보험소비자의 의사결정유형별 구매의사결정과정의 차이 분석

' 보험소비자의 의사결정유형별 구매의사결정과정의 차이 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • contextual approach
  • decision-making process
  • decision-makingstrategy
  • insurance consumer
  • insuranceconsumertypology
  • typology of decision-making
  • 맥락적 접근
  • 보험 구매의사결정
  • 보험소비자
  • 보험소비자유형
  • 의사결정과정
  • 의사결정유형
  • 의사결정전략
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
184 2

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' 보험소비자의 의사결정유형별 구매의사결정과정의 차이 분석' 의 참고문헌

  • 펀드상품 정보탐색채널 활용에따른 소비자유형 연구
    이해랑 금융소비자연구 3 (2) : 107 ~ 139 [2013]
  • 의류제품 구매 시 고려점포군 형성에 영향을 미치는 소비자 특성 연구
    김한나 한국의류학회지 32 (2) : 201 ~ 211 [2008]
  • 심리적 특성과 보험관련행동 - 낙관주의 오류와 후회회피를 중심으로-
    정운영 소비문화연구 18 (1) : 179 ~ 196 [2015]
  • 신채널 규모 예측과 소비자 만족도 및채널선호 원인 분석을 통한 보험판매채널 전략
    정세창 보험금융연구 14 (3) : 27 ~ 65 [2003]
  • 소비자중심의 금융정보 제공반안 연구
    나종연 [2012]
  • 소비자 특성별 채널 선호 분석 및 손해보험 상품별 판매전략
    정세창 보험금융연구 17 (1) : 35 ~ 70 [2006]
  • 소비자 의사결정: 정보처리적 접근을 중심으로
    하영원 소비자학연구 11 (2) : 1 ~ 38 [2000]
  • 박사
  • 생명보험서비스 질과 고객 만족도간의 관련성에 관한 연구
    홍효석 산업경제연구 16 (2) : 23 ~ 359 [2003]
  • 생명보험 서비스품질과 소비자만족에 관한 연구
    김선정 한국가정관리학회지 23 (6) : 47 ~ 60 [2006]
  • 생명보험 계약 해지의 결정 요인에 관한연구
    채완기 숭실대학교 대학원 [2013]
  • 보험이해력과 자기결정성이 생명보험 소비자의 후회감에 미치는 영향
    이현진 소비자학연구 25 (5) : 189 ~ 213 [2014]
  • 보험에 대한 소비자태도 및 지식과 보험구매단계별 소비자만족도 영향요인 분석
    허경옥 Financial Planning Review 5 (3) : 37 ~ 58 [2012]
  • 보험소비자의 의사결정과정에 관한 탐색적 연구: 근거이론적 접근
    장연주 소비자학연구 24 (4) : 171 ~ 204 [2013]
  • 보험소비자는 왜 불평행동을 하는가?
    조혜진 한국소비자학회 2014년 춘계학술대회 발표논문집 : 88 ~ 93 [2014]
  • 보험소비자 불만족이 생명보험계약의 해지에 미치는 영향에 관한 실증연구
    이경룡 보험학회지 (91) : 54 ~ 102 [2012]
  • 보험소비자 가용정보 현황과 과제
    지범하 [2012]
  • 보험서비스 만족도(滿足度)분석-생명보험서비스와 손해보험서비스 만족도의 비교분석
    우승찬 보험학회지 51 (단일) : 299 ~ 331 [1998]
  • 보험상품의 구매를 주저하게 하는 요인에 관한 연구
    박명숙 숭실대학교 대학원 [2009]
  • 금융소비자의 정보탐색 유형 분석
    구혜경 소비자학연구 24 (4) : 99 ~ 124 [2013]
  • 금융서비스마케팅
    여운승 한양대학교출판부 [2005]
  • 거시경제지표와 소비자불만족이 생명보험계약의 해지에 미치는 영향력에 관한 비교 연구
    김사영 보험학회지 (93) : 237 ~ 270 [2012]
  • Uncertain lifetime, life insurance, and the theory of the consumer
    Yaari, M. E. The Review of Economic Studies 32 (2) : 137 ~ 150 [1965]
  • The effect of prior knowledge on price acceptability and the type of information examined
    Rao, A. R. Journal of Consumer Research : 256 ~ 270 [1992]
  • The demand for life insurance : An application of the economics of uncertainty
    Campbell, R. A. The Journal of Finance 35 (5) : 1155 ~ 1172 [1980]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M the journal of marketing : 20 ~ 38 [1994]
  • The Impact of Inferential Beliefs on Product Evaluations
    Huber, J. Journal of Marketing Research : 324 ~ 333 [1982]
  • The Harassed Decision Maker: Time Pressures, Distractions and the Use of Evidence
    Wright, P. Journal of applied psychology 59 (5) : 555 ~ [1974]
  • Stopping Short, why Do So Many Consumers Stop Contributing to Long-term Savings Policies?
    Smith, S. Financial Services Authority [2004]
  • Reason-based Choice
