예비유아교사의 반성적 저널쓰기를 통한 수업 계획과 실행에 대한 성찰 탐구: 유아과학교육을 중심으로

논문상세정보
' 예비유아교사의 반성적 저널쓰기를 통한 수업 계획과 실행에 대한 성찰 탐구: 유아과학교육을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • journal writing
  • pre-service early childhood teachers
  • science education for young children
  • 예비 유아교사
  • 유아과학교육
  • 저널 쓰기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,124 4

0.0%

' 예비유아교사의 반성적 저널쓰기를 통한 수업 계획과 실행에 대한 성찰 탐구: 유아과학교육을 중심으로' 의 참고문헌

  • 피아제 이론이 암시하는 과학교육
    DeVries [1990]
  • 유치원교사가 되어가는 과정에 관한 이야기
    이명순 [2000]
  • 유아교육의 구성주의적 접근: 구성주의 교수에 대한 성찰 22 (4) : 271 ~ 283
    김선영 [2001]
  • 유아교사교육에서 수업사례 활용에 대한 고찰 19 (1) : 61 ~ 798
    박은혜 [1999]
  • 구성주의와 유아교육:Piaget의 구성주의의 분석을 토한 구성주의 유아교육론의 개념적 확장 23 (1) : 27 ~ 51
    김희연 [2001]
  • 박사
  • 구성주의 인식론의 이론적 배경 22 (5) : 427 ~ 447
    곽영순 [2001]
  • 구성주의 모델들의 특징과 차이점 : 인지적 도제이론, 상황적 학습이론, 인지적 유연성 이론을 중심으로 12 (1) : 3 ~ 23
    강인애 [1996]
  • 구성주의 관점에서 본 유아의 개념변화를 위한 과학교수방법 6 (1) : 87 ~ 109
    곽향림 [2000]
  • 개념변화 교수법에 기초한 과학교사교육이 유아교사의 과학교수능력 증진에 미치는 효과 23 (1) : 79 ~ 103
    라정숙 [2003]
  • The young child as scientist : A constructivist approach to early childhood science education
    Chaille, C [1997]
  • The early childhood curriculum : A review of current research,3rd ed : 133 ~ 158
    Forman, G [1999]
  • The constructivists perspective to early education Approaches to early childhood education : 137 ~ 155
    Forman [1993]
  • The child's construction of Knowledge Piaget for teaching child
    Forman [1991]
  • The application of Piaget's theory of cognitive development to education : 349 ~ 36
    Kuhn [1979]
  • The ability to understand and use conceptual change pedagogy as a function of prior contest learning experience Journal of Research in Science Teacing : 31 ~ 51
  • The Psychology of the child
    Piaget [1969]
  • The Development of Thought The equilibration of cognitive structures
    Piaget [1975]
  • Piaget's theory of cognitive and affective development : Foundations of constructivism
  • Overview and comparison with other programs
    DeVries [1990]
  • Moral classrooms, moral children
  • Implementing conceptual change teaching in primary science Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Asociation
    Neale [1989]
  • From Piagetian theory to educational practice : Developing and supportive constructivist early childhood teachers through project 18 (2) : 34 ~ 42
  • Constructivism : A psychological theory of learning
  • Conceptual change in teacher education The Central of metacognition Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association
  • Classroom strategies for cognitive growth
    Copple [1984]
  • Applying Piaget in the preschool
    Forman [1984]
  • An appropriate conception of teaching science A view from studies of science learning : 597 ~ 614
    Hewson [1988]