브랜드 아이덴티티 커뮤니케이션을 위한 공동창조 브랜딩 프로세스에 관한 연구

' 브랜드 아이덴티티 커뮤니케이션을 위한 공동창조 브랜딩 프로세스에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand identity
  • co-creationbranding
  • co-creationprocess
  • 공동창조 브랜딩
  • 공동창조 프로세스
  • 브랜드아이덴티티
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
262 0

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' 브랜드 아이덴티티 커뮤니케이션을 위한 공동창조 브랜딩 프로세스에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 시각적 브랜드 아이덴티티 디자인 참여를 통한 공동창조 (Co-creation) 경험이 브랜드-소비자 관계에 미치는 영향: 소비자의 참여가 브랜드 애착과 브랜드 태도에 미치는 영향과 지각된 소비자 권한 부여의 매개적 역할
    이상은 홍익대학교대학원 [2013]
  • https://youtu.be/YjpKBq7yXiE
  • http://www.etnews.com/20140313000133
  • http://www.coca-colafreestyle.com/
  • http://www.apple.com/iphone/world-gallery/
  • http://m.koreadaily.com/news/read.asp?art_id=2476292#sthash.KTSNgy OT.dpuf
  • http://iheartbillboards.com/shot-on-iphone-6-campaign-displays-user- photos-on-billboards/
  • http://cfile236.uf.daum.net/attach/217A2B4555BAF39120CB86
  • Value Co-creation in service logic: A critical analysis
    Grönroos, Christian Marketing Theory 11 (3) : 279 ~ 301 [2011]
  • The organic view of the brand:A brand value co-creation model
    Iglesias, Oriol Journal of Brand Management 20 (8) : 670 ~ 688 [2013]
  • The future of competition
    Prahalad, C.K. Harvard Business School Press [2004]
  • The Co-creation connection
    Prahalad, C.K. Strategy and Business : 50 ~ 61 [2002]
  • Service-dominant logic: reactions, reflections and refinements
    Lusch, Robert F Marketing theory 6 (3) : 281 ~ 288 [2006]
  • Marketing 3.0
    Kotler, P. John Wiley & Sons [2010]
  • Evolving to a New Dominant Logic for Marketing
    Vargo, Stephen L Journal of marketing : 1 ~ 17 [2004]
  • Collaboration and Co-creation: New Platforms for Marketing and Innovation
    Bhalla, Gaurav Springer [2011]
  • Co-creating Brands: Diagnosing and Designing the Relationship Experience
    Payne, A Journal of Business Research 62 (3) : 379 ~ 389 [2009]
  • Building the co-creative enterprise
    Ramaswamy, V. Harvard business review 88 (10) : 100 ~ 109 [2010]
  • A process model of brand cocreation:brand management and research implications
    Boyle, Emily Journal of Product & Brand Management 16 (2) : 122 ~ 131 [2007]