비영리 노인장기요양서비스 제공기관의 시장지향성에 관한 연구

' 비영리 노인장기요양서비스 제공기관의 시장지향성에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회복지
  • commercialization
  • market orientation
  • non-profit organization
  • service delivery
  • 노인장기요양보험
  • 노인장기요양시설
  • 비영리조직
  • 상업화 long-term care insurance
  • 시장지향성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 비영리 노인장기요양서비스 제공기관의 시장지향성에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한국의 비영리영역: 문화예술 부문
    김인춘 동서연구 13 (1) : 191 ~ 214 [2001]
  • 한국 사회서비스 공급특성 분석: 보조금과 바우처방식의 검토
    양난주 사회복지정책 38 (3) : 191 ~ 219 [2011]
  • 질적연구의 자료수집방법에 대한 이해
    김진우 한국청소년정책연구원 제1차 콜로키움자료집 [2012]
  • 질적 연구방법론
    Mason, Jennifer 나남 [2010]
  • 정부 정책의 방향 설정을 위한 노인장기요양보험제도의 개선방안
    선우덕 보건복지포럼 168 : 16 ~ 24 [2010]
  • 장애인복지기관의 조직문화유형과 지역사회중심사회통합지향성에 관한 연구: 시장지향성의 매개효과를 중심으로
    최재성 한국사회복지학 61 (1) : 5 ~ 32 [2009]
  • 장기요양시설의 조직학습, 시장지향성과 조직성과의 관계
    신창환 사회과학연구 41 (2) : 1 ~ 27 [2015]
  • 장기요양시설의 시장지향성이 성과에 미치는 영향
    이견직 보건사회연구 29 (1) : 201 ~ 223 [2009]
  • 일본의 공적개호보험 도입에 따른 개호서비스 공급체제의 변화와 시사점오세영
    오세영 사회복지정책 (28) : 141 ~ 165 [2007]
  • 영리·비영리 노인장기요양시설의 차이와 동형화에 대한 연구
    양난주 한국사회복지행정학 16 (1) : 179 ~ 207 [2014]
  • 사회서비스 시장화에 따른 비영리 사회복지조직의 시장지향성과 조직성과 관계 연구
    권순애 한국콘텐츠학회 논문지 12 (5) : 227 ~ 242 [2012]
  • 비영리부문 연구의 이론적 고찰: 한국 비영리부문 연구를 위한 시론
    김인춘 동서연구 10 (2) : 5 ~ 40 [1998]
  • 비영리 사회복지조직의 시장지향성에 대한 탐색적 연구: 장애인 직업재활시설을 중심으로
    노연희 한국행정학보 42 (2) : 305 ~ 326 [2008]
  • 발달장애아동 모의 양육부담에 관한 연구
    이소영 고려대학교 대학원 [2004]
  • 민간 사회복지부문의 역사와 구조적 특성
    이혜경 동서연구 10 (2) : 41 ~ 75 [1998]
  • 민간 비영리 사회복지부문 연구를 위한이론적 고찰: 정부와 민간 사회복지부문의 협조 관계 유형 모색
    문순영 연세사회복지연구 6 (7) : 33 ~ 78 [2001]
  • 노인장기요양보험제도의 공공성 연구
    김만호 복지행정논총 21 (2) : 101 ~ 136 [2011]
  • 노인장기요양보험 시행 7년, 한국 장기요양정책 패러다임의 성찰과 전환
    석재은 한국사회보장학회 정기학술대회 자료집 : 213 ~ 262 [2015]
  • 박사
  • 공급자 관점에서의 노인장기요양보험제도의 개선방안
    석재은 보건복지포럼 168 : 34 ~ 44 [2010]
  • The role of nonprofit enterprise
    Hansmann, H. B Yale Law Journal 89 : 835 ~ 898 [1980]
  • The relationship between resource dependence and market orientation: The specific case of non-profit organizations
    Macedo, I. M European Journal of Marketing 40 (5/6) : 533 ~ 553 [2006]
  • The relationship between market-oriented activities and marketoriented culture: implications for the development of market orientation in nonprofit service organizations
    Gainer, B Journal of Business Research 58 (6) : 854 ~ 862 [2005]
  • The nonprofit marketing landscape: guest editors' introduction to a special section
    Bennett, R Journal of Business Research 58 : 797 ~ 805 [2003]
  • The market orientation concept in the private nonprofit organization domain
    Gonzalez, L. I. A International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 7 (1) : 55 ~ 67 [2002]
  • The effect of a market orientation on business profitability
    Narver, J. C Journal of Marketing 54 : 20 ~ 35 [1990]
  • Strategies of Qualitative Research
    Morse, J. M Sage [1998]
  • Strategic marketing for nonprofit organizations
    Andreasen, A Prentice-Hall [2003]
  • Quasi-Markets and Social Policy
    Grand, L. J Macmillan Press [1993]
  • Peer reputation in the non-profit sector: Its role in non-profit sector management
    Padanyi, P Corporate Reputation Review 6 (3) : 252 ~ 265 [2003]
  • Nonprofit human services:Between identity blurring and adaptation to changing environments
    Schmid, H Administration in Social Work 37 (3) : 242 ~ 256 [2013]
  • Market-type mechanisms and the provision of public services
    Blondal, J. R OECD Journal on Budgeting 5 (1) : 79 ~ 106 [2005]
  • Market versus societal orientation in the nonprofit context
    Liao, M International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 6 (3) : 254 ~ 268 [2001]
  • Market orientations in the nonprofit and voluntary sector: A meta-analysis of their relationships with organizational performance
    Shoham, A Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly 35 (3) : 453 ~ 476 [2006]
  • Market orientation:The construct, research propositions and managerial implications
    Kohli, A Journal of Marketing 54 : 1 ~ 19 [1990]
  • Market orientation in social services: An empirical study of motivating and hindering factors among Israeli social workers
    Boehm, A Administration in Social Work 35 (2) : 138 ~ 160 [2011]
  • Market orientation and marketing in nonprofit organizations: Indications for fundraising from Victoria
    Brace-Govan, J International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing 16 (2) : 84 ~ 98 [2011]
  • Market orientation among small to medium sized UK charitable organizations:Implications for fund-raising performance
    Bennett, R Journal of Nonprofit and Public Sector Marketing 6 (1) : 31 ~ 45 [1998]
  • Market Orientation and social services in private non-profit organizations
    Vazquez, R European Journal of Marketing 36 (9/10) : 1022 ~ 1046 [2002]
  • Competitive environment, market orientation, and the use of relational approaches to the marketing of charity beneficiary services
    Bennett, R Journal of Service Marketing 19 (7) : 453 ~ 469 [2005]
  • Broadening the concept of marketing
    Kotler, P Journal of Marketing 33 (1) : 10 ~ 15 [1969]
  • Analyzing Social Settings: A Guide to Qualitative Observation and Analysis
    Lofland, J Wadsworth Publishing Company [1995]
  • A Synthesis of contemporary market orientation perspectives
    Lafferty, B. A European Journal of Marketing 35 (1/2) : 92 ~ 109 [2001]