철도차량 차륜답면 마찰계수 변화가 차량 주행안전성에 미치는 영향 해석

강부병 2015년
논문상세정보
' 철도차량 차륜답면 마찰계수 변화가 차량 주행안전성에 미치는 영향 해석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • derailmentcoefficient(탈선계수)
  • railway vehicle
  • running safety(주행안전성)
  • wheel tread friction coefficient(차륜답면 마찰계수)
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
75 0

0.0%

' 철도차량 차륜답면 마찰계수 변화가 차량 주행안전성에 미치는 영향 해석' 의 참고문헌

  • 탈선 안전성능 향상을 위한 매개변수에 관한 연구
    황정택 한국철도학회논문집 10 (5) : 626 ~ 631 [2007]
  • 철도차량의 곡선 구간별 주행안전성 평가
    이승일 한국소음진동공학회논문집 18 (12) : 1301 ~ 1309 [2008]
  • 곡선부 통과 열차의 주행안전성 평가에 관한 연구
    박광수 한국철도학회논문집 10 (5) : 492 ~ 498 [2007]
  • 경부고속열차의 기존선 주행시 차륜마멸특성에 관한 연구
    강부병 한국윤활학회지 19 (4) : 187 ~ 194 [2003]
  • Influence of train length on the lateral vibration of a high-speed train equipped with articulated bogies
    강부병 Journal of Mechanical Science and Technology 28 (9) : 3517 ~ 3527 [2014]
  • Evaluation of Running Safety for Korean High Speed Railway Vehicle
    Y. S. Ham Symposium Autumn of the Korean Society for Railway : 316 ~ 321 [2003]
  • Assessment of Running Safety of Railway Vehicles using Multibody Dynamics
    엄범규 International Journal of Precision Engineering and Manufacturing 11 (2) : 315 ~ 320 [2010]
  • An Analysis of Running Safety for Railway Vehicle depending on Actual Track Conditions
    Y. W. Kim Journal of the Korean Society for Railway 12 (6) : 983 ~ 988 [2009]
  • A Study on the Speed up of High Speed Train on Taegoo-Pusan conventional Line
    Y. K. Hong [1996]