고등학생의 그릿(Grit)과 객관적 추론, 자기조절학습효능감 간의 관계 규명

' 고등학생의 그릿(Grit)과 객관적 추론, 자기조절학습효능감 간의 관계 규명' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • grit
  • objective reasoning
  • self-regulated learning efficacy
  • 객관적 추론
  • 그릿
  • 자기조절학습효능감
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,030 19

0.0%

' 고등학생의 그릿(Grit)과 객관적 추론, 자기조절학습효능감 간의 관계 규명' 의 참고문헌

  • 한국 학생의 학업에 대한 흥미: 실태, 진단 및 처방
    김성일 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 14 (1) : 187 ~ 221 [2008]
  • 학업능력 집단별 학업스트레스와 학업적 자기조절효능감 간의 관계: 학업동기유형의 매개효과
    김아영 교육심리연구 26 (2) : 543 ~ 562 [2012]
  • 치위생 전공 대학생의 비판적 사고 성향과 자아존중감 및 자기효능감과의 관련성
    유소연 한서대학교 대학원 [2013]
  • 초등체육수업에서 학생의 암묵적 믿음에 따른 성취동기와 자기효능감, 노력 간의 인과 관계
    송춘현 한국초등체육학회지 20 (2) : 107 ~ 119 [2014]
  • 초등예비교사의 체육에 대한 능력 믿음, 관계-추론 효능감과 자기효능감, 노력 및 운동수행과의 구조적 관계
    김인수 한국초등체육학회지 20 (1) : 61 ~ 72 [2014]
  • 중·고등학생의 학습동기, 학업노력과 자기조절학습전략이 영어 학업성취에 미치는 영향
    이수진 중등교육연구 60 (4) : 1045 ~ 1077 [2012]
  • 전문가, 그들만의 법칙
    손영우 샘터사 [2005]
  • 자기조절훈련 프로그램이 일반계 여고생의 자기조절학습능력에 미치는 영향
    배경은 경북대학교 교육대학원 [2010]
  • 박사
  • 인식론적 신념,성취목표지향성,자기조절학습 및 학업성취간의 관계
    문병상 초등교육연구 22 (4) : 49 ~ 68 [2009]
  • 유아교사의 비판적 사고성향, 교사 효능감이 유아의 비판적 사고력에 미치는 영향
    노수남 유아교육·보육복지연구 13 (3) : 289 ~ 311 [2009]
  • 사고력 신장을 위한 프로그램 개발 연구(V)
    허경철 [1991]
  • 비판적 사고 성향 측정도구 개발 : 간호학을 중심으로
    윤진 가톨릭대학교 대학원 [2004]
  • 무엇이 뛰어난 학업성취를 예측하는가? -신중하게 계획된 연습과 투지(Grit)
    이수란 한국심리학회지:학교 10 (3) : 349 ~ 366 [2013]
  • 대학생의 목표관과 흥미에 따른 자기조절능력의 차이
    곽은아 충남대학교 [2002]
  • 그릿
    김주환 쌤앤파커스 [2013]
  • True grit : Trait-level perseverance and passion for long-term goals predicts effectiveness and retention among novice teachers
    Robertson-Kraft, C. Teachers College Record 116 (3) : 1 ~ 27 [2014]
  • The role of deliberate practice in chess expertise
    Charness, N. Applied Cognitive Psychology 19 (2) : 151 ~ 165 [2005]
  • The robustness of test statistics to nonnormality and specification error in confirmatory factory analysis
    Curran, P. J. Psychological Methods 1 (1) : 16 ~ 29 [1996]
  • The Relative Levels of Grit and Their Relationship with Potential Dropping-Out and University Adjustment of Foreign Students in Korea
    쉐리 슬릭 디지털융복합연구 12 (8) : 61 ~ 66 [2014]
  • The Power of grit, perseverance, and tenacity
    Laursen, E. K. Reclaiming Children and Youth 23 (4) : 19 ~ 26 [2015]
  • The Ideal Problem Solver: A Guide for Improving Thinking, Learning, and Creativity
    Bransford, J.D. Freeman [1984]
  • Student differences in self-regulated learning: Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
    Zimmerman, B. J. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 51 ~ 59 [1990]
  • Social foundations of thought and action A social cognitive theory
    Bandura.A Prentice-Hall [1986]
  • Self-motivation for academic attainment : The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting
    Zimmerman, B. J. American Educational Research Journal 29 (3) : 663 ~ 676 [1992]
  • Self-efficacy and academic motivations : Classic definitions and new directions
    Schunk, D. H. Contemporary Educational Psychology 25 : 54 ~ 67 [1991]
  • Self-control and grit : Related but separable determinants of success
    Duckworth, A. L. Current Directions In Psychological Science 23 (5) : 319 ~ 325 [2014]
  • Research on College Teaching: A Review
    McKeachie, W. J. ERIC Clearing house on Higher Education. ERIC Doc. No. 043 789 [1970]
  • Promoting grit, tenacity, and perseverance : Critical factors for success in the 21st century. U. S
    Shechtman, N. Department of Education Technology 2013 : 5 ~ 107 [2013]
  • Persisting effects of instruction on young children's syllogistic reasoning with incongruent and abstract premises
    Leevers, H.J. Thinking and Reasoning 5 (2) : 145 ~ 173 [1999]
  • Outliers: The story of success
    Gladwell, M. Hachette UK [2008]
  • Interventions shown to aid executive function development in children 4–12 years old
    Diamond, A. Science 333 (6045) : 959 ~ 964 [2011]
  • High-achieving Students : their motivational goals, self-regulation and achievement and relationships to their teachers' goals and strategy-based instruction
    Ee, J. High Ability Studies 14 (1) : 23 ~ 39 [2003]
  • Grit+Talent=Student success
    Goodwin, B. Educational Leadership 71 : 74 ~ 77 [2013]
  • Grit : Perseverance and passion for long-term goals
    Duckworth, A. L. Journal of Personality and Social Psychology 92 (6) : 1087 ~ 1101 [2007]
  • Exploring the use of non-cognitive factors in predicting college academic outcomes
    Cooper, A. D. The University of Tennessee [2014]
  • Effort, interest, and recall : Beliefs and behaviors of preschoolers
    O'sullivan, J. T. Journal of Experimental Child Psychology 65 (1) : 43 ~ 67 [1997]
  • Children's school performance and their parents' causal attributions to ability and effort : A longitudinal study
    Natale, K. Journal of Applied Developmental Psychology 30 (1) : 14 ~ 22 [2008]
  • A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation
    Elliot, A.J. Journal of Personality and Social Psychology 72 (1) : 218 ~ [1997]