연구논문 : 패션기업의 지속가능성에 대한 소비자 인식이 신뢰, 선호도 및 구매의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 연구논문 : 패션기업의 지속가능성에 대한 소비자 인식이 신뢰, 선호도 및 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumer attitude
  • consumer perception
  • fashionsustainability
  • perceived consumer effectiveness
  • value
  • 가치
  • 소비자 인식
  • 소비자 태도
  • 소비자 효과성 지각
  • 패션 지속가능성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 패션기업의 지속가능성에 대한 소비자 인식이 신뢰, 선호도 및 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 박사
  • 패션브랜드의 사회적 책임활동 동기에 대한 지각과 소비자-브랜드 관계 형성
    최미영 Family and Environment Research 48 (6) : 119 ~ 132 [2010]
  • 패션기업의 사회적 책임활동이 기업이미지와 구매의도에 미치는 영향
    전지현 한국의류학회지 35 (5) : 547 ~ 560 [2011]
  • 패션기업의 CSR 활동 적합성 및 활동 동기 인지에 의한 브랜드 태도 형성
    최미영 한국패션디자인학회지 12 (1) : 75 ~ 92 [2012]
  • 패션 브랜드의 사회적 책임활동에 대한 탐색적 연구
    정윤영 한국생활과학회지 18 (6) : 1247 ~ 1256 [2009]
  • 패션 기업의 사회적 책임이 브랜드 애착 및 브랜드 자산에 미치는 영향
    이승희 복식문화연구 14 (4) : 684 ~ 697 [2006]
  • 패션 기업의 사회적 책임 활동이 소비자 구매 행동에 미치는 영향
    이정임 복식문화연구 18 (6) : 1076 ~ 1089 [2010]
  • 패션 기업의 CSR 활동에 대한 인지적 적합성이 소비자 추천 및 구매의도에 미치는 영향
    이정임 한국의류학회지 35 (7) : 816 ~ 827 [2011]
  • 친환경패션에 대한 소비자 라이프스타일과 태도: 질적 방법을 이용한 탐색적 연구
    장남경 한국패션디자인학회지 8 (1) : 31 ~ 47 [2008]
  • 친환경패션에 나타난 디자인적 요소의 특성-선행연구의 내용분석을 중심으로-
    하승연 한국의류학회지 33 (8) : 1280 ~ 1292 [2009]
  • 친환경식품 선택동기가 소비자 태도 및 구매의도에 미치는 영향 : 신뢰의 조절효과를 중심으로
    김호석 세종대학교 대학원 [2012]
  • 지속 가능한 느린 디자인 특성과 현대 패션의 상관성에 관한 연구
    채혜숙 한국의류학회지 33 (4) : 531 ~ 542 [2009]
  • 의류 브랜드의 지속가능성 실천을 위한 프레임워크 개발에 관한 연구
    신혜영 복식 60 (9) : 136 ~ 149 [2010]
  • 소비자의 윤리적 상품에 대한 태도 및 구매의도의 관련요인 분석
    허은정 소비자학연구 22 (2) : 89 ~ 111 [2011]
  • 소비자 성별에 따른 의류제품 쇼윈도우 디스플레이 유형에 대한 태도 요인
    권혜숙 패션 비즈니스 10 (5) : 93 ~ 104 [2006]
  • 사회책임적 패션 기업에 대한 소비자 태도에 관한 연구
    이승희 한국디자인문화학회지 17 (1) : 424 ~ 434 [2011]
  • 사회적 관점에 의한 슬로 패션의 특성과 미적 가치
    노주현 한국의류학회지 35 (11) : 1386 ~ 1398 [2011]
  • 사회공헌활동 효과에 기업 이미지 및 구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이장혁 한국경영과학회지 33 (2) : 175 ~ 183 [2008]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    이한준 마케팅연구 24 (1) : 231 ~ 250 [2009]
  • 기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
    김해룡 마케팅연구 20 (2) : 67 ~ 87 [2005]
  • 국내 패션기업의 CSR 활동-기업 웹사이트를 중심으로-
    안수경 한국의류학회지 35 (4) : 455 ~ 465 [2011]
  • 국내 패션 업체의 그린 마케팅 유형 분류를 통한 지속가능한 그린 패션 마케팅 전략
    홍정민 복식문화연구 18 (5) : 872 ~ 891 [2010]
  • Values and their effect on pro-environmental behavior
    Karp, D. G Environment and Behavior 28 (1) : 111 ~ 133 [1996]
  • Universals in the content and structure of values: Theoretical advances and empirical tests in 20 countries
    Schwartz, S. H Advances in Experimental Social Psychology 25 : 1 ~ 65 [1992]
  • Understanding the de-terminants of environmentally conscious behavior
    Lee, J. A Psychology & Marketing 16 (5) : 373 ~ 392 [1999]
  • Towards a sustainable fashion retail supply chain in Europe: Organisation and performance
    Brito, M. P International Journal of Production Economics 114 : 534 ~ 553 [2008]
  • The role of personal values in fair trade consumption
    Doran, C. J Journal of Business Ethics 84 : 549 ~ 563 [2009]
  • The role of perceived consumer effectiveness in motivating environmentally conscious behaviors
    Ellen, P. S Journal of Public Policy & Marketing 10 (2) : 102 ~ 117 [1991]
  • The role of perceived consumer effectiveness and motivational attitude on socially responsible purchasing behavior in South Korea
    Wesley, S. C Journal of Global Marketing 25 (1) : 29 ~ 44 [2012]
  • The organizational factors influencing socially responsible apparel buying/sourcing
    Park, H Clothing & Textiles Research Journal 24 (3) : 229 ~ 247 [2006]
  • The influence of skepticism on green purchasing behavior
    Albayrak, T International Journal of Business and Social Sciene 2 (13) : 189 ~ 197 [2011]
