여행업의 제휴관리역량에 관한 인식차이 연구

논문상세정보
' 여행업의 제휴관리역량에 관한 인식차이 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • alliance continuity
  • alliance management capability
  • alliance performance
  • strategic alliances.
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 여행업의 제휴관리역량에 관한 인식차이 연구' 의 참고문헌

  • 항공사 전략적 제휴의 성과와 성공요인에 관한 연구
    구본기 관광경영연구 7 (3) : 21 ~ 43 [2003]
  • 한국 여행사의 지속가능한 경영전략을 위한 조직론적 고찰
    민웅기 관광경영연구 19 (2) : 63 ~ 86 [2015]
  • 박사
  • 중저가 호텔의 전략적 제휴 구성요인이 성과인식에 미치는 영향에 관한 연구
    강희석 관광연구저널 29 (2) : 213 ~ 228 [2015]
  • 조직간 협력 네트워크와 신뢰기반형 지배구조: 다른 나라 기업들 사이의 조직간 협력 네트워크에서 파트너 기업간 신뢰의 결정 요인과 성과
    신동엽 전략경영연구 5 (2) : 3 ~ [2002]
  • 제휴관리역량이 글로벌 제휴 벤처기업의 제휴 성과에 미치는 영향
    권기환 김효정 최원용 한국국제경영관리학회 학술발표대회 논문집 12 : 199 ~ 222 [2014]
  • 제휴 역량은 글로벌 제휴 벤처기업의 경영 성과에 영향을 미치는가?
    홍선혜 국제경영리뷰 15 (4) : 235 ~ 263 [2011]
  • 전략적 제휴의 성과 결정요인에 관한 고찰
    김용식 윤수걸 POSRI 경영연구 4 (2) : 116 ~ 139 [2004]
  • 전략적 제휴 동기, 파트너 선정 결정기준, 성과인식간의 영향관계(전시컨벤션 관련 기업을 중심으로)
    이태희 호텔경영학연구 15 (2) : 203 ~ 221 [2006]
  • 연구개발제휴의 성과요인과 시사점 : 60 ~
    문혜선 [2014]
  • 여행업의 전략적 제휴에 관한 연구
    김정하 관광경영연구 14 : 60 ~ 75 [2002]
  • 여행업의 관계마케팅에 관한 연구: 여행소매업 중심으로
    최영기 관광경영연구 8 (2) : 189 ~ 213 [2004]
  • 여행기업의 프랜차이즈 장기지향성 연구
    오석규 관광경영연구 17 (3) : 189 ~ 208 [2013]
  • 사업형 프랜차이즈에서 가맹본부의 지원활동이 가맹점의성과 만족 및 재계약의도에 미치는 영향에 관한 연구
    신창훈 로지스틱연구 7 (2) : 35 ~ 42 [1999]
  • 물류아웃소싱 관계의 지속성과 확장성에 대한 신뢰와 만족의 역할에 관한 실증 연구
    이병태 한양대학교 대학원 [2013]
  • 도 . 소매여행사간 네트워크 관계의 요인에 관한 연구
    김찬영 관광학연구 28 (3) : 123 ~ 141 [2004]
  • 네트워크 특성이 전략적 제휴 성과에 미치는 영향에 대한 탐색적 연구: 인터넷 기업을 대상으로
    이동현 전략경영연구 9 (1) : 101 ~ 120 [2006]
  • 국민국외여행업계에 있어 기업간 협력에 관한 연구
    오미숙 관광연구논총 7 : 113 ~ 130 [1995]
  • 관광 및 서비스 일반부문 : 서비스 기업 전략적제휴의 제휴역량이 제휴성과에 미치는 영향
    조인환 호텔리조트연구 6 (1) : 209 ~ 225 [2007]
  • What Really Is Alliance Management Capability and How Does It Impact Alliance Outcomes and Success?
