오픈마켓 이용자의 지각된 위험이 신뢰와 충성도에 미치는 영향

논문상세정보
' 오픈마켓 이용자의 지각된 위험이 신뢰와 충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • loyalty
  • openmarkets
  • perceived risks
  • performances
  • trust
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,522 0

0.0%

' 오픈마켓 이용자의 지각된 위험이 신뢰와 충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 품질위험 지각 정도에 따른 인터넷 중고차 사이트의 신뢰형성 요인과 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이호근 Asia Pacific Journal of Information Systems 13 2 119-144 [2003]
  • 온라인 오픈마켓에서 신뢰와 가격 프리미엄의 관계
    주재훈 경영학연구 37 4 723-749 [2008]
  • 오픈마켓의 정보품질이 다차원 신뢰와 고객 충성도에 미치는 영향
    정철호 한국엔터테인먼트산업학회논문지 6 1 72-80 [2012]
  • Trust and TAM in online shopping : An integrated model
    D. Gefen MIS Quarterly 27 1 51-90 [2003]
  • The commitment-Trust theory of relationship marketing
    R. M. Morgan Journal of Marketing 58 3 20-38 [1994]
  • The Components of Perceived Risk
    J. Jacoby 382-393 [1972]
  • Survey and improvement of unfair on the open market
  • Determinants of e-Purchase intention: An integrated model of quadruple retention drivers
    H. H. Tsai Information & Management 44 231-239 [2007]
  • Consumer reactions to electronic shopping on the world wide web
    S. L. Jarvenpaa International Journal of Electronic Commerce 1 2 59-88 [1997]
  • Consumer ranking of risk reduction methods
    T. Roselius Journal of Marketing 35 1 56-61 [1971]
  • Consumer patronage and risk perceptions in internet shopping
    S. M. Forsythe Journal of Business Research 56 7 867-875 [2003]
  • B2C 전자상거래에서 사회적 실재감, 즐거움, 만족, 신뢰형성이 재구매의도에 미치는 영향 연구 : 오픈마켓 이용자를 중심으로
    문영주 e-비즈니스연구 10 1 63-87 [2009]
  • A customer loyalty model for e-service context
    P. Luarn Journal of Electronic Commerce Research 4 4 156-167 [2003]