베이커리 프랜차이즈의 지식경영요인과 몰입, 신뢰, 경영성과의 구조적 관계 연구

' 베이커리 프랜차이즈의 지식경영요인과 몰입, 신뢰, 경영성과의 구조적 관계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
  • bakeryfranchises
  • commitment
  • knowledge management
  • management performance
  • trust
  • 경영 성과
  • 몰입
  • 베이커리프랜차이즈
  • 신뢰
  • 지식경영요인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
18,579 2

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' 베이커리 프랜차이즈의 지식경영요인과 몰입, 신뢰, 경영성과의 구조적 관계 연구' 의 참고문헌

  • 호텔상사의 거래적 리더십이 직무만족에 미치는 영향 연구: 상사신뢰와 조직신뢰의 매개역할을 중심으로
    박진영 관광연구 24 (3) : 47 ~ 61 [2009]
  • 호텔기업의 지식경영 핵심요인과 지식공유문화가 종사원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향
    이호길 관광연구 17 (2) : 5 ~ 108 [2002]
  • 호텔 종사원의 직무스트레스, 직무만족, 조직몰입과 이직의도와의 관계에 대한 연구
    김형섭 관광연구 19 (3) : 12 ~ 224 [2005]
  • 항공사 승무원 팀조직의 팀후원인식, 팀몰입, 서비스 성과 간의 구조적 관계
    김순희 관광연구 27 (4) : 53 ~ 74 [2012]
  • 프랜차이즈 산업 효율화 방안연구: 베이커리산업을 중심으로
  • 박사
  • 판매와 관리의 효율화 어떻게 실현할것인가
    유필화 마케팅 27 (10) : 53 ~ 56 [1993]
  • 지식관리시스템의 성공요인에 관한 연구
    구교봉 한국정보시스템학회 추계 학술발표논문집 2000 : 275 ~ 558 [2000]
  • 지식공유 영향요인이 지식관리시스템 성과에 미치는 영향
    공희경 전남대학교 대학원 [2004]
  • 지식경영(Knowledge Management)의 핵심성공요인에 관한 이론적 연구
    박기동 산업경제연구 12 (4) : 497 ~ 515 [1999]
  • 지식경영 자원 활용능력과 통합전략의 Co-alignment :상보성이론 관점
    허명숙 대한경영학회지 20 (1) : 419 ~ 463 [2007]
  • 지식경영
    포스코경영연구소 더난출판사 [1999]
  • 조직행동의 이해
    양참삼 법문사 [1994]
  • 조직관리론
    박우순 법문사 [1996]
  • 유통물류 프랜차이즈 본사와 대리점의 관계결속과 몰입이 경영성과와 재계약의도에 미치는 영향 연구 -택배산업을 중심으로-
    구병모 물류학회지 21 (5) : 323 ~ 345 [2011]
  • 외식업 프랜차이즈의 관계적 특성과 관계의 질이장기지향성에 미치는 영향
    양신철 관광연구저널 19 (3) : 571 ~ 586 [2005]
  • 외식 프랜차이즈 시스템에서가맹점주의 만족이 고객가치와 고객만족에 미치는 영향
    김지혜 유통경영학회지 17 (1) : 89 ~ 104 [2014]
  • 박사
  • 여행업종사자의 서비스몰입과 고객지향성이 경영성과에 미치는 영향
    김재원 관광레저연구 22 (3) : 251 ~ 270 [2010]
  • 서비스개발기반활동이 서비스몰입과 감성적ㆍ행동적 성과에 미치는 영향
    고선희 서비스경영학회지 10 (4) : 1 ~ 24 [2009]
  • 비서직 종사자의 지식공유에 관한 연구
    김정은 이화여자대학교 대학원 [2002]
  • 변혁적 리더십과 정서적 신뢰가 지식공유 의도에 미치는 영향
    김대원 행정논총 50 (2) : 325 ~ 348 [2012]
  • 기업 내 Knowledge Management Systems(KMS)를 통한 지식이전 성공에 미치는 영향요인에 관한 연구 -구성주의 관점에서 수혜자의 채택동기를 매개로-
    김효근 경영학연구 31 (4) : 7 ~ 1037 [2002]
  • 국내 산업별 지식경영 전략 프레임워크에 관한 실증연구
    이건창 지식경영 학술심포지움 : 481 ~ 510 [1999]
  • 관광기업의 경쟁우위를 위한 지식공유에 관한 연구
    박재헌 동아대학교 대학원 [2000]
  • 고객서비스 몰입이 서비스품질 지각에 미치는 영향에 관한 연구 : 호텔 서비스산업을 중심으로
    김레슬리 연세대학교 대학원 [2004]
  • 고객만족이 기업의 수익성과 가치에 미치는 영향
    이유재 마케팅연구 21 (2) : 85 ~ 113 [2006]
  • 박사
  • What future knowledge management users may expect
    Wiig, K. M. Journal of knowledge management 3 (2) : 155 ~ 165 [1999]
  • What drives continued knowledge sharing? an investigation of knowledge contribution & seeking beliefs
    He, W. Decision support syste 46 (4) : 826 ~ 838 [2009]
  • Using social exchange theory to distinguish procedural justice from interactional justice
    Cropanzano, R. Group and organizational management 27 : 324 ~ 351 [2002]
  • Trust-in-supervisor & perceived fairness & accuracy of performance evaluations
    Fulk, J. Journal of business research 13 : 299 ~ 313 [1985]
  • Trust within organizations: Integrating the trust literature with agency theory and transaction costs economics
    Becerra, M. Paper presented at the Academy of Management [1998]
  • Towards the learning company: concepts & practice
    Burgoyne, J. McGraw-Hill [1991]
  • The transfer of cognitive skill
    Singley, M. K. Harvard university press [1989]
  • The new organizational wealth: managing & measuring knowledge-based assets
    Sveiby. K. E. Berrett-Koehler : 522 ~ 524 [1997]
  • The new edge in knowledge: How knowledge management is changing the way we do business
    O’Dell, C. American productivity & quality center [2011]
  • The knowledge creating company: How Japanese companies create the dynamic of innovation
    Nonaka, L. Oxford university process 36 (4) : 99 ~ 101 [1995]
  • The importance of collaborative know-how: An empirical test of the learning organization
    Simonin. B. Academy of Management Journal 40 (5) : 509 ~ 533 [1997]
  • The fifth discipline: the art & practice of the learning organization
    Senge, P. M. Century business [1990]
  • The core competence of the corporation
