호텔 이용객의 고객경험이 긍정적 감정, 고객감동, 재방문의도에 미치는 영향 연구

논문상세정보
' 호텔 이용객의 고객경험이 긍정적 감정, 고객감동, 재방문의도에 미치는 영향 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • customer experience
  • customerdelight
  • customeremotion
  • revisit intention
  • 고객감동
  • 고객경험
  • 긍정적감정
  • 재방문 의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 호텔 이용객의 고객경험이 긍정적 감정, 고객감동, 재방문의도에 미치는 영향 연구' 의 참고문헌

  • 호텔패키지 상품의 체험요소와 즐거움, 만족도, 행동의도간의 관계에 관한 연구
    김지희 김화진 한진수 소비문화연구 13 (1) : 39 ~ 60 [2010]
  • 호텔체류경험이 고객감정, 만족 및 행동의도에 미치는 영향
    김도희 대한경영학회지 26 (9) : 2477 ~ 2499 [2013]
  • 호텔로비의 분위기가 고객의 소비감정 및 고객만족, 감동에 미치는 영향
    김대경 세종대학교 대학원 [2014]
  • 호텔레스토랑의 서비스 스케이프, 감정적 반응 그리고행동의도와의 관계- 부산지역 관광호텔 중심으로 -
    이정실 서비스경영학회지 6 (2) : 105 ~ 128 [2005]
  • 호텔기업의 사회적 책임활동에 따른 이미지가 이용가치 및 재방문의도에 미치는 영향
    박종철 호텔관광연구 15 (2) : 122 ~ 142 [2013]
  • 호텔고객의 인지적, 감정적, 감각적 경험속성이 재방문의도에 미치는 영향
    김도희 호텔경영학연구 21 (6) : 61 ~ 83 [2012]
  • 호텔고객의 고객관계품질이 관계지속 의도에 미치는 영향: 고객시민행동의 조절효과를 중심으로
    최우성 관광레저연구 23 (5) : 115 ~ 130 [2011]
  • 호텔 이용의 경험적 소비특성이 고객-브랜드 관계몰입 및 장기지향성에 미치는 영향
    박지영 호텔경영학연구 22 (2) : 1 ~ 20 [2012]
  • 호텔 이용 고객의 서비스 접점 성과에 대한 척도 검증
    김지희 호텔경영학연구 23 (2) : 1 ~ 23 [2014]
  • 호텔 이용 경험이 고객만족, 소비자-브랜드관계에 미치는 영향에 관한 연구
    김기수 경기대학교 서비스경영전문대학원 [2009]
  • 호텔 이용 경험이 고객만족, 소비자-브랜드관계에 미치는 영향에 관한 연구
    김기수 호텔경영학연구 18 (6) : 31 ~ 49 [2009]
  • 호텔 기업의 관계마케팅활동과 성과의 구조적 관계 연구
    박지영 서비스산업연구 4 (1) : 19 ~ 38 [2007]
  • 현대마케팅
    송용섭 문영사 [2004]
  • 해외 여행경험에 따른 신혼여행상품 중요도-성취도 분석
    이용철 관광연구저널 22 (4) : 249 ~ 264 [2008]
  • 항공사의 문화마케팅이 기업이미지와 관계품질에 미치는 영향 - 국내대형항공사를 중심으로 -
    권재일 관광연구 29 (2) : 223 ~ 236 [2014]
  • 박사
  • 중국 소비자 특성이 한식에 대한 감정, 한식당의 만족,그리고 재방문의도에 미치는 영향
    김민의 한국외식산업학회지 10 (3) : 41 ~ 53 [2014]
  • 박사
  • 박사
  • 외식고객의 지각된 가치, 신뢰, 몰입 그리고 행동의도에 관한 연구
    이정실 대한경영학회 학술발표대회 발표논문집 : 539 ~ 554 [2013]
  • 실용적 속성과 쾌락적 속성이 소비자 감동에 미치는 영향
    장인정 고객만족경영연구 13 (2) : 149 ~ 177 [2011]
  • 스키리조트 소비가치가 스키리조트감정, 소비 삶의질 평가 및 재방문의도에 미치는 영향
    정정희 한국스포츠산업경영학회지 17 (6) : 13 ~ 25 [2012]
  • 소비경험이 브랜드 신뢰, 고객만족도, 재구매 의도에 미치는 영향 연구: 스타벅스 커피전문점을 중심으로
    최성수 관광레저연구 24 (4) : 357 ~ 377 [2012]
  • 서비스사이언스:이론적 고찰과 분석 프레임워크 개발
    남기찬 Information Systems Review 10 (1) : 213 ~ 235 [2008]
  • 서비스마케팅
    이유재 학연사 [2013]
  • 사회적 환경을 포함한 서비스스케이프가 고객의 감정반응과 행동의도에 미치는 영향 : 대구지역의 브랜드 커피전문점을 중심으로
    이정은 영남대학교 대학원 [2014]
  • 브랜드의 경험적 단서가 브랜드 애착에 미치는 영향 - 항공브랜드 자아표현성과 자아개입의 매개효과를 중심으로 -
