성취목표지향성, 학습전략 및 학업성취의 관계: 학업적 정서조절의 매개효과

' 성취목표지향성, 학습전략 및 학업성취의 관계: 학업적 정서조절의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • academic achievement
  • achievement goals
  • emotionalregulationinacademicsettings
  • learning strategies
  • mediating effects
  • 매개효과
  • 성취목표지향성
  • 학습 전략
  • 학업성취
  • 학업적 정서조절
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,462 0

0.0%

' 성취목표지향성, 학습전략 및 학업성취의 관계: 학업적 정서조절의 매개효과' 의 참고문헌

  • 학업적 정서조절, 학습전략, 학업적 자기효능감, 학업성취의 관계 분석
    유지현 교육심리연구 27 (3) : 715 ~ 738 [2013]
  • 학업적 정서조절 척도개발 및 학업적 정서조절, 학습전략, 학업적 자기효능감과 학업성취의 관계 모형
    유지현 숙명여자대학교 대학원 [2012]
  • 학업적 정서조절 척도 개발 및 타당화 연구
    유지현 교육심리연구 26 (4) : 1137 ~ 1159 [2012]
  • 학업상황의 정서조절 척도 개발 연구
    김은진 교육학연구 50 (3) : 253 ~ 275 [2012]
  • 학문적 미성취 중학생들의 학업관련 특성: 학업성적, 학업관련 태도, 지적 능력에 대한 신념, 학습전략을 중심으로
    김옥분 안도희 교육심리연구 21 (3) : 723 ~ 745 [2007]
  • 초등학생의 성취목표지향성, 정서 및 정서지능의 관계 연구
    조한익 교육심리연구 22 (2) : 443 ~ 460 [2008]
  • 초등학생의 성취목표 동기유형과 창의적 사고력·창의적 인성 간의 관계분석
    박성익 교육심리연구 24 (1) : 139 ~ 160 [2010]
  • 초등학교 고학년생의 학업스트레스, 학습동기 및정서조절의 구조적 관계
    손창숙 교사교육연구 54 (1) : 74 ~ 85 [2015]
  • 청소년의 인터넷 중독이 학업적응에 미치는 영향-정서조절의 매개효과를 중심으로-
    이주연 청소년복지연구 17 (1) : 287 ~ 303 [2015]
  • 중・고등학생의 정서조절 전략과 학교생활 적응
    이경희 한국가정과교육학회지 21 (2) : 159 ~ 169 [2009]
  • 중학생이 지각한 부모와 교사의 성취목표지향성과 자기조절학습전략과의 관계에서 성취정서의 매개효과 검증
    도승이 손수경 교육심리연구 26 (2) : 479 ~ 504 [2012]
  • 중학생의 성취목표, 성취정서, 학습전략 및 수학성취도간의 구조적 관계
    김종렬 경북대학교 대학원 [2013]
  • 정서조절이 학습전략에 미치는 영향: 정서를 매개로 하는 관계 검증
    김은진 양명희 교육심리연구 24 (2) : 449 ~ 467 [2010]
  • 정서가 학업성취도에 미치는 영향: 정서조절과 학습전략의 매개효과 검증
    조한익 아동교육 22 (1) : 313 ~ 324 [2013]
  • 영어 학습동기와 학습전략이 영어 학업성취에 미치는 효과
    손충기 교육종합연구 9 (2) : 1 ~ 21 [2011]
  • 수면과 정서조절은 스트레스와 걱정이 안녕에 미치는 효과를 매개하는가?
    심태경 한국심리학회지: 건강 18 (4) : 783 ~ 806 [2013]
  • 성취목표지향성이 학습결과에 미치는 영향: 정서의 조절효과
    양명희 교육심리연구 23 (1) : 51 ~ 71 [2009]
  • 성취목표지향 프로파일에 따른 자기조절학습과 학업성취의 차이분석
    김유진 교육연구논총 32 (1) : 137 ~ 163 [2011]
  • 성취목표와 학업성취의 상관관계에 대한 메타분석
    송주연 교육심리연구 26 (1) : 225 ~ 250 [2012]
  • 성취목표, 성취정서, 학습전략 및 학업성취간의 구조적 관계
    최지혜 한국교육학연구 20 (2) : 167 ~ 183 [2014]
  • 내외적 학습동기, 자기결정성, 목표지향, 자기지각, 지능관 및 자기조절학습전략 요인들의 학습태도, 학습행동 및 학업성취에 대한 효과
    조현철 교육심리연구 25 (1) : 33 ~ 60 [2011]
  • 구조방정적모델링의 이해와 적용
    문수백 학지사 [2009]
  • 과학 실험을 왜 할까? :초등과학 영재아들이 생각하는 과학 실험의 목적
    정용재 초등과학교육 30 (2) : 189 ~ 203 [2011]
  • The role of goals and affect in working memory functioning
    Linnenbrink, E. A. Learning and Individual Differences 11 (2) : 213 ~ 230 [1999]
  • The relations of temperamental effortful control and anger/frustration to Chinese children's academic achievement and social adjustment : A longitudinal study
    Zhou, Q. Journal of Educational Psychology 102 (1) : 180 ~ 196 [2010]
  • The interplay of aspirations, enjoyment, and work habits in academic endeavors: Why is it so hard to keep long-term commitment?
    Schallert, D. L. Teachers college Records 106 (9) : 1715 ~ 1728 [2004]
  • The dilemma of performance-approach goals : The use of multiple goal contexts to promote students' motivation and learning
    Linnenbrink, E. A. Journal of Educational Psychology 97 : 197 ~ 213 [2005]
  • The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Consideration
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Handbook of self-regulation
    Zeidner, M. Academic Press [2000]
  • Test anxiety and the hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation
    Elliot, A. J. Journal of Personality and Social Psychology 76 : 628 ~ 644 [1999]
  • School readiness: Integrating cognition and emotion in aneurobiological conceptualization of children's functioning at schoolentry
    Blair Blair, C. American Psychologist 57 (2) : 111 ~ 127 [2002]
  • Regulatory contributors to children's kindergarten achievement
    Howse, R. B. Early Education and Development 14 (1) : 101 ~ 120 [2003]
  • Regulation of motivation : Evaluating an underemphasized aspect of self-regulated learning
    Wolters, C. A. Educational psychologist 38 (4) : 189 ~ 205 [2003]
  • Predicting success in college : A longitudinal study of achievement goals and ability measures as predictors of interest and performance from freshman year through graduation
    Harackiewicz, J. M. Journal of Educational Psychology 94 : 562 ~ 575 [2002]