    Prahalad, C. K. Harvard business review 68 (3) : 77 ~ 91 [1990]
  • The contribution of shared knowledge to IS group performance
    Nelcon, K. M. MIS Quarterly 20 (4) : 409 ~ 429 [1996]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • The Influence of the market orientation of the firm on sales force behavior & attitudes
    Siguaw, J. A. Journal of marketing research 31 : 103 ~ 105 [1998]
  • The Effect of franchisors' communication, service assistance, & competitive advantage on franchisees' intentions to remain in the franchise system
    Chiou, J. S. Journal of small business management 42 (1) : 19 ~ 36 [2004]
  • Technology management & markets
    Grnastrand, O. Frances Printer [1982]
  • Tacit knowledge & knowledge conversion: controversy & advancement in organizational knowledge creation theory
    Nonaka, I. Organization science 20 (3) : 635 ~ 652 [2009]
  • Social network, social trust & shared goals in organizational knowledge sharing
    Chow, W. S. Information & management 45 (7) : 458 ~ 465 [2008]
  • Service encounters & service relationship: implications for research
    Czepiel, J. A. Journal of business research 20 : 13 ~ 21 [1990]
  • Patterns of technological innovation
    Sahal, D. Addison-wesley [1981]
  • New work attitude measures of trust, organizational commitment & personal need non-fulfillment
    Cook, John Journal of occupational psychology 53 : 39 ~ 52 [1980]
  • Multivariate analysis of brand loyalty of major household appliances
    Newman, J. W. Journal of marketing research : 404 ~ 409 [1973]
  • Measuring service quality: a reexamination & extension
    Cronin, J. Joseph Jr. Journal of marketing 56 : 55 ~ 68 [1992]
  • Measurement & evaluation of satisfaction process in retail settings
    Oliver, R. L. Journal of retailing 5 (7) : 25 ~ 48 [1980]
  • Market, hierarchy & trust: the knowledge economy & the future of capitalism
    Adler, P. S. Organization science 12 (2) : 215 ~ 235 [2001]
  • Managing knowledge sharing: emergent & engineering approaches
    Hooff, B. v. D. Information & management 46 (1) : 1 ~ 8 [2009]
  • Knowledge transfer in international acquisitions
    Bresman, H. Journal of international business studies 30 : 439 ~ 462 [1999]
  • Knowledge transfer & management consulting: a look at the firm
    Lahti, R. K. Business horizons 43 (1) : 65 ~ 74 [2000]
  • Knowledge sharing: A review & directions for future research
    Wang, S. Human resource management Review 20 : 115 ~ 131 [2010]
  • Knowledge sharing in organizations: A field study
  • Knowledge management challenges, solutions, and technologies
    Becerra-Fernandez, I. Person prentice hall [2004]
  • Knowledge Management: An Organizational Capabilities Perspective
    Gold, A. H. Journal of management information syste 18 (1) : 185 ~ 214 [2001]
  • Introduction to knowledge in organizations
    Prusak, G. B. Butterworth-heinemann : 168 ~ [1997]
  • Human problem solving
    Newell, A. Prentice-Hall, Inc [1972]
  • Generic knowledge strategies in the U.S. Pharmaceutical Industries
    Bierly, P. Strategic management journal 17 (10) : 123 ~ 136 [1996]
  • Exploring internal stickiness : Impediments to the transfer of best practice within the firm
    Szulanski, G. Strategic management journal 17 (Winter) : 27 ~ 43 [1996]
  • Customer satisfaction, market shear & profitability: finding from Sweden
    Anderson, C. Fornell Journal of marketing 58 : 53 ~ 66 [1993]
  • Care in the knowledge creation
    Krogh, G. California management review 40 (3) : 133 ~ 153 [1998]
  • Buyer-seller relationship : similarity, relationship management & quality
    Smith, J. B. Psychology & marketing 15 (1) : 3 ~ 21 [1998]
  • Agricultural development international perspective
    Hayami, Y. John Hopkins [1999]
  • Acceptance of blog usage: the roles of technology acceptance, social influence & knowledge sharing motivation
    Hsu, C. L. Information & management 45 (1) : 65 ~ 74 [2008]
  • A model of knowledge management & the inform corporation
    Hedlund, G. Strategic management journal 15 : 73 ~ 91 [1994]