아동,청소년상담 : 관점채택을 통한 공감이 초등학생의 공격성 및 또래폭력 허용도에 미치는 영향

' 아동,청소년상담 : 관점채택을 통한 공감이 초등학생의 공격성 및 또래폭력 허용도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • aggression
  • empathy
  • permissive attitudes towards bullying
  • perspective taking
  • 공감
  • 공격성
  • 관점 채택
  • 또래폭력 허용도
  • 학교폭력
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,770 1

0.0%

' 아동,청소년상담 : 관점채택을 통한 공감이 초등학생의 공격성 및 또래폭력 허용도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국의 왕따와 예방프로그램
    곽금주 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 14 (1) : 255 ~ 272 [2008]
  • 학교폭력의 실태, 원인 그리고 대처에 관한 연구
    홍종관 초등상담연구 11 (2) : 237 ~ 259 [2012]
  • 학교폭력의 실태 및 대응방안
    정우일 한국범죄심리연구 8 (1) : 177 ~ 195 [2012]
  • 학교폭력 가해 청소년을 위한 상호작용적 영화치료프로그램 개발
    김하강 인문과학연구 29 (29) : 325 ~ 350 [2011]
  • 친사회행동에 영향을 미치는 가정변인 탐색
    박성희 교육학연구 40 (1) : 51 ~ 74 [2002]
  • 초심상담자와 경력상담자의 공감유형의 차이 분석
    송재영 상담학연구 15 (1) : 125 ~ 144 [2014]
  • 박사
  • 초등학교 학교폭력 피해아동의 위험요인과 보호요인 분석
    김순혜 아동교육 21 (3) : 5 ~ 17 [2012]
  • 청소년 학교폭력 예방 프로그램 작은 힘으로 시작해 봐!
  • 청소년 집단 따돌림에서 동조 행동의 영향 변인
    류경희 Family and Environment Research 44 (12) : 139 ~ 154 [2006]
  • 청소년 또래괴롭힘의 참여유형에 영향을 미치는 요인들: 공감 구인을 중심으로
    신나민 청소년복지연구 14 (4) : 25 ~ 45 [2012]
  • 중학생들의 학교폭력 가해행동 재발방지를 위한 집단상담 프로그램의 효과
    김지영 청소년학연구 18 (8) : 141 ~ 159 [2011]
  • 이야기치료의 기법을 활용한 초등학교 저학년의 학교폭력 예방 프로그램 개발
    이춘정 상담학연구 11 (1) : 265 ~ 282 [2010]
  • 성인애착과 대인관계능력 관계에서 공감의 매개효과
    이주혜 상담학연구 15 (2) : 579 ~ 594 [2014]
  • 상담단계별 상담자 공감과 내담자 체험 및 상담성과와의 관계
    김영란 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 14 (1) : 19 ~ 38 [2002]
  • 사이버폭력 가해자의 공감능력이인터넷 댓글쓰기로 나타난 공격성 수준에 미치는 영향
    정여주 상담학연구 16 (1) : 31 ~ 50 [2015]
  • 또래 따돌림과 심리사회적 부적응
    한종철 심리학회지 : 사회문제 6 (2) : 103 ~ 114 [2000]
  • 균형정서공감척도의 타당화 예비연구
    황경열 상담학연구 11 (2) : 413 ~ 428 [2010]
  • 공격성 감소 과외자율 체육활동 프로그램 구안·적용을 통한 학교폭력 예방지도
    이상진 한국스포츠학회지 3 (2) : 149 ~ 165 [2006]
  • 공감학 어제와 오늘
    박성희 창지사 [2004]
  • 공감적 이해와 상담 효율성간의 관계분석을 위한 모의상담 연구
    이은경 한국심리학회지 : 상담 및 심리치료 2 (1) : 56 ~ 68 [1989]
  • 공감의 구성요소와 친사회적 행동의 관계 연구
    박성희 교육학연구 34 (5) : 143 ~ 166 [1996]
  • 공감능력과 심리적 안녕감의 관계에서 친사회적 행동의 매개효과
    조한익 청소년학연구 17 (11) : 139 ~ 158 [2010]
  • 공감, 자아존중감, 개인가치관이 친사회행동에 미치는 영향: 청소년을 중심으로
    이화영 뇌교육연구 7 : 33 ~ 70 [2011]
  • 고교생의 공감, 또래영향력, 사회적 지지와 공격성과의 관계
    김정미 교육학연구 47 (1) : 49 ~ 72 [2009]
  • 박사
  • Victims and bullies in school communities
    Rigby, K. Journal of the Australian Society of Victimology 1 (2) : 22 ~ 28 [1990]
  • Twenty years’ research on peer victimization and psychosocial maladjustment : A meta-analytic review of cross-sectional studies
    Hawker, D. S. J. Journal of Child Psychology and Psychiatry 41 : 441 ~ 455 [2000]
  • Threatened egotism, narcissism, self-esteem, and direct and displaced aggression: Does self-love or self-hate lead to violence?
    Bushman, B. J. Journal of Personality and Social Psychology 75 : 219 ~ 229 [1998]
  • The relationships between social intelligence, empathy, and three types of aggression
    Kaukiainen, A. Aggressive Behavior 25 : 81 ~ 89 [1999]
  • The origins development of empathy
    Moore, B. S. Motivation and Emotion 14 : 75 ~ 79 [1990]
  • The neural basis and ontogeny of empathy and mind reading : Review of literature and implications for future research
    Singer, T. Neuroscience and Biobehavioral Reviews 30 (6) : 855 ~ 863 [2006]
  • The necessary and sufficient conditions of therapeutic personality change
    Rogers, C. R. Journal of Consulting Psychology 21 : 95 ~ 103 [1957]
  • The competitive reaction time(CRT) measure of laboratory aggression
  • The analysis of the self
    Kohut, H. International University Press [1971]
  • The Social Life of Emotions
    Davis, M. Cambridge University Press : 19 ~ 42 [2004]
  • Stability in aggressive and withdrawn, inhibited behavior patterns
    Olweus, D. Aggression in Children and Youth 17 : 104 ~ 137 [1984]
  • Social–cognitive and behavioral attributes of aggressive victims of bullying
    Toblin, R. L. Journal of Applied Developmental psychology 26 (3) : 329 ~ 346 [2005]
  • Social-behavioral correlates of cyberbullying in a German student sample
    Anja, S. K. Journal of Psychology 217 (4) : 224 ~ 226 [2009]
  • Responding to the emotions of others : Dissociating forms of empathy through the study of typical and psychiatric populations
