호텔 및 관광전공 학생들의 직업선택에 대한 직업가치 연구

' 호텔 및 관광전공 학생들의 직업선택에 대한 직업가치 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • hvm(hierarchicalvaluemap)
  • motivationforoccupationalselection
  • occupational value
  • occupationalbenefits
  • 가치계층도
  • 직업가치
  • 직업선택동기
  • 직업적혜택
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
13,160 0

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' 호텔 및 관광전공 학생들의 직업선택에 대한 직업가치 연구' 의 참고문헌

  • 호텔종사원의 직업선택 동기, 직무만족, 성취감, 추천의도에 관한 실증적 연구
    박경호 관광연구 27 (2) : 161 ~ 177 [2012]
  • 호텔기업의 노사파트너십과 보상제도가 조직성과에 미치는 영향
    김민수 경기대학교 대학원 [2011]
  • 호텔 종사원 직업선택 동기의 중요도-만족도(IPA)에 의한 추천의도 연구
    고재승 호남대학교 대학원 [2011]
  • 박사
  • 항공사 승무원의 직업선택동기 성취정도가 전반적인 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향
    김영미 호텔경영학연구 18 (4) : 177 ~ 199 [2009]
  • 박사
  • 한국인의 직업의식과 직업윤리
    장홍근 [2006]
  • 한국인의 직업의식 조사
    김병숙 [1998]
  • 한국기업종업원의 보상제도인식에 관한 실증적 연구
    박경식 경기대학교대학원 [2000]
  • 한국기업에서의 금전적 보상실태분석
    정병재 경기대학교 논문집 45 (1) : 385 ~ 407 [2001]
  • 하드 래더링(Hard Laddering)기법을 이용한 축제참가객의 가치체계에 관한 연구 - 충남보령머드축제 참가객을 대상으로 -
    이금실 관광연구 25 (6) : 237 ~ 253 [2011]
  • 박사
  • 박사
  • 박사
  • 청소년 직업가치의 유형 및 변화와 전공 선택 경향에 따른 직업가치 차이
    임은미 進路敎育硏究 23 (1) : 61 ~ 77 [2010]
  • 직업상담심리학
    김병숙 시그마프레스 [2009]
  • 박사
  • 박사
  • 직업가치관 검사요강
    임인재 중앙교육진흥연구소 [1990]
  • 직업 존중감의 개념과 척도: 관광전공 대학생을 중심으로
    고동우 관광학연구 26 (3) : 279 ~ 297 [2002]
  • 조직 및 사회로부터의 보상이 항공사 승무원의 긍정적 정서표현에 미치는 영향
    이종호 한국항공경영학회지 9 (3) : 105 ~ 120 [2011]
  • 박사
  • 전문대학생의 직업가치에 따른 직업정보요구도 분석
    김병숙 進路敎育硏究 20 (3) : 150 ~ 171 [2007]
  • 전문대학생의 직업가치에 따른 직업정보요구도 분석
    박현주 경기대학교 행정대학원 [2007]
  • 전문계 고등학생들의 직업가치관 및 직업선택에 관한 연구
    이명애 경기대학교 교육대학원 [2008]
  • 전략적·윤리적 인사관리
    이진규 박영사 [2001]
  • 전공몰입과 직업가치: 성별, 지역별, 계열별 차이를 중심으로
    남순현 교육심리연구 19 (1) : 223 ~ 242 [2005]
  • 일반계 고등학생의 대뇌반구 특성과 직업흥미 및 직업가치와의 관계분석
    김남이 경기대학교 행정대학원 [2011]
  • 일 가치감이 직무효과성에 미치는 영향
    오동근 한국심리학회지: 산업 및 조직 17 (3) : 375 ~ 399 [2004]
  • 인사관리
    박내희 박영사 [1997]
  • 박사
  • 외식상황을 고려한 수단-목적 사슬 모형에 따른 고객의 추구가치에 대한 연구
    함문훈 세종대학교 대학원 [2011]
  • 여행사 종사원의 근로가치관이 조직몰입에 미치는 영향: 부산지역 여행사를 중심으로
    최학수 관광레저연구 13 (2) : 129 ~ 146 [2002]
  • 실업계 고등학교 학생들의 진로의식에 관한 조사 연구
    조일규 성균관대학교 대학원 [1991]
  • 수단-목적 연쇄이론의 피라미드 계층구조와 소비자 인지에 대한 분류과정
    정유경 관광학연구 32 (6) : 221 ~ 232 [2008]
  • 수단-목적 사슬(Means-end chain) 이론을 적용한 탐조객의 가치추구분석
    한학진 세종대학교 대학원 [2007]
  • 수단-목적 사슬(Means-End Chain)이론의 하드 래더링 기법을 적용한 탐조객의 가치분석
    한학진 관광학연구 31 (3) : 31 ~ 54 [2007]
  • 성취동기, 내재적 직업가치, 진로장벽이 고등학생의 진로성숙 및 진로준비행동에 미치는 영향
    강원덕 한국심리학회지: 건강 15 (1) : 161 ~ 175 [2010]
  • 사회복지사의 직무환경요인과 전문직업적 정체성에 관한 연구
    송정은 한남대학교 사회문화대학원 [2006]
  • 바리스타 교육프로그램의 유효성이 직업선택 및 타인추천의도에 미치는 영향
    손정리 관광연구 26 (2) : 181 ~ 203 [2011]
  • 미팅플래너가 갖춰야 할 역량과 직업선택의 동기에 관한 연구
    강나연 관광연구 25 (6) : 1 ~ 21 [2011]
  • 대학진학의 지망동기와 직업선택 동기에 관한 연구: 관광관련 전공의 대학생들을 대상으로
    유형숙 Tourism Research 19 : 81 ~ 95 [2004]
  • 대학생들의 성격유형에 따른 진로의사결정 및 진로준비행동의 관계연구
    이주희 청소년복지연구 6 (1) : 103 ~ 115 [2004]
  • 기혼여성의 직업가치가 직업선택에 미치는 영향 분석
    김현주 여성인적자원 개발연구 10 : 21 ~ 53 [2008]
  • 관광통역안내사의 직업선택 동기와 직무만족도에 관한 연구: 제주지역 일본어 관광통역안내사를 중심으로
    양필수 관광연구저널 21 (1) : 175 ~ 192 [2007]
  • 관광관련 학부생들의 직업선택 요인의 중요도 및 업계 제공도 인식 분석
    차석빈 관광레저연구 22 (6) : 685 ~ 702 [2010]
  • 공무원의 근로가치관이 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향에 대한 실증적 분석
    이용규 행정논총 43 (1) : 71 ~ 98 [2005]
  • 고등학생의 Holland 성격유형별 대뇌반구 지배적 특성과 직업가치의 관계분석
