연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
학령기 단순언어장애아동의 이야기 이해특성
윤혜련
김영태
2005년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
윤혜련
김영태
참고문헌( 27)
유사주제 논문( 4,633)
특수교육 4,633건
인용/피인용
학령기 단순언어장애아동의 이야기 이해특성
' 학령기 단순언어장애아동의 이야기 이해특성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
특수교육
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
7
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
0
0.0%
계
4,634
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
7
닫기
' 학령기 단순언어장애아동의 이야기 이해특성'
의 참고문헌
학령전 단순언어장애아동과 정상언어발달아동의 이야기 능력
김유정 ( You Jeong Kim )
배소영 ( So Yeong Pae )
17 (1) 41 ~ 58
[2004]
박사
학령기 단순언어장애아동의 화용적 이해능력 : 상호지식 이용능력을 중심으로
김정미
[2002]
작업기억과 언어처리의 개인차
조명한
16 18 ~ 39
[1997]
이야기 결속표지 발달: 4세, 6세, 8세 및 성인을 중심으로
양수진
[2000]
언어 문제 해결력 검사
배소영
[2000]
구문의미이해력검사
배소영
이지희
임선숙
장혜성
[2004]
Validation of language subtypes in learning disabled children. Journal of Educational Psychology
Feagans
358 ~ 364
[1986]
The development of text production. In J. Fine & R. O. Freedle Advances in discourse processes. Vol. 10. Developmental issues in discourse. Norwood
Scinto
[1983]
Storytelling: Addressing the literacy needs of diverse learners
Craig, S
33 (5) 46 ~ 51
[2001]
Story recall and inferencing skills in language
Crais
Crais,E.R
learning- disabled and nondisabled children. Journal of Speech and Hearing Disorders52 50 ~ 55
[1987]
Story grammar ability in children with and without language disorder and story comprehension. Journal of Speech and Hearing Research
Merritt
539 ~ 552
[1987]
Relation of working memory to off-line and real-time sentence processing in children with specific language impairment
Montgomery, J. W
21 117 ~ 148
[2000]
Narrative skills in 4-year-olds with normal impaired and late- developing language. Journal of Speech and Hearing Research
Paul
592 ~ 598
[1993]
Memory for stories in language impaired children. Applied Psycholinguistics
Graybeal
269 ~ 283
[1981]
Measurementof narrative discourse ability in children with language disorders
Liles
38 415 ~ 425
[1995]
Korean Educational DevelopmentInstitute -Wechsler Intelligence Scale for Children 한국교육개발원
박경숙
[1991]
K-ABC 교육ㆍ심리측정도구(Korean Kaufman Assessment Battery for Children)
문수백
[2003]
Inferential processing andstory recall in children with communication problems: acomparison of specific language impairment pragmaticlanguage impairment and high- functioning autism
Bishop
Norbury
Norbury, C. F
32 227 ~ 251
[2002]
Inferencemakingabilityanditsrelationtocomprehensionfailureinyoungchildren
Cain
Oakhill
11 489 ~ 503
[1999]
Individual differences in integrating information between and within sentences
Journal of Experimental Child Psychology 561 ~ 584
[1983]
Experimental design: Procedures for the behavioral science
Kirk
[1995]
Distinguishing transient from persistent impairment
Bishop
52 156 ~ 173
[1987]
Constructive comprehension abilities exhibited by language-disordered children. Journal of Speech and Hearing Research
Ellis Weismer
175 ~ 184
[1985]
Comprehension problems in children with specific language impairment Literal and inferential meaning. Journal of Speech and Hearing Research
Bishop
35 119 ~ 129
[1992]
Assessing children’s language in naturalistic context. Englewood Cliffs
Lund
[1993]
An examinationof verbal working memory capacity in children with specificlanguage impairment
Ellis Weismer
Ellis Weismer, S
Hesketh
42 1249 ~ 1260
[1999]
An analysis of story comprehension in elementary school children. In R. Freedle New Directions in Discourse Processing. Norwood
Stein
[1979]
' 학령기 단순언어장애아동의 이야기 이해특성'
의 유사주제(
) 논문