공항레스토랑 서비스 품질, 감정반응 및 행동의도간의 관계 연구: 보상을 조절효과로

논문상세정보
' 공항레스토랑 서비스 품질, 감정반응 및 행동의도간의 관계 연구: 보상을 조절효과로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • behavior intention
  • compensation
  • emotionalresponses
  • service quality
  • 감정반응
  • 보상
  • 서비스 품질
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,101 8

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' 공항레스토랑 서비스 품질, 감정반응 및 행동의도간의 관계 연구: 보상을 조절효과로' 의 참고문헌

  • 호텔레스토랑의 서비스 스케이프, 감정적 반응 그리고행동의도와의 관계- 부산지역 관광호텔 중심으로 -
    이정실 서비스경영학회지 6 (2) : 105 ~ 128 [2005]
  • 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응, 고객만족, 재구매 의도 및 추천의도에 미치는 영향
    김성혁 관광연구 23 (4) : 81 ~ 99 [2009]
  • 항공사 객실승무원의 외적이미지가 인적서비스 품질과 고객만족에 미치는 영향
    홍희정 관광연구 27 (6) : 177 ~ 195 [2013]
  • 특급호텔 e-서비스품질이 감정적 반응, 만족 및 행동의도에 미치는 영향 연구 - e-commerce 마켓 이용자를 중심으로 -
    김선희 관광경영연구 18 (4) : 107 ~ 124 [2014]
  • 커피전문점의 물리적 환경․감정반응․행동의도와의 관계 연구- 대전지역을 중심으로-
    박정하 호텔관광연구 15 (4) : 329 ~ 346 [2013]
  • 커피전문점 서비스품질이 고객의 긍정적 감정반응을 매개로 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 강릉지역을 중심으로
    최봉임 호텔관광연구 15 (4) : 399 ~ 420 [2013]
  • 축제 방문동기 집단에 따른 축제 서비스 품질, 지역 관광 이미지, 재방문 의도간 구조적 관계 고찰 - 다중 집단 동등분석을 중심으로 -
    현용호 관광연구논총 23 (1) : 169 ~ 191 [2011]
  • 전시회 서비스 품질이 참가자 만족 및 행동의도에 미치는 영향- 전시회 방문 동기에 따른 조절효과와 함께 -
    이상호 관광연구 30 (4) : 273 ~ 290 [2015]
  • 에스닉 레스토랑의 물리적 환경이 고객 감정반응과 행동의도에 미치는 영향
    구효진 관광연구저널 26 (2) : 225 ~ 241 [2012]
  • 소비자 장기지향성의 레스토랑 고객 보상프로그램에 대 한 조절효과에 관한 연구
    박승배 우상철 호텔경영학연구 20 (1) : 143 ~ 157 [2011]
  • 소믈리에 서비스품질이 고객의 감정반응과 재방문의도에 미치는 영향
    진양호 한국조리학회지 19 (1) : 70 ~ 84 [2013]
  • 보문: 쇼핑동기와 서비스품질 지각이 고객의 감정적 반응과 패션점포 만족도에 미치는 영향
    홍금희 한국의류학회지 26 (2) : 216 ~ 226 [2002]
  • 네이버 지식백과
  • 광고가 유발한 감정반응이 소비태도에 미치는 영향:제품관여도와 브랜드 친숙도를 중심으로
    윤승욱 한국광고홍보학보 7 (1) : 7 ~ 38 [2005]
  • 공항서비스품질이 항공사 이미지와브랜드 충성도에 미치는 영향
    배동수 컨벤션 연구 14 : 161 ~ 182 [2014]
  • 공항레스토랑의 서비스품질이 고객만족에 미치는 영향에 관한연구
    강태길 호텔리조트연구 6 (2) : 259 ~ 273 [2007]
  • 공항레스토랑 이용객의 행태에 따른 선택 속성과 고객만족에 관한 연구
    김재겸 호텔리조트연구 7 (1) : 223 ~ 238 [2008]
  • The role of tourists' emotional experiences and satisfaction in understanding behavioral intentions
    Prayag, G. Journal of Destination Marketing &Management 2 (2) : 118 ~ 127 [2013]
  • The influence of store environment on quality inferences and store image
    Baker, J. Journal of the academy of marketing science 22 (4) : 328 ~ 339 [1994]
  • The effect of perceived justice and complaint behavior types on complaint handling’s satisfaction, repurchase and word-of-mouth intentions
    Im, Y. H. Sungkyunkwan University [2004]
  • The dimensionality of consumption emotion patterns and customer satisfaction
    Westbrook, R. A. Journal of Consumer Research 18 (1) : 84 ~ 91
  • The behavioral consequence quality
    Zeithaml, A. Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • Staging Memorable Events and Festivals: an Integrated Model of Service and Experience Factors
    Ralston, L. S. International Journal of Event Management Research 3 (2) : 24 ~ 38 [2007]
  • Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality
    Michael K. B. Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Service recovery: impact on satisfaction and intentions
