구전정보 특성이 태도 및 행동의도에 미치는 영향

' 구전정보 특성이 태도 및 행동의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • attitude
  • behavior intention
  • online wom
  • social media
  • 구전정보
  • 소셜 미디어
  • 태도
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 구전정보 특성이 태도 및 행동의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 패밀리 레스토랑의 온라인 구전, 신뢰성, 구전수용 그리고 레스토랑 방문의도의 구조적 관계
    조문식 조원섭 관광경영연구 14 (2) : 181 ~ 199 [2010]
  • 인터넷 구전 수용의 영향요인
    김해룡 최현국 한국마케팅학회 추계학술대회 발표논문집 : 245 ~ 255 [2004]
  • 음식모형 속성에 따른 감정반응과 태도가 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 서울지역의 푸드코트를 중심으로
    김형준 호텔경영학연구 21 (6) : 185 ~ 198 [2012]
  • 외식소비자 구전정보의 송수신 커뮤니케이션 상호작용이 수용성과 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구
    김기영 산업경제연구 24 (2) : 991 ~ 1025 [2011]
  • 외식서비스 인카운터의 고객 반응이 고객가치와 구매 후 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    안성식 관광연구 27 (5) : 343 ~ 370 [2012]
  • 외식상품 소비자의 소셜커머스 신뢰형성에 관한 연구- 외식상품에 대한 소비자 관여도의 조절효과를 중심으로 -
    남장현 외식경영연구 16 (5) : 147 ~ 170 [2013]
  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 유창조 소비자학연구 17 (1) : 73 ~ 93 [2006]
  • 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
    전성률 마케팅연구 27 (1) : 45 ~ 66 [2012]
  • 온라인 커뮤니케이션 특성이 소비자 반응에 미치는 효과
    홍영일 디지털디자인학연구 10 (2) : 13 ~ 22 [2010]
  • 온라인 외식정보의 네트워크적 특성에 대한 구전수용 및 확산
    서재원 관광경영연구 16 (4) : 163 ~ 183 [2012]
  • 온라인 여행후기 정보특성과 수용의도 및 구전효과의 영향관계 연구: 정보 유용성의 매개효과를 중심으로
    양영순 관광레저연구 25 (7) : 195 ~ 214 [2013]
  • 온라인 소셜 네트워크 서비스 환경에서 오피니언 리더십이 구전의 방향성에 따른 태도 변화에 미치는 영향
    서보밀 한국전자거래학회지 18 (2) : 111 ~ 130 [2013]
  • 온라인 사용 후기 유형에 따른 정보 유용성 및제품태도에 미치는 영향력의 차이: 온라인 브랜드 커뮤니티 유형과 자기 감시성의 조절효과를 중심으로
    정효진 마케팅관리연구 19 (1) : 109 ~ 131 [2014]
  • 온라인 맛집 리뷰 이용자들의 정보탐색 유형에 따른 관여 대상과 매체이용 및 소비행동의 관계 비교
    이해영 관광연구 26 (6) : 309 ~ 326 [2012]
  • 온라인 구전커뮤니케이션: 사용 후기 평가에 미치는 댓글의 영향에 관한 실험 연구
    김지영 한국방송학보 24 (1) : 7 ~ 45 [2010]
  • 온라인 구전정보는 소비자 설득을 위한 정보인가? 가치 있는 정보인가? 온라인 구전정보에 의해 소비자의 구매의사가 형성될 때 조절초점이 행하는 역할
    김소현 광고연구 (96) : 7 ~ 46 [2013]
  • 온라인 구전마케팅에 대한 이해와 그 활용전략에 대한 연구 19 : 1 ~ 15
    홍성태 [2004]
  • 온라인 구전 여행정보의 신뢰와 구전효과 연구
    천민호 한국콘텐츠학회 논문지 11 (5) : 424 ~ 432 [2011]
  • 온라인 관광 구전정보품질이 구전효과에 미치는 영향
    김나은 김민화 호텔경영학연구 19 (4) : 59 ~ 79 [2010]
  • 여행업의 온라인 구전정보 특성이 신뢰와 구전수용 및 확산, 구매의도에 미치는 영향
    이현주 천덕희 고객만족경영연구 14 (1) : 83 ~ 100 [2012]
  • 스마트폰 외식정보서비스의 구전정보 특성에 따른 신뢰형성이행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김형준 호텔경영학연구 23 (1) : 45 ~ 64 [2014]
  • 스마트폰 어플리케이션을 이용한 외식정보검색경험에 따른 사용용이성이 가치 및 만족에 미치는 영향의 비교연구
    김기진 외식경영연구 14 (5) : 113 ~ 131 [2011]
  • 소셜미디어 이용동기가 몰입과 여가만족에 미치는 영향- 대학생의 페이스북 이용을 중심으로 -
    고동완 관광연구 28 (4) : 137 ~ 156 [2013]
  • 성서ᆞ신화 스토리텔링이 관광객의 지각된 가치와행동의도에 미치는 영향- 유럽을 방문하는 한국인 관광객을 대상으로 -
    허지현 관광경영연구 17 (2) : 385 ~ 405 [2013]
  • 서비스산업에서 온라인 구전정보의 효과성에 영향을 미치는 선행요인들의 관계에 관한 연구
    김영찬 정혜미 광고학연구 18 (4) : 167 ~ 183 [2007]
  • 근거이론 접근방법에 의한 외식정보 구전 커뮤니케이션 패러다임 모형 개발
    차성미 관광학연구 31 (4) : 119 ~ 138 [2007]
  • Word of mouth communication within online communities: Conceptualizing the online social network
    Brown, J. J. Journal of Interactive Marketing 21 (3) : 2 ~ 20 [2007]
  • What drives consumers to spread electronic word of mouth in online consumer-opinion platforms
    Cheung, M. K. Decision Support Systems 53 : 218 ~ 225 [2012]
  • Using online conversations to study word-of-mouth communication
    Godes, D. Marketing Science 23 (4) : 545 ~ 560 [2004]
  • 박사
  • The structure and function of complex networks
    Newman, M. E. J. SIAM Review 45 (2) : 167 ~ 256 [2003]
  • The role of marketing in social media: How online consumer reviews evolve
    Chen, Y. Journal of Interactive Marketing 25 (2) : 85 ~ 94 [2011]
  • The relative importance of food, atmosphere, and fairness of wait : The case of a full-service restaurant
    Sulek, J. M. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quartely 45 (3) : 235 ~ 247 [2004]
  • The influence of motion pictures on children's attitudes
    Thurstone, L. L. Journal of Social Psychology 2 : 291 ~ 305 [1931]
