문화유산관광지의 고유성 및 보존의 지지도에 대한 관광객 반응

논문상세정보
' 문화유산관광지의 고유성 및 보존의 지지도에 대한 관광객 반응' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attitude
  • authenticity
  • revisit/recommendation intention
  • satisfaction
  • support
  • trust
  • 고유성
  • 만족도
  • 신뢰
  • 재방문/추천의사
  • 지지도
  • 태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,902 1

0.0%

' 문화유산관광지의 고유성 및 보존의 지지도에 대한 관광객 반응' 의 참고문헌

  • 항공사서비스 품질이 고객만족,신뢰 및 재이용의도에 미치는 영향:국제선을 중심으로
    강혜숙 조소현 호텔관광연구 13 (3) : 247 ~ 264 [2012]
  • 테마파크에서의 고객 체험이 신규 콘텐츠 개발에 대한 지속적인 지지의사에 미치는 영향 : Pine과 Gilmore의 체험(4Es)요인을 중심으로
    이태희 서비스경영학회지 13 (1) : 57 ~ 81 [2012]
  • 커피전문점 이용고객의 자아 일치성과 기능적 일치성이브랜드 태도와 행동의도에 미치는 영향
    강지원 호텔경영학연구 22 (6) : 233 ~ 252 [2013]
  • 친환경식품 구매고객의 가치와 태도 및 행동의도와의 인과관계 연구
    유경진 호텔경영학연구 23 (2) : 47 ~ 68 [2014]
  • 체험경제(4Es)이론에 따른 축제방문객의 행동의도와체험관광개발 지지도에 미치는 영향 연구: 양양송이축제를 중심으로
    유근준 관광레저연구 26 (3) : 263 ~ 281 [2014]
  • 진정성 체험이 문화유산 관광 후 평가에 미치는 영향 -관광동기의 조절효과-
    최정자 관광학연구 38 (2) : 11 ~ 32 [2014]
  • 지역문화와 지역이벤트의 일치성이 체험성과 고유성 인식에 미치는 영향 연구 -한ㆍ일ㆍ중 방문객 비교를 중심으로 -
    김의근 일본근대학연구 (28) : 253 ~ 274 [2010]
  • 제주도 해양관광개발에 대한 영향인식과 지지도 관계분석 - 편익과 비용차원 관점 적용 -
    고계성 관광학연구 35 (9) : 139 ~ 161 [2011]
  • 소비자-브랜드(여행사) 관계 품질, 만족도, 신뢰, 그리고 충성도 간 상호관계 분석: 친숙성의 역할에 따른 경쟁모델 비교를 중심으로
    김지희 고객만족경영연구 15 (1) : 107 ~ 127 [2013]
  • 세계문화유산의 관광체험, 진정성 및 관광만족간의 관계
    변찬복 호텔경영학연구 22 (4) : 261 ~ 282 [2013]
  • 배낭여행객의 이문화 인식, 진정성 및 충성도의 구조적 관계
    변찬복 호텔경영학연구 19 (4) : 261 ~ 273 [2010]
  • 문화적 고유성이 관광 만족과 행동의도에 미치는 영향: 안동 하회마을을 중심으로
    조태영 관광연구 23 (4) : 59 ~ 80 [2009]
  • 문화유산의 진정성과 관광자원화 -경주 동궁과 월지를 대상으로-
    김규호 관광학연구 36 (5) : 115 ~ 133 [2012]
  • 문화유산관광에서의 진정성이 관광자의 만족도와 관광기념품 구매행동에 미치는 영향: 하회마을을 처음 방문한 내⋅외국인 관광자 비교연구
    박은경 관광연구저널 28 (8) : 29 ~ 46 [2014]
  • 문화유산관광에 대한 진정성, 만족도, 그리고 다차원적 충성도 간 구조적 관계: 인지적-정서적-행동적 충성도를 중심으로
    윤설민 호텔관광연구 17 (4) : 1 ~ 21 [2015]
  • 문화유산 관광지의 여행 경험에 증강현실(augmented reality) 기술이 미치는 역할에 관한 탐색적 연구 - 북촌 한옥마을 방문객을 대상으로 -
    이금실 대한경영학회지 25 (2) : 1061 ~ 1079 [2012]
  • 문화마을관광체험의 지각된 가치와 공정관광태도, 공정관광행동의도 간 영향관계에 관한 연구- 부산감천문화마을을 중심으로
    김가령 문화정책논총 28 (2) : 174 ~ 197 [2014]
  • 기대불일치이론과 계획행동이론에 따른 관광 이벤트에 대한지역주민의 행동의도 및 지지도 이해
    윤설민 호텔경영학연구 24 (1) : 127 ~ 145 [2015]
  • 계획행동이론의 수정 및 확장에 따른 CSR 활동의 진정성에 대한 소비자 이해
    윤설민 호텔관광연구 17 (2) : 346 ~ 368 [2015]
  • “서울과 가까운 세계문화유산” 외국인 관광객 발길도 늘었다, 5월 7일자 기사
  • When brand attitudes affect the customer satisfaction-loyalty relation: The moderating role of product involvement
    Suh, J. C. Journal of Consumer Psychology 16 (2) : 145 ~ 155 [2006]
  • Vital Drivers of Golfer Loyalty to the Screen-Golf Café
    한희섭 호텔경영학연구 22 (5) : 197 ~ 209 [2013]
  • Visitors’ intention to visit world cultural heritage sites: An empirical study of Suzhou, China
    Shen, S. Journal of Travel & Tourism Marketing 26 (7) : 722 ~ 734 [2009]
  • Visitors’ evaluation of a historical district: The roles of authenticity and manipulation
    Naoi, T. Tourism and Hospitality Research 5 (1) : 45 ~ 63 [2004]
  • Validating a Tourism Development Theory with Structural Equation Modeling
    Yoon, Y. Tourism Management 22 (4) : 363 ~ 372 [2001]
  • Understanding Service Quality in a Virtual Travel Community Environment
    Elliot, S Journal of Business Research 66 (8) : 1153 ~ 1160 [2013]
  • Travelers’ behavioral intention toward hotel self-service kiosks usage
    Kim, M. International Journal of Contemporary Hospitality Management 26 (2) : 225 ~ 245 [2014]
  • Tourism’s role in urban regeneration: Examining the impact of environmental cues on emotion, satisfaction, loyalty, and support for Seoul’s revitalized Cheonggyecheon stream district