    권민택 브랜드디자인학연구 10 (4) : 215 ~ 224 [2012]
  • 병원경영의 고객경험관리(CEM)적용에 관한 연구 : 부산 S병원의 서비스 경험실사(WTA)를 중심으로
    최미진 경성대학교 경영대학원 [2012]
  • 미용서비스업의 내부마케팅, 내부고객 만족, 서비스품질,재방문의도의 관계
    송연숙 배제대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 고객경험이 고객가치와 충성도에 미치는 영향 : 몰입과 브랜드신뢰도의 조절효과
    관뢰 숭실대학교 대학원 [2014]
  • 고객경험이 경험적 가치와 고객 충성도에 미치는 영향 : 스파서비스 이용고객을 대상으로
    곽동화 경북대학교 대학원 [2014]
  • 경험마케팅
    고경순 대명출판사 [2004]
  • 경험가치 마케팅, Japan Economic Brief, 경영리서치 : 1 ~ 10
    현창혁 [2001]
  • 강원랜드 카지노리조트호텔의 고객경험이 만족 및 충성도에미치는 영향 : 사전기대의 조절효과를 중심으로
    이정자 호텔경영학연구 23 (5) : 291 ~ 313 [2014]
  • 감성과 감정의 이해를 통한 감성의 체계적 측정 평가
    이구형 감성과학 1 (1) : 113 ~ 122 [2003]
  • 감동 측정을 위한 척도의 개발
    박지혜 마케팅연구 24 (1) : 1 ~ 28 [2009]
  • What can big data & text analytics tell us about hotel guest experience & satisfaction?
    Xiang, Z. International Journal of Hospitality Management 44 : 120 ~ 130 [2015]
  • Virtual laryngoscopy preliminary experience
    Byrne, A. T. European Journal of Radiology 56 (1) : 38 ~ 42 [2005]
  • Understanding customer delight & outrage
    Schneider, B. Sloan Management Review 41 (1) : 35 ~ 45 [1999]
  • Towards the ‘perfect’ customer experience
    Frow, P. Journal of Brand Management 15 (2) : 89 ~ 101 [2007]
  • To delight or not to delight? An investigation of loyalty formation in the restaurant industry
    Bowden, J. L. Journal of Hospitality Marketing & Management 20 (5) : 501 ~ 524 [2011]
  • The service experience in tourism
    Otto, J. E. Tourism Management 17 (3) : 165 ~ 174 [1996]
  • The impact of"e-atmospherics"on physical stores
    Poncin, I. Journal of Retailing & Consumer Services 21 (5) : 851 ~ 859 [2014]
  • The experiential aspects of consumption: consumer fantasies, feelings, & fun
    Holbrook, M. B. Journal of Consumer Research 9 (2) : 132 ~ 140 [1982]
  • The effect of unrelated supporting service quality on consumer delight, satisfaction, & repurchase intentions
    Wang, X. Journal of Service Research 14 (2) : 149 ~ 163 [2011]
  • The effect of collectivism on the importance of relationship quality & service quality for behavioral intentions : A cross-national & cross-contextual analysis
    Ozdemir, V. E. Journal of International Marketing 18 (1) : 41 ~ 62 [2010]
  • The customer delight construct: is surpriseessential?