    김병숙 進路敎育硏究 24 (3) : 77 ~ 98 [2011]
  • 경찰공무원의 입직동기가 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구
    주재진 한국경찰학회보 10 (2) : 223 ~ 243 [2008]
  • 건설엔지니어의 경력개발 수요조사 분석연구
    이종국 대한건축학회논문집 구조계 24 (2) : 121 ~ 128 [2008]
  • 개인적 배경과 직업가치, 일의 동기적 지향이 직업선택 확신에 미치는 영향
    이현주 교육심리연구 18 (2) : 17 ~ 33 [2004]
  • ‘Consumers‘ Means-Ends Chains for ‚Think‘ and ‚Feel‘ Products
    Claeys, Swinnen International Journal of Research in Marketing 12 (3) : 193 ~ 208 [1995]
  • Working in Macau Casinos? The perceptions of Hong Kong tertiary students majoring in hospitality
    Au, N. Asia Pacific Journal ofTourismResearch 14 (4) : 403 ~ 417 [2009]
  • Work values and job rewards
    Kalleberg, A. L. Sociological Review 42 : 124 ~ 143 [1977]
  • Using means-end chains for analysing occasions-not buyers
    Hall, J. Australian Marketing Journal 8 : 45 ~ 54 [2000]
  • Understanding the Factors Influencing Ski Destination Choice : A Means-End Chain Analytic Approach
    Klenosky, B. Journal of Leisure Research 25 (4) : 362 ~ 379 [1993]
  • Understanding Consumer Decision Making-the Means-End Approach to Marketing and Advertising Strategy
    Reynolds T. J. Lawrence Erlbaum Associates [2001]
  • Toward a theory of occupational choice
    Ginzberg, E. Personnel and Guidance Journal 4 : 491 ~ 510 [1952]
  • To Cook or not to cook:A means-end study of motives for choice of meal solutions
    Costa, A. I. Food Quality and Preference 18 : 77 ~ 88 [2007]
  • The social nature of leisure involvement
    Kyle, G. Journal of Leisure Research 34 (4) : 426 ~ 448 [2002]
  • The importance of values research for non-profit organizations: The values' based motivations of museum visitors
    Thyne, M. International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 6 : 116 ~ 130 [2001]
  • The impact of demographic factors on hong Kong hotel employees' choice of job-related motivators
    Wong, S. International Journal of Contemporary Hospitality Management 11 (5) : 230 ~ 241 [1999]
  • The concept retailer value: A means-end chain analysis
    Skytte, H. Agribusiness 20 (3) : 323 ~ 345 [2004]
  • The Pull of tourism destinations : A means-end investigation
    Klenosky, D. B. Journal of travel research 40 : 385 ~ 395 [2002]
  • The New Professionals : Managing Today's high Tech Employees
    Von Glinow, M. A. Ballinger Publishing Company [1988]
  • The Nature of Human Values
    Rokeach, M. Random [1973]
  • Tenth Mental Measurerment Yearbook
    Erchul, W. P. Buros Institute of Mental Measurement : 800 ~ 801 [1989]
  • Student Expectations of hospitality jobs
    Casado, M. A. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 33 (4) : 80 ~ 82 [1992]
  • Should I stay or should I go?: Motivation to work in food service
    Wildes, V. Journal of food Service Business Research 11 (3) : 286 ~ 294 [2008]
  • Relationships among characteristics of post-secondary vacational students and their work values
    Wu, T. Y. Pennsylvania State University [1985]
  • Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey
    Kusluvan, S. Tourism Management 21 (3) : 251 ~ 269 [2000]
  • Organization Work and Personal Factors in Employee Turnover an Absenteeism
    Porter, L. W. Psychological Bulletin 80 : 151 ~ 176 [1973]
  • On work values and career choice in freshmen students:The case of helping vs other professions