    Lee, Y. K. Journal of Sustainable Tourism 22 (5) : 726 ~ 749 [2014]
  • Tourism and Modernity: A sociological analysis
    Wang, N. Pergamon Press [2000]
  • The use of LISREL in validating marketing constructs
    Steenkamp, J. International Journal of Research in Marketing 8 (4) : 283 ~ 299 [1991]
  • The influence of volunteer motivation on satisfaction, attitudes, and support for a mega-event
    Lee, C. K. International Journal of Hospitality Management 40 : 37 ~ 48 [2014]
  • The core of heritage tourism
    Poria, Y. Annals of Tourism Research 30 (1) : 238 ~ 254 [2003]
  • The commitment theory of relationship marketing
    Morgan, R. Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 38 [1994]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • Thanatourism or peace tourism: perceived value at a North Korean resort from an indigenous perspective
    Lee, C. K. International Journal of Tourism Research 14 (1) : 71 ~ 90 [2012]
  • Structural equations with latent variables
    Bollen, K. A. John Wiley & Sons, Inc [1989]
  • Structural Modeling of Resident Perceptions of Tourism and associated Development on the Sunshine Coast, Australia
    Dyer, P. Tourism Management 28 (2) : 409 ~ 422 [2007]
  • Sample Size Effects on Chi-square and other Statistics used in Evaluating Causal Models
    Bearden, W. O. Journal of Marketing Research 19 (4) : 425 ~ 430 [1982]
  • Rethinking authenticity in tourism experience
    Wang Wang, N. Annals of Tourism Research 26 (2) : 349 ~ 370 [1999]
  • Residents’ perspectives of a world heritage site: The Pitons Management Area, St Lucia
    Nicholas, L. Annals of Tourism Research 35 (3) : 390 ~ 412 [2009]
  • Reconceptualizing object authenticity
    Reisinger, Y. Annals of Tourism Research 33 (1) : 65 ~ 86 [2006]
  • Predicting the travel intention to take High Speed Rail among college students
    Hsiao, C. H. Transportation Research Part F 13 (4) : 277 ~ 287 [2010]
  • Planning for urban heritage p1aces: Reconciling conservation, tourism, and sustainable development
    Nasser, N. Journal of Planning Literature 17 (4) : 467 ~ 479 [2003]
  • Perceived values, satisfaction, and behavioral intentions, The role of familiarity in korean restaurants
    Ha, J. International Journal of Hospitality Management 29 (1) : 2 ~ 13 [2010]
  • Multivariate data analysis (6th ed.)
    Hair, J. F. Prentice Hall [2006]
  • Moderating role of personal characteristics in forming restaurant customers’ behavioral intentions: An upscale restaurant setting
    Han, H. S. Journal of Hospitality and Leisure Marketing 15 (4) : 25 ~ 54 [2007]
  • Managing Heritage Tourism
    Garrod, B. Annals of Tourism Research 27 (3) : 682 ~ 708 [2000]
  • Examining structural relationships among perceived impact, benefit, and support for casino development based on 4 year longitudinal data
    Lee, C. K. Tourism Management 26 (7) : 466 ~ 480 [2006]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • Customized authenticity begins at home
    Wang, Y. Annals of Tourism Research 34 (3) : 789 ~ 804 [2007]
  • Current issue in tourism : the authentic tourist
    Yeoman, I. S. Tourism Management 28 (4) : 1128 ~ 1138 [2007]
  • Consumption matter: The production and experience of consumption
    Bagnall, G. Blackwell : 66 ~ 91 [1996]
  • Authenticity in tourism in small island destinations: A local perspective
    Croes, R. Journal of Tourism and Cultural Change 11 (1) : 1 ~ 20 [2013]
  • A consumer-based model of authenticity: An oxymoron or the foundation of cultural heritage marketing?
    Kolar, T. Tourism Management 31 (5) : 652 ~ 664 [2010]