  • Perspectives on thinking, learning, and cognitive styles
    Watkins, D. Lawrence Erlbaum : 165 ~ 195 [2001]
  • Perceptions of the school psychological climate and early adolescents' self-appraisals and academic engagement
    Roeser, R. Journal of Educational Psychology 88 : 408 ~ 422 [1996]
  • Negative feedback and performance : The moderating effect of emotion regulation
    Raftery, J. N. Personality and Individual Differences 47 (5) : 481 ~ 486 [2009]
  • Multidimensional assessment of emotion regulation and dysregulation development, factor structure, and initial validation of the difficulties in emotion regulation scale
    Gratz, K. L. Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 26 (1) : 41 ~ 54 [2004]
  • Motivational and self~regulated learning components of classroom academic performance
    Pintrich, P. R. Journal of Educational Psychology 82 (1) : 33 ~ 40 [1990]
  • Influences on course performance : Goals, percived ability, and selfregulation
    Greene, B. A. Contemporary Educational Psychology 21 : 181 ~ 192 [1996]
  • Handbook of research on teaching
    Weinstein, C. E. Macmillan : 315 ~ 327 [1986]
  • Goal Orientation, academic achievement, and depression : Evidence in favor of a revised goal theory framework
    Sideridis, G. D. Journal of Educational Psychology 97 (3) : 366 ~ 375 [2005]
  • Emotion regulation: A theme in search of definition
    Thompson, R. A. Monographs of the Society for Research in Child Development 59 (23) : 25 ~ 52 [1994]
  • Emotion regulation as scientific construct : Methodological challenges and directions for child development research
    Cole, P. M. Child Development 75 (2) : 317 ~ 333 [2004]
  • Emotion in education
    Elliot, A. J. Academic press : 57 ~ 74 [2007]
  • Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis : Conventional criteria versus new alternatives
    Hu, L. T. Structural Equation Modeling 6 : 1 ~ 55 [1999]
  • Control, motivation, affect, and strategic self-regulation in the college classroom : A multidimensional phenomenon
    Shell, D. F. Journal of Educational Psychology 100 (2) : 443 ~ 459 [2008]
  • Construct validation of a strategy model of student self-regulated learning
    Zimmerman, B. J. Journal of educational psychology 80 (3) : 284 ~ 290 [1988]
  • Avoiding the demonstration of lack of ability : An underexplored aspect of goal theory
    Middleton, M. J. Journal of Educational Psychology 89 (4) : 710 ~ 718 [1997]
  • Approach and avoidance motivation and achievement goals
    Elliot, A. J. Educational psychologist 34 (3) : 169 ~ 189 [1999]
  • An achievement goal theory perspective on issues in motivation terminology, theory, and research
    Pintrich, P. R. Contemporary Educational Psychology 25 : 92 ~ 104 [2000]
  • Age, anger regulation and well-being
    Phillips, L. H. Aging and Mental Health 10 (3) : 250 ~ 256 [2006]
  • Achievement goals, study strategies, and exam performance: A mediational analysis
    Elliot, A. J. Journal of Educational Psychology 91 (3) : 549 ~ 563 [1999]
  • Achievement goals and discrete achievement emotions : A theoretical model and prospective test
    Pekrun, R. Journal of educational Psychology 98 (3) : 583 ~ 597 [2006]
  • A motivated exploration of motivation terminology
    Murphy, P. K. Contemporary educational psychology 25 (1) : 3 ~ 53 [2000]
  • A meta-analytic review of achievement goal measures: Different labels for the same constructs or different constructs with similar labels?
    Hulleman, C. S. Psychological bulletin 136 (3) : 422 ~ 449 [2010]
  • A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation
    Elliot, A. J. Journal of Personality and Social psychology 72 (1) : 218 ~ 232 [1997]
  • A conceptual framework for assessing motivation and self-regulated learning in college students
    Pintrich, P. R. Educational psychology review 16 (4) : 385 ~ 407 [2004]
  • A 2×2 achievement goal framework
    Elliot, A. J. Journal of Personality and Social Psychology 80 : 501 ~ 519 [2001]
  • A 2x2 achievement and goal framework
    Elliot, A. J. Journal of Personality and Social Psychology 80 : 501 ~ 519 [2001]
  • 2x2성취목표지향성과 자기조절학습의 관계
    권성연 교육공학연구 24 (1) : 213 ~ 240 [2008]