  • The influence of ethical trading policies on consumer apparel purchase decisions: A focus on The Gap Inc
    Iwanow, H International Journal of Retail & Distribution Management 33 (5) : 371 ~ 387 [2005]
  • The impact of corporate social responsibility on consumer trust : the case of organic food
    Pivato, S Business Ethics: A European Review 17 (1) : 3 ~ 12 [2007]
  • The ethical company organization
  • The effects of corporate social responsibility and price on consumer responses
    Mohr, L. A The Journal of Consumer Affairs 39 (1) : 121 ~ 147 [2005]
  • The Outdoor Industry Eco Index TM
  • The Higg Index
  • Targeting consumers who are willing to pay more for environmentally friendly products
    Laroche, M Journal of Consumer Marketing 18 (6) : 503 ~ 520 [2001]
  • Sustainability Reporting Guidelines By GRI Version 3.0
  • Shopping with a social conscience: Consumer attitudes toward sweatshop labor
    Rudell, F Clothing & Textiles Research Journal 24 (4) : 282 ~ 296 [2006]
  • Redefining Leadership BSR Report 2010
    BSR [2011]
  • Personalization of fair trade apparel: Consumer attitudes and intentions
    Halepete, J Clothing & textiles Research Journal 27 (2) : 143 ~ 160 [2009]
  • Personal values, beliefs, knowledge, and attitudes relating to intentions to purchase apparel from socially responsible businesses
    Dickson, M. A Clothing & Textiles Research Journal 18 (1) : 19 ~ 30 [2000]
  • Our common future
  • Our Ethical Ratings
  • Nike Material Sustainability Index
  • Managers as initiators of trust: An exchange relationship framework for understanding managerial trustworthy behavior
    Whitener, E. M Academy of Management Review 23 (3) : 513 ~ 530 [1998]
  • Labor standards
  • ISO 26000:2010(en) Guide on social responsibility
  • Global Compact
  • Fashioning sustainability
  • Evaluating the structure of human values with confirmatory factor analysis
    Schwartz, S. H Journal of Research in Personality 38 : 230 ~ 255 [2004]
  • Ethical fashion: Myth of future trend?
    Joergens, C Journal of Fashion Marketing and Management 10 (3) : 360 ~ 371 [2006]
  • Ethical Fashion Consumer Behavior in Korea-Factors Influencing Ethical Fashion Consumption-
    고애란 한국의류학회지 33 (12) : 1956 ~ 1964 [2009]
  • Environmentally sustainable textile and apparel consumption: The rold of consumer knowledge, perceived consumer ceffetiveness and perceived personal relevance
    Kang, J International Journal of Consumer Studies 37 (4) : 442 ~ 452 [2013]
  • Does doing good always lead to doing better? consumer reactions to corporate social responsibility
    Sen, S Journal of Marketing Research 38 : 225 ~ 243 [2001]
  • Cradle to Cradl e
    McDonough, W Ecolibre [2003]
  • Consumers' perceptions of corporate social responsibilities: A cross-cultural comparison
    Maignan, I Journal of Business Ethics 30 : 57 ~ 72 [2001]
  • Concepts and definitions of CSR and corporate sustainability: between agency and communion
    Marrewijk, M. V Journal of Business Ethics 44 : 95 ~ 105 [2003]
  • CSR관련 퍼블리시티가 기업이미지에 미치는 영향
    유장헌 광고학연구 22 (1) : 197 ~ 216 [2011]
  • CSR 활동에 관한 소비자의 기업평가: 업종별 비교분석
    최지호 상품학연구 26 (4) : 37 ~ 45 [2008]
  • Business Institute for Sustainable Development
  • Better Cotton Standard System
  • Best Apparel Products Reviewed & Rated
  • Antecedents of Green Purchase Behavior:An Examination of Collectivism, Environmental Concern, and PCE
    Kim, Y Advances in Consumer Research 32 (1) : 592 ~ 599 [2005]
  • An exploration of values in ethical consumer decision making
    Shaw, D Journal of Consumer Behaviour 4 (3) : 185 ~ 200 [2005]
  • A study on sustainability expressed as a megatrend in the fashion industry
    Shin, H. Y Hongik University [2011]