    Schreiner, M Strategic Management Journal 30 (13) : 1395 ~ 1419 [2009]
  • Understanding the rationale of Strategic Technology Partnering: Interorganizational Modes of Cooperation and Sectoral Differences
    Hagedoom, J. Strategic Management Journal 14 (5) : 371 ~ 385 [1993]
  • The role of the alliance management capability
    Rocha-Goncalves, F The Service Industries Journal 31 (12) : 1961 ~ 1978 [2011]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research: conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The duality of collaboration: Inducements and opportunities in the formation of interfirm linkage
    Ahuja, G. Strategic Management Journal 21 (2) : 317 ~ 343 [2000]
  • The Use of Pledges to Build and Sustain Commitment in Distribution Channels
    Anderson, E Journal of Marketing Research 29 (1) : 18 ~ 34 [1992]
  • The Architecture of Cooperation : Managing Coordination Costs and Appropriation Concerns in Strategic Alliances
    Gulati, R Administrative Science Quarterly 43 (4) : 781 ~ 814 [1998]
  • Survival of Businesses Using Collaborative Relationships to Commercialize Complex Goods
    Mitchell, W. Strategic Management Journal 17 (3) : 169 ~ 196 [1996]
  • Strategies of Cooperation: Managing Alliances, Networks, and The United Kingdom
    Child, J Physica-Verlag [1998]
  • Strategies for managing a portfolio of alliances
    Hoffmann, W. Strategic Management Journal 28 (8) : 827 ~ 856 [2007]
  • Strategic network
    Gulati, R Strategic Management Journal 21 (3) : 203 ~ 215 [2000]
  • Strategic alliance contracts: dimensions and determinants of contractual complexity
    Reuer, J Strategic Management Journal 28 (3) : 313 ~ 330 [2007]
  • Relationship Marketing in Consumer Markets: Antecedents and Consequences
    Sheth, J Journal of the Academy of Marketing Science 23 (4) : 255 ~ 271 [1995]
  • Procedural justice, strategic decision making, and the knowledge economy
    Kim, W Strategic Management Journal 19 (4) : 323 ~ 338 [1998]
  • Partner Selection in Emerging and Developed Market Contexts : Resource-based and Organizational Learning Perspectives
    Hitt, M. Academy of Management Journal 43 (3) : 449 ~ 467 [2000]
  • Organizing successful co-marketing alliances
    Bucklin, L Journal of marketing 57 (2) : 32 ~ 46 [1993]
  • Measures of Strategic Alliance Performance : an Analysis of Construct Validity
    Ariño, A Journal of International Business Studies 34 (1) : 66 ~ 79 [2003]
  • Managing Strategic Alliance: What do we know now and Where do we go from here
    Kale, P. Academy of Management Perspective 23 (3) : 45 ~ 62 [2009]
  • Learning and protection of proprietary assets in strategic alliance: building relational capital
    Kale, P. Strategic Management Journal 21 (3) : 217 ~ 237 [2000]
  • Interfirm Rivalry and Managerial Complexity: A conceptual Framework of Alliance Failure
    Park, S Organization Science 12 (1) : 37 ~ 53 [2001]
  • Interfirm Alliances in the small Business: The Role of Social Networks
    Barnir, A Journal of small Business Management 40 (3) : 219 ~ 232 [2002]
  • Globalisation and Trends in International R&D Alliance
    Narula, R Journal of International Management 10 (2) : 199 ~ 218 [2004]
  • Do firms learn to create Value? The Case of Alliances
    Anand, B Strategic Management Journal 21 : 295 ~ 315 [2000]
  • Coordinating new product development in strategic alliances
    Gerwin D Academy of Management Review 29 (2) : 241 ~ 257 [2004]
  • Characteristics of partnership success : partnership attributes, communication behavior, and conflict resolution techniques
    Mohr, J Strategic Management Journal 15 (2) : 135 ~ 152 [1994]
  • Antecedents and Consequences of Personal Attachment in Cross-cultural Cooperative Ventures
    Luo Y Administrative Science Quarterly 46 (2) : 177 ~ 201 [2001]
  • Alliance and network
    Gulati, R Strategic Management Journal 19 (4) : 293 ~ 317 [1998]
  • Adaptation in vertical relationships : beyond incentive conflict
    Gulati, R Strategic Management Journal 26 (5) : 415 ~ 440 [2005]
  • A model of distributor firm and manufacturing firm working partnerships
    Anderson, J Journal of Marketing 54 (1) : 42 ~ 58 [1990]