    Ben-sham, I. Journal of Vocational Behavior 39 : 369 ~ 379 [1991]
  • On the assessment of situational intrinsic and extrinsic motivation: the situational motivation scale
    Guay, F. Motivation and Emotion 24 (3) : 175 ~ 213 [2000]
  • Occupational Choice: A Approach to General Theory
    Ginzberg, E. Columbia University Press [1951]
  • Occupation Values
    Rosenberg, M. Free Press [1957]
  • Means-end analysis: Does the affective state influence information processing style
    Huber, F. Psychology Marketing 21 (9) : 715 ~ 737 [2004]
  • Market-Driven management: Strategic and Operational Marketing
    Lambin, J. J. Macmillan [2000]
  • Mapping consumers’ mental models with ZMET
    Christiansen, G. L. Psychology & Marketing 19 (6) : 477 ~ 502 [2002]
  • Manual for work values inventory
    Super, D. E. Hougton Miflin Company [1970]
  • Making vocational choices: A throry of vocational personalities and work environments
    Holland, J. L. Prentice-Hall [1985]
  • Making a career of it? Hospitality student' future perspectives: an Anglo-Ditch study
    Jenkins, A. K. International Journal of Contemporary Hospitality Management 13 (1) : 13 ~ 20 [2001]
  • Laddering theory, method analysis, and interpretation
    Reynolds T. J. Journal of Advertising Research 28 (1) : 11 ~ 31 [1988]
  • Improving the graphic representation of means-end results
    Gengler, Klenosky International Journal of Research in Marketing 12 : 245 ~ 256 [1995]
  • Improvement as in means-end chain analysis: Using graph theory and correspondence analysis
    Valette-Florence, P. Journal of Advertising Research 31 (1) : 30 ~ 45 [1991]
  • 박사
  • Herzberg's two-factor theory of work motivation tested empirically on seasonal workers in hospitality and tourism
    Lundberg, C. Tourism Management 30 (6) : 890 ~ 899 [2009]
  • Handbook of organizational design
    Kerr, S. Oxford [1981]
  • Consumers’ cognitions with regard to genetically modified foodsBresults of a qualitative study in four countries
    Bredahl, L. [1998]
  • Consumer behavior
    Schiffman L. G. Prentice Hall [2000]
  • Conflict, Exhaustion, and Motivation: A Study of Frontline Employees in Northern Cyprus Hotels
    Karatepe, O. M. International Journal of Hospitality Management 26 (3) : 645 ~ 665 [2007]
  • Compensation Administration
    Belcher, D. W. Practice-Hall [1974]
  • Circumscription and compromise: A development theory of occupational asporations
    Gottfredson, L. S. Journal of Counseling Psychology 28 : 545 ~ 579 [1981]
  • Bringing Society in: Towrd a Theory of Public-service Motivation
    Perry, J. L. Journal of Public Administration Research and Theory 10 (2) : 471 ~ 788 [2000]
  • Assessment in counsding A guide to he use of psychological assessment procedures
    Hood, A. B. American Counseling Association [1991]
  • Assessing the predictive value of means-end chain theory : An applications to meat product choice by Austrailian middle-aged women
    Page, A, L. Appetite 44 : 151 ~ 162 [2005]
  • Agricultural marketing and consumer behavior in a changing world
    Audenert, A. Kluwer Academic : 217 ~ 230 [1997]
  • A counselor's guide to career aseessmment instruement
    Wickwire, P. N. Natioanl Career Development Association : 201 ~ 217 [2002]
  • A Means-End ModelBased on Consumer Categorization Process
    Gutman, J. Journal of Marketing 46 : 60 ~ 72 [1982]