    Shafir, E. Cognition 49 (1) : 11 ~ 36 [1993]
  • Psychological influences on the retirement investor
    Hershey, D. A. CSA : Certified Senior Advisor 22 : 31 ~ 39 [2004]
  • Prospect Theory:An Analysis of Decision under Risk
    Kahneman, D. Econometrica: Journal of the Econometric Society : 263 ~ 291 [1979]
  • Path analysis of perceived service quality, satisfaction and loyalty in Greek insurance
    Tsoukatos, E. Managing Service Quality 16 (5) : 501 ~ 519 [2006]
  • More than meets the eye : The effect of missing information on purchase evaluations
    Johnson, R. D. Journal of Consumer Research : 169 ~ 177 [1985]
  • Modelling consumer choice of distribution channels : an illustration from financial services
    Black, N. J. International Journal of Bank Marketing 20 (4) : 161 ~ 173 [2002]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of consumer research : 341 ~ 352 [1985]
  • Investor information search
    Loibl, C. Journal of economic psychology 30 (1) : 24 ~ 41 [2009]
  • Information input overload and psychopathology
    Miller, J. G. American journal of psychiatry 116 (8) : 695 ~ 704 [1960]
  • How strong are bequest motives? Evidence based on estimates of the demand for life insurance and annuities
  • Elimination by aspects : A theory of choice
    Tversky, A. Psychological review 79 (4) : 281 ~ 299 [1972]
  • Dependents and the demand for life insurance
    Lewis, F. D. The American Economic Review 79 (3) : 452 ~ 467 [1989]
  • Contingent decision behavior
    Payne, J. W. Psychological Bulletin 92 (2) : 382 ~ [1982]
  • Consumer decisionmaking, Handbook of consumer behavior
    Bettman, J. R. Handbook of consumer behavior : 50 ~ 84 [1991]
  • Consumer decision-making styles and the purchase of financial services
    Howcroft, B. Service Industries Journal 23 (3) : 63 ~ 81 [2003]
  • Consumer buying behaviour in financial services : an overview
    McKechnie, S. International Journal of Bank Marketing 10 (5) : 5 ~ 39 [1992]
  • Consumer Self-Confidence:Refinements in Conceptualization and Measurement
    Bearden, W. O. Journal of Consumer Research 28 (1) : 121 ~ 134 [2001]
  • Choice Based on Reasons : The Case of Attraction and Compromise Effects
    Simonson, I. Journal of consumer research : 158 ~ 174 [1989]
  • CRIS Discussion Papers, III
    Diacon, S. University of Nottingham [2002]
  • Behavioral decision theory : Processes of judgment and choice
    Einhorn, H. J. Journal of Accounting Research 19 (1) : 1 ~ 31 [1981]
  • Assessing the use of regression analysis in examining service recovery in the insurance industry : Relating service quality, customer satisfaction, and customer trust
    Taylor, S. A. Journal of insurance Issues 24 (1/2) : 30 ~ 57 [2001]
  • An exposition of consumer behaviour in the financial services industry
    Beckett, A. International Journal of Bank Marketing 18 (1) : 15 ~ 26 [2000]
  • Adaptive strategy selection in decision making
    Payne, J. W. Journal of Experimental Psychology : Learning, Memory, and Cognition 14 (3) : 534 ~ 552 [1988]