학생 자기평가에 대한 초등교사의 인식과 실제

' 학생 자기평가에 대한 초등교사의 인식과 실제' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • assessment as learning
  • assessment for learning
  • assessment of learning
  • classroom assessment
  • self-assessment
  • self-directed learning
  • 교실 평가
  • 자기 주도적 학습
  • 학생 자기평가
  • 학습 그 자 체로의 평가
  • 학습을 위한 평가
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
628 0

0.0%

' 학생 자기평가에 대한 초등교사의 인식과 실제' 의 참고문헌

  • 형성평가와 교사교육
    박정 교육평가연구 27 (4) : 987 ~ 1007 [2014]
  • 초등학교 교육과정. 교육인적자원부 고시 제2007-79호
    교육부 [2007]
  • 초등교사의 개인 내적특성과 평가실제와의 관계
    하유라 초등교육연구 26 (3) : 215 ~ 236 [2013]
  • 자기평가를 통한 영어학습 자율성의 향상
    강성우 영어영문학연구 48 (4) : 21 ~ 40 [2006]
  • 자기평가 중심 학습이 초등학생의 쓰기 능력 및 효능감에 미치는 영향
    우은실 한국교원대학교 대학원 [2005]
  • 박사
  • 수학 일지를 활용한 자기평가 방법이 자기주도적 학습능력 및 학업성취에 미치는 영향
    최윤정 강원대학교 [2007]
  • 수학 수업에서 학생 자기평가(self-assessment)방법
    남형채 과학수학교육연구 23 (1) : 55 ~ 71 [2000]
  • 글쓰기 지도를 위한 초등학생 자기평가의 타당성 및 효과성
    조인록 한국교육학회 추계학술대회발표 [2006]
  • classroom assessment : Minute-by-minute and day-by-day
    Leahy, S. Educational leadership 63 (3) : 18 ~ 24 [2005]
  • The future of assessment: Shaping teaching and learning
    Wiliam, D. Eelbaum : 53 ~ 82 [2007]
  • The Sage handbook of research on classroom assessment
    Brown, G. T. SAGE : 367 ~ 393 [2013]
  • The Reliability, Validity, and Utility of Self-assessment
    Ross, J. A. Practical Assessment Research & Evaluation 11 (10) : 1 ~ 13 [2006]
  • Teacher Self-Evaluation Tool Kit
    Airasian, P. W. Corwin [1997]
  • Student responses to criteria-referenced assessment
    Andrade, H. Assessment & Evaluation in Higher Education 32 (2) : 159 ~ 181 [2007]
  • Investigation Of Preservice Teachers’ Reflective Thinking Tendencies In Terms Of Various Variances
    Poyraz, C. IJONTE 4 (2) [2013]
  • Implementing Student Self Assessmeent
    Boud, D. Higher Education Research and Development Society of Australasia [1991]
  • Handbook of formative assessment
    Andrade, H. Routledge [2010]
  • Enhancing learning through self assessment
    Boud, D. Routledge Falmer [2003]
  • Effect of self correction strategy training on middle school students' self-efficacy, self-evaluation, and mathematics division learning
    Ramdass, D. Journal of Advances Academics 20 (1) : 18 ~ 41 [2008]
  • EFL 학습자의 자기평가에 대한 인식 변화 분석 -사회문화적 관점에서-
    표경현 교과교육학연구 17 (4) : 1169 ~ 1193 [2013]
  • Directions for Assessment in New Zealand
  • Developing the theory of formative assessment. Educational Assessment
    Black, P. J. Evaluation and Accountability 21 (1) : 5 ~ 31 [2009]
  • Assessment and classroom learning
    Black, P. J. Assessment in Education 5 (1) : 7 ~ 73 [1998]
  • Aligning assessment with long term learning
    Boud, D. Assessment & Evaluation in Higher Education 31 (4) : 399 ~ 413 [2006]