  • The impact of initial consumer trust on intentions to transact with a web site: a trust building model
    McKnight, D. H. Journal of Strategic Information Systems 11 : 297 ~ 323 [2002]
  • The economic leverage of the virtual community
    Balasubramanian, S. International Journal of Electronic Commerce 5 (3) : 103 ~ 138 [2001]
  • The differential effects of online Word-of-Mouth and critics' reviews on pre-release movie evaluation
    Chakravarty, A. Journal of Interactive Marketing 24 : 185 ~ 197 [2010]
  • The Viral Effect of Online Social Network on New Products Promotion: Investigating Information Diffusion on Twitter
    김형진 지능정보연구 18 (2) : 107 ~ 130 [2012]
  • The Relationships among Service Quality, Perceived Value, Customer Satisfaction, and Post-purchase Intention in Mobile Value-added Services
    Kuo, Y. F. Computers in Human Behavior 25 : 887 ~ 896 [2009]
  • The Effects of Word of Mouth on Sales : Online Book Reviews
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 : 411 ~ 423 [1988]
  • Stealth marketing: How to reach consumers surreptitiously
    Kaikati, A. California Management Review 36 (4) : 6 ~ 22 [2004]
  • Should a company have message boards on its website?
    Chiou J Journal of Interactive Marketing 17 (3) : 50 ~ 61 [2003]
  • SNS를 통한 외식정보 검색시 개인특성과 사용자 만족, 지속적 이용의도, 추천의도에 관한 실증적인 연구
    성혜진 외식경영연구 15 (3) : 81 ~ 101 [2012]
  • SNS를 통한 구전정보의 특성이 구전 효과에 미치는 영향
    박진영 관광연구 27 (6) : 385 ~ 408 [2013]
  • Online reviews : do consumers use them?
    Chatterjee, P. Advanced in Consumer Research 28 (1) : 129 ~ 133 [2001]
  • Online discussion groups as social networks: An empirical inverstigation of word-of mouth on the internet
    Steyer, A. Journal of Interactive Advertising 6 (2) : 6 ~ 52 [2006]
  • Internet Forums as Influential Sources of Consumer Information
    Bickart, B. Journal of Marketing 15 : 31 ~ 40 [2001]
  • Exploring customer loyalty following service recovery the mediating effects of trust and emotions
    DeWitt, T. Journal of Service Research 10 (3) : 269 ~ 281 [2008]
  • Evidence and implications of electronic word-of mouth
    Bussiere, D. Developments in Marketing Science 23 : 361 ~ 362 [2000]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Establishing trust in electronic commerce through online word of mouth : An examination across genders
    Awad, N. F. Journal of Management Informations Systems 24 (4) : 101 ~ 121 [2008]
  • Environmental attitudes, motivations, and contingent valuation of nonuse values: A case study involvig endangered species
    Kotchen, M. J. Ecological Economics 32 (1) : 93 ~ 107 [2000]
  • Electronic word-of mouth via consumer-opinion platforms: What motivates consumers to articulate themselves on the internet?
    Henning-Thurau, T. Journal of Interactive Marketing 18 (1) : 38 ~ 52 [2004]
  • Electronic Word-of-Mouth in Hospitality and Tourism Management
    Litvin, S. W. Tourism Management 29 (3) : 458 ~ 468 [2008]
  • Defining virtual reality dimensions determining telepresence
    Steuer, J. Journal of Communication 42 (4) : 73 ~ 93 [1992]
  • Consumer Behavior: Building Marketing Strategy
    Hawkins, D. I. The McGraw-Hill Companies [2010]
  • Consumer Behavior: An Applied Approach
    Hanna, N. Prentice-Hall, Inc [2001]
  • Arrivederci CIAO.com, Buongiorno Bing. com-Electronic word-of mouth(eWOM) antecedences and consequences
    Khammash, M. International Journal of Information Management 31 (1) : 82 ~ 87 [2011]
  • Advanced in electronic marketing
    Lindgreen, A. Idea Group Publishing : 122 ~ 138 [2005]
  • A dynamic process model of service quality: From expectation to behavioral intentions
    Boulding, W. A. J Marketing Res 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]
  • A Theory of Social Comparison Processes
    Festinger, L. Human Relations 7 : 117 ~ 140 [1954]
  • A QoS-driven approach for service-oriented device any casting in ubiquitous environments
    Su, W. T. Computers Networks 52 : 3342 ~ 3357 [2008]