    Crotts, J. C. Annals of Tourism Research 38 (2) : 719 ~ 722 [2011]
  • The content & structure of laypeople's concept of pleasure
    Dube, L. Cognition & Emotion 17 (2) : 263 ~ 295 [2003]
  • The consequence of appraisal emotion, service quality, perceived value & customer satisfaction on repurchase intent in the performing arts
    Hume, M. Journal of Services Marketing 24 (2) : 170 ~ 182 [2010]
  • The Structure of Psychological Well-being
    Bradurn, N. M. Aldine [1969]
  • The Role of Affect in Marketing
    Erevelles, S. Journal of Business Research 42 (3) : 199 ~ 215 [1998]
  • The Experience Economy: Work is Theatre & Every Business a Stage
    Pine, B. J. Harvard Business Press [1999]
  • Structural equation modeling & regression: Guidelines for research practice
    Gefen, D. Communications of the Association for Information Systems 4 (1) : 7 ~ [2000]
  • Should we delight the customer?
    Rust, R. T. Journal of the Academy of Marketing Science 28 (1) : 86 ~ 94 [2000]
  • Serving customers & consumers effectively in the twenty-first century : A conceptual framework & overview
    Parasuraman, A. Journal of the Academy of Marketing Science 28 (1) : 9 ~ 16 [2000]
  • Service clues & customer assessment of the service experience: Lessons from marketing
    Berry, L. L. Academy of Management Perspectives 20 (2) : 43 ~ 57 [2006]
  • Role of interpersonal factors in delighting customers
    Kumar, A. Marketing Management Journal 11 (1) [2001]
  • Return on quality(ROQ) : Making service quality financially accountable
    Rust, R. T. The Journal of Marketing : 58 ~ 70 [1995]
  • Return on Marketing: Using Customer Equity to Focus Marketing Strategy
    Rust, R. Journal of Marketing 68 : 109 ~ 127 [2004]
  • Relationship quality in services selling: An interpersonal influence perspective
    Lawrence, A. C. Journal of Marketing 54 (3) : 68 ~ 81 [2015]
  • Relationship Marketing of Services—Growing Interest, Emerging Perspectives
    Berry, L. L. Journal of the Academy of Marketing Science 23 (4) : 236 ~ 245 [1995]
  • Relational Benefits in Services Industries : The Customer’s Perspective
    Gwinner, K. P. Journal of the Academy of Marketing Science 26 (2) : 101 ~ 114 [1998]
  • Reassessing the foundations of customer delight
    Finn, A. Journal of Service Research 8 (2) : 103 ~ 116 [2005]
  • Quality: Beyond customer satisfaction
    Chandler, C. H. Quality Progress 22 : 30 ~ 32 [1989]
  • Psychological Ownership Theory: An Application for the Restaurant Industry
    Asatryan, V. S. Iowa State University [2006]
  • Product/consumption-based affective responses & postpurchase processes
    Westbrook, R. A. Journal of marketing research : 258 ~ 270 [1987]
  • Positive emotions: The connection between customer quality evaluations & loyalty
    Gracia, E. Cornell Hospitality Quarterly [2011]
  • Multi-variate analysis
    Hair, J. F. Prentice Hall International [1998]
  • Make it memorable: Customer experiences in winter amusement parks
    Slatten, T. International Journal of Culture, Tourism & Hospitality Research 5 (1) : 80 ~ 91 [2011]
  • Investigating the role of the physical environment in hedonic service consumption : An exploratory study of sporting events
    Hightower, R. Journal of Business Research 55 (9) : 697 ~ 707 [2002]
  • Interaction of signal discriminability & task type in vigilance decrement
    Parasuraman, R. Perception & Psychophysics 41 (1) : 17 ~ 22 [1987]
  • In-store music & aroma influences on shopper behavior & satisfaction
    Morrison, M. Journal of Business Research 64 (6) : 558 ~ 564 [2011]
  • Identifying the dimensions of the guest’s hotel experience
    Knutson, B. J. Cornell Hospitality Quarterly 50 (1) : 44 ~ 55 [2009]
  • Human Nature & Conduct
    Dewey, J. The Modern Library [1922]
  • How to sustain the customer experience, An overview of experience components that co-create value with the customer
    Gentile, C. European Management Journal 25 (5) : 395 ~ 410 [2007]
