단어재인과 읽기이해의 혼합 중재가 초등학교 읽기장애 아동의 비단어 읽기에 미치는 효과
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
단어재인과 읽기이해의 혼합 중재가 초등학교 읽기장애 아동의 비단어 읽기에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
3
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
1
계
4,634
1
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
2
닫기
'
단어재인과 읽기이해의 혼합 중재가 초등학교 읽기장애 아동의 비단어 읽기에 미치는 효과' 의 참고문헌
초등 읽기 교육과정 중심 읽기 오류유형 평가-교수 도구(RIC)
박사
박사
발음중심 읽기 훈련이 읽기 장애아의 읽기 능력에 미치는 효과:음운론적 처리과정을 중심으로
and Hearing Services in Schools
Why not phonics and whole language? In Orton Dyslexia Society All language and creation of literacy
The effects of blending and spelling training on the decoding skills of young poor reader
Teaching children with reading problem to decode: Phonics and "not-phonics"instructioin
Stahl, S
14 (t-phonics) 165 ~ 188
[1998]
Teach our children well: bringing K-12 education into the 21st century
Reading research for student with LD: A meta-analysis of intervention outcomes
Phonological processing skills and the reading recovery program
Language and reading disabilities
[2005]
Effects of instruction on the decoding skills of children with phonological-processing problem
Decoding, reading and reading disabilities
Comparision of three approach to supplementary reading instruction for low-achieving second-grade readers
Comparing Instructional Models for high-risk first graders
Balanced, strategic reading instruction for upper-elementary and middle school students with reading disabilities: A coparative study of two approaches
A connectionist approach to making the predictability of English orthography explicit to at-risk beginning readers: Evidence for alternative, effective strategies
'
단어재인과 읽기이해의 혼합 중재가 초등학교 읽기장애 아동의 비단어 읽기에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문