  • Policy on Community Tourism Development in Thailand
    Wirudchawong, N. Journal of Ritsumeikan Social Sciences and Humanities : 13 ~ 15 [2012]
  • Passport Institutional Channels
    Euromonitor International Euromonitor International Publication [2014]
  • Nutrition and health impact of agriculture and food systems in Thailand
    Tontisirin, K. Presentation, The WFD [2013]
  • Marketing Management
    Kotler, P. T. Amazon [2015]
  • M. Novelli
    Hall, C. M. Elsevier Butterworth-Heinemann : 73 ~ 88 [2005]
  • Local food in Tourism policies
    Harszhu, H. Paper presented at the International Conference on Local Food and Tourism [2000]
  • Kano모델을 이용한 음식관광지 선택속성 분류에 관한 연구 : 한국 및 중국 대학(원)생을 중심으로
    장지원 호텔경영학연구 23 (3) : 225 ~ 244 [2014]
  • Hawker policy in Thailand
    Legislative Council Secretariat Legislative Council of the Hong Kong special administrative region of the People's Republic of China : 1 ~ 6 [2014]
  • Government websites for promoting East Asian culinary tourism: A cross-national analysis
    Horng, J. Tourism Management 31 (1) : 74 ~ 85 [2010]
  • Gastronomy: A phenomenon of cultural expressionism and an aesthetic for living
    Hegarty, J. A. International Journal of Hospitality Management 20 (1) : 3 ~ 13 [2001]
  • Food, Tourism and Destination Differentiation: The Case of Rotorua, New Zealand
  • Food tourism in Thailand: Consumer behaviors of foreign tourists in Thailand on Thai food (International MBA Graduate School)
    Kururatchaikul, P. Waseda University [2014]
  • Food in tourism : Attraction and impediment
    Cohen, E. Annals of Tourism Research 31 (4) : 755 ~ 778 [2004]
  • Food for the Cities: Street foods
    Fao.org
  • Food Tourism around the World
    Hall, C. M. Butterworth Heinemann : 1 ~ 24 [2003]
  • Destination Marketing: An integrated marketing communication approach
    Pike, S. Routledge [2012]
  • Decoding Street Food Marketing
    Jiranonlertsuk, P. Presentation, Mahidol Univetsity [2014]
  • Customer satisfaction with Korean restaurants in Australia and their role as ambassadors for tourism marketing
    Min, K. H. Journal of Travel & Tourism Marketing 31 (4) : 493 ~ 506 [2014]
  • Customer perceptions for expectations and acceptance of an authentic dining experience in Thai restaurants
    Sukalakamala, P. Journal of Foodservice 18 (2) : 69 ~ 75 [2007]
  • Critical control points of street-vended foods in the Dominican Republic
    Bryan, F. L. Journal of Food Protection 51 (5) : 373 ~ 384 [1988]
  • Bacteriological profile and holding temperatures of street-vended foods from Addis Ababa
    Deriba, M. International Journal of Environmental Health Research 11 : 95 ~ 105 [2001]
  • Asia Pacific Travel Intentions Survey
  • Annual report of WTTC
  • A Comparison of Satisfaction with Bangkok Tourism Marketing Strategies of Local and Foreign Tourists
    Sereetrakul, W. European Journal of Social Science 34 (1) : 99 ~ 105 [2012]