연구논문(硏究論文) : 시장 전문성과 유행 선도력의 심리적 영향 요인 비교 연구

' 연구논문(硏究論文) : 시장 전문성과 유행 선도력의 심리적 영향 요인 비교 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • clothing involvement
  • consumerself-confidence
  • fashionleadership
  • marketmavenism
  • status consumption
  • 소비자자신감
  • 시장전문성
  • 유행선도력
  • 의복관여
  • 지위소비
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문(硏究論文) : 시장 전문성과 유행 선도력의 심리적 영향 요인 비교 연구' 의 참고문헌

  • 패션마케팅 [Fashion Marketing]
    Rhee, E. Y. Kyomunsa [1997]
  • 자기이미지와 패션리더성향: 의복관여와 소비자 자신감을 중심으로
    윤송이 한국의류산업학회지 17 (3) : 382 ~ 391 [2015]
  • 소비자의 자신감이 자기의존적 정보탐색선호도에 미치는 영향: 불확실성의 매개적 역할을 중심으로
    황윤용 소비자학연구 17 (4) : 145 ~ 170 [2006]
  • 소비자 자신감에 따른 의복구매행동
    전경숙 Family and Environment Research 45 (6) : 1 ~ 9 [2007]
  • 소비자 자신감과 패션연출 자신감이 중고패션제품에 대한 태도와 구매의도에 미치는 영향
    박현희 한국의류산업학회지 14 (4) : 544 ~ 553 [2012]
  • 소비자 변수와 패션리더십 - 심미적 성향, 혁신성, 대인민감성, 역할완화소비를 중심으로 -
    전경숙 복식문화연구 19 (6) : 1247 ~ 1258 [2011]
  • 소매점 브랜드 가치 구성요소와 선호도, 만족도, 재구매의도 간의 관계에 관한 연구
    서용구 유통연구 11 (4) : 71 ~ 96 [2006]
  • 마켓 메이븐의 개념 및 소비행동적 특성
    전경숙 한국의류학회지 36 (5) : 562 ~ 572 [2012]
  • 논문작성에 필요한 SPSS/AMOS 통계분석방법 [SPSS/AMOS Statistical analysis method for thesis]
    Song, J. 21st Century Book [2009]
  • 남자 대학생의 의복관여, 유행혁신성, 충동구매, 브랜드 충성도에 관한 연구
    전대근 한국의류학회지 34 (3) : 424 ~ 436 [2010]
  • What makes mavens tick? Exploring the motives of market mavens’ initiation of information diffusion
    Walsh, G. Journal of Consumer Marketing 21 (2) : 109 ~ 122 [2004]
  • The market maven : A diffuser of marketplace information
    Feick, L. F. Journal of Marketing 51 (1) : 83 ~ 97 [1987]
  • The manmaven: An agent for diffusing market information
    Wiedmann, K. Journal of Marketing Communications 7 : 195 ~ 212 [2001]
  • Testing the market maven concept
    Goody, C. Journal of Marketing Management 24 (3-4) : 265 ~ 282 [2008]
  • Status consumption and price sensitivity
    Goldsmith, R. E. Journal of Marketing Theory and Practice 18 (4) : 323 ~ 338 [2010]
  • Social values and fashion leadership
    Goldsmith, R. E. Clothing and Textiles Research Journal 10 (10) : 37 ~ 45 [1991]
  • Role of the market maven in retailing : A general marketplace influencer
    Abratt, R. Journal of Business and Psychology 10 (1) : 31 ~ 55 [1995]
  • Profiling fashion innovators : A study of self-concept, impulse buying and internet purchase intent
    Phau, I. Journal of Fashion Marketing and Management 8 (4) : 399 ~ 411 [2004]
  • Price perceptions and consumer shopping behavior : A field study
    Lichtenstein, D. R. Journal of Marketing Research 30 : 234 ~ 245 [1993]
  • Personality characteristics of market mavens
    Brancaleone, V. Advances in Consumer Research 34 (1) : 522 ~ 527 [2007]
  • On market mavens and consumer self-confidence : A cross-cultural study
    Chelminski, P. Psychology & Marketing 24 (10) : 69 ~ 91 [2007]
  • Market mavens'motivations to acquire information
    Fitzmaurice, J. The Marketing Management Journal 21 (1) : 71 ~ 83 [2011]
  • Market mavenism and consumer self-confidence
    Clark, R. A. Journal of Consumer Behaviour 7 : 239 ~ 248 [2008]
  • Market Mavens : Psychological Influences
    Clark, R. A. Psychology & Marketing 22 (4) : 289 ~ 312 [2005]
  • Innovativeness, exploratory behavior, market mavenship, and opinion leadership : An empirical examination in the Asian context
    Ruvio, A. Psychology & Marketing 24 (8) : 703 ~ 722 [2007]
  • Innovative consumers and market mavens
    Goldsmith, R. E. Journal of Marketing Theory and Practice 11 (4) : 54 ~ 64 [2003]
  • Identifying innovators in consumer product market
    Goldsmith, R. E. European Journal of Marketing 26 (12) : 42 ~ 55 [1992]
  • Fashion leaders’ and followers’attitudes toward buying domestic and imported apparel
    Beaudoin, P. Clothing and Textiles Research Journal 18 (1) : 56 ~ 64 [2000]
  • Fashion Life Style, Self Concept, Shopping Orientation and Store Patronage : An Integrative Analysis
    Gutman, J. Journal of Retailing 58 (2) : 64 ~ 86 [1982]
  • Fashion Leadership, Market Mavenism, and Store Evaluative Criteria
    김혜신 한국의류학회지 33 (6) : 904 ~ 915 [2009]
  • Extending the psychological profile of market mavenism
    Goldsmith, R. E. Journal of Consumer Behaviour 5 : 411 ~ 419 [2006]
  • Diffusion of Innovations
    Rogers, E. M. The Free Press [1995]
  • Couponing behaviors of the market maven : Profile of a super couponer
    Price, L. L. Advances in Consumer Research 15 : 354 ~ 359 [1988]
  • Consumer self-confidence : Refinements in conceptualization and measurement
    Bearden, W. Journal of Consumer Research 28 (1) : 121 ~ 134 [2001]
  • Consumer advisors revisited: What drives those with market mavenism and opinion leadership tendencies and why?
    Stokburger-Sauer, N. E. Journal of Consumer Behaviour 8 : 100 ~ 115 [2009]
  • 20~30대 여성의 유행선도력에 따른 속옷 구매행동 및 태도에 관한 연구
    김정우 한국의류학회지 34 (8) : 1319 ~ 1330 [2010]