  • How to delight your customers
    TBerman, B. California Management Review 48 (1) : 129 ~ [2005]
  • How the mind works
    Pinker, S. Norton [1997]
  • Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense Feel Think Act Relate to Your Company & Brands
    Schmitt, B. H. The Free Press [1999]
  • Experience marketing: A review & reassessment
    Tynan, C. Journal of Marketing Management 25 (5) : 501 ~ 517 [2009]
  • Experience & Nature, rev, ed
    Dewey, J. Dover [1925]
  • Examining key drivers of customer delight in a hotel experience: A cross-cultural perspective
    Torres, E. N. International Journal of Hospitality Management 36 : 255 ~ 262 [2014]
  • Differentiating hospitality operations via experiences: Why selling services is not enough
    Gilmore, J. H. The Cornell Hotel & Restaurant Administration Quarterly 43 (3) : 87 ~ 96 [2002]
  • Development & validation of brief measures of positive & negative affect: the PANAS scales
    Watson, D. Journal of Personality & Social Psychology 54 (6) : 1063 ~ [1988]
  • Development & testing of the consumer experience index(CEI)
    Kim, S. Managing Service Quality 21 (2) : 112 ~ 132 [2011]
  • Delighted consumers buy again
    Hicks, J. M. Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction & Complaining Behavior 18 : 94 ~ 104 [2005]
  • Delight by Design: The Role of Hedonic Versus Utilitarian Benefits
    Chitturi, R. Journal of Marketing 72 (3) : 48 ~ 63 [2008]
  • Customer switching behavior in service industries:an exploratory study
    Keaveney, S. M. The Journal of Marketing : 71 ~ 82 [1995]
  • Customer outrage & delight
    Verma, H. V. Journal of Services Research 3 (1) : 119 ~ 133 [2003]
  • Customer experience, Are we measuring the right things?
    Maklan, S. International Journal of Market Research 53 (6) : 771 ~ 792 [2011]
  • Customer experience quality : An exploration in business & consumer contexts using repertory grid technique
    Lemke, F. Journal of the Academy Marketing Science 39 : 846 ~ 869 [2011]
  • Customer experience management: a revolutionary approach to connecting with your customers
    Schmitt, B. H. John Wiley & Sons [2003]
  • Customer experience creation: Determinants, dynamics & management strategies
    Verhoef, P. C. Journal of Retailing 85 (1) : 31 ~ 41 [2009]
  • Customer delight: Distinct construct or zone of nonlinear response to customer satisfaction?
    Finn, A. Journal of Service Research 15 (1) : 99 ~ 110 [2012]
  • Customer delight in a retail context: investigating delightful & terrible shopping experiences
    Arnold, M. J. Journal of Business Research 58 (8) : 1132 ~ 1145 [2005]
  • Customer delight : foundations, findings, & managerial insight
    Oliver, R. L. Journal of Retailing 73 (3) : 311 ~ 336 [1997]
  • Customer Experience Management in Retailing: An Organizing Framework
    Grewal, D. Journal of Retailing 85 (1) : 1 ~ 14 [2009]
  • Customer Delight: Creating & Maintaining Competitive Advantage
    Kumar, A. Indiana University [1996]
  • Creating a model of customer equity for chain restaurant brand formation
    Hyun, S. International Journal of Hospitality Management 18 (4) : 529 ~ 539 [2009]
  • Conceptualizing & measuring experience quality: the customer's perspective
    Chang, T. Y. The Service Industries Journal 30 (14) : 2401 ~ 2419 [2010]
  • Brand Experience : What is it? How is it Measured? Does it Affect Loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of Marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Assessing the Role of Emotions as Mediators of Consumer Responses to Advertising
    Holbrook, M. B. Journal of Consumer Research : 404 ~ 420 [1987]
  • Affect & consumer behavior
    Cohen, J. B. Handbook of Consumer Behavior 4 (7) : 188 ~ 240 [1991]
  • A Research study on the relationship among relational benefit, perceived quality, image & customer loyalty in different hospitality Businesses
    Bilgili, B. Journal of Management, Cases 20 [2014]