    Blair, R. J. R. Consciousness and Cognition 14 (4) : 698 ~ 718 [2005]
  • Research on school bullying and victimization: What have we learned and where do we go from here?
    Espelage, D. L. School Psychology Review 32 : 365 ~ 383 [2003]
  • Relation between empathy and aggression and behavior compliance among abused group home youth
    Lesure-Lester, G. E. Child Psychiatry and Human Development 31 (2) : 153 ~ 161 [2000]
  • Progress in experimental personality research
    Feshbach, N. D. Progress in Experimental Personality Research 8 : 1 ~ 47 [1978]
  • Prevalence and predictors of Internet bullying
    Williams, K. R. Journal of Adolescent Health 41 : 14 ~ 21 [2007]
  • Predictors of Bullying and Victimization in Childhood and Adolescent : A Meta-Analytic Investigation
    Cook, C. R. School Psychology Quarterly 25 : 65 ~ 83 [2010]
  • Mind, Self, and Society
    Mead, G. H. University of Chicago Press [1934]
  • Jokes and their relations to the unconscious
    Freud, S. Routledge, & KaganPaul [1960]
  • Facial reactions to emotional facial expressions: affect or cognition?
    Hess, U. Cognition & Emotion 12 (4) : 509 ~ 531 [1998]
  • Escaping Affect : How Motivated Emotion Regulation Creates Insensitivity to Mass Suffering
    Cameron, C. D. Journal of Personality and Social Psychological Association 100 (1) : 1 ~ 15 [2011]
  • Empathy, its development and prosocial implications
    Hoffman, M. L. Nebraska symposium on motivation 25 : 169 ~ 217 [1977]
  • Empathy in sex offenders
    Marshall, W. L. Clinical Psychology Review 15 : 99 ~ 113 [1995]
  • Empathy and offending : A systematic review and meta-analysis
    Jolliffe, D. Aggression and Violent Behavior 9 : 441 ~ 476 [2004]
  • Empathy and its development
    Eisenberg, N. Cambridge University Press [1987]
  • Empathy : Its ultimate and proximate bases
    Preston, S. D. Behavioral and brain sciences 25 (1) : 1 ~ 20 [2002]
  • Empathy : A social psychological approach
    Davis, M. H. Brown & Benchmark [1994]
  • Empathic deficits in sexual offenders : and integration of affective, social, and cognitive constructs
    Christmas, N. C. Aggression and Violent Behavior 7 : 251 ~ 270 [2002]
  • Emotions, cognition, and behavior
    Hoffman, M. L. Cambridge University Press : 103 ~ 131 [1984]
  • Emotional Processing during experiential treatment of depression
    Pos, A. E. Journal of consulting and Clinical Psychology 71 (6) : 1007 ~ 1016 [2003]
  • Emotion-focused therapy: Coaching clients to work with their feelings
    Greenberg, L. S. American Psychological Association [2002]
  • Emotion in psychotherapy: Affect, cognition, and the process of change
    Greenberg, L. S. Guilford Press [1987]
  • Effects of role-taking experience on role-taking, empathy, altruism and aggression
    Iannotti, R. J. Developmental Psychology 14 (1) : 119 ~ 124 [1978]
  • Cyberbullying among adolescents : The role of affective and cognitive empathy, and gender
    Ang, R. P. Child Psychiatry & Human Development 41 (4) : 387 ~ 397 [2010]
  • Constructivism in psychotherapy
    Greenberg, L. S. American Psychological Association : 169 ~ 191 [1995]
  • Cognitive social learning mediators of aggression
    Perry, D. G. Child Development 57 : 700 ~ 711 [1986]
  • Cognitive empathy and emotional empathy in human behavior and evolution
    Smith, A. Psychological Record 56 (1) : 3 ~ 21 [2006]
  • Client-centered therapy
    Rogers, C. R. Houghton Mifflin [1951]
  • Bullying at school : An indicator of adolescents at risk for mental disorders
    Kaltiala-Heino, R. Journal of Adolescence 23 : 661 ~ 674 [2000]
  • Bullying among Australian school children : Reported behavior and attitudes toward victims
    Rigby, K. The Journal of Social Psychology 131 (5) : 615 ~ 627 [1991]
  • Assessing Men Who sexually abuse : A practice Guide
    Briggs, D. Jessica Kingsley [1998]
  • A measure of emotional empathy
    Mehrabian, A. Journal of personality 40 (4) : 525 ~ 543 [1972]
  • A cognitive/affective empathy training program as a function of ego development in aggressive adolescent females
    Pecukonis, E. V. Adolescence 25 (97) : 59 ~ 76 [1990]
  • 2011년도 학교폭력 실태조사 보고서
  • 2010년도 학교폭력 실태조사 보고서
  • 박사