    Spreng, R. A. Journal of Services Marketing 9 (1) : 15 ~ 23 [1995]
  • Satisfaction: A behavioral perspective on the customer
  • Retaliation in the workplace : The roles of distributive, procedural, and interactional justice
    Skarlicki, D. P. Journal of applied Psychology 82 (3) : 434 ~ [1997]
  • Quality, satisfaction, and behavioral intentions
    Baker, D. A. Annals of Tourism Research 27 (3) : 785 ~ 804 [2000]
  • Public service advertisements: emotions and empathy guide prosocial behavior
    Bagozzi, R. P. The Journal of Marketing : 56 ~ 70 [1994]
  • Product-Consumption Based Affective Responses and Postpurchase Processes
    Westbrook, R. A. Journal of Marketing Research : 258 ~ 270 [1987]
  • Patterns of tourists’ emotional responses, satisfaction, and intention to recommend
    Hosany, S. ournal of Business Research 66 (6) : 730 ~ 737 [2013]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the academy of marketing science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Multi-Attribute Dimensions of Service Quality in the Fast Food Restaurant Industry
    Oyewole, P. Journal of Restaurant & Food service Marketing 3 (3/4) : 65 ~ 91 [1999]
  • Measuring tourists’ emotional experiences toward hedonic holiday destinations
    Hosany, S. Journal of Travel Research 49 (4) : 513 ~ 526 [2010]
  • Measuring emotions in the consumption experience
    Richins, M. L. Journal of Consumer Research 24 (2) : 127 ~ 146 [1997]
  • Marketing Management: Analysis, Planning, and Control: Instructor's Manual
    Kotler, P. Prentice-Hall [1991]
  • Improving the Measurement of Service Quality
    Brown, T. J. Journal of Retailing 66 (1) : 127 ~ 139 [1991]
  • Human emotions
  • Happy eating. The underestimated role of overeating in a positive mood
    Bongers, P. Appetite 67 : 74 ~ 80 [2013]
  • Emotions and life: Perspectives from psychology, biology and evolution
    Plutchik, R. American Psychological Association [2003]
  • Emotion: A psychoevolutionary synthesis
    Plutchik, R. Harper & Row [1980]
  • Development of a multiple item scale for measuring hospital service quality
    Vandamme, R. International Journal of Service Industry Management 4 (3) : 30 ~ 49 [1993]
  • Development and validation of brief measures of positive and negative affect. The PANAS scales
    Watson, D. Journal of Personality and Social Psychology 54 (6) : 1063 ~ 1070 [1988]
  • Consumer perception of service quality : An assessment of the SERVQUAL dimension
    Carman, J. M. Journal of Retailing 66 (1) : 33 ~ 55 [1990]
  • Cognitive, affective and attribute bases of the satisfaction response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 (2) : 418 ~ 430 [1993]
  • Can consumers be segmented on the basis of their service quality expectation?
    Webster, C. Journal of Services Marketing 3 (2) : 35 ~ 53 [1989]
  • Beyond Valence in Customer Dissatisfaction : A Review and New Findings on Behavioral Responses to Regret and Disappointment in Failed Services
    Zeelenberg, M. Journal of Business Research 57 (4) : 445 ~ 455 [2004]
  • Attractive quality and must be quality
    Kano, N. Journal of the Japanese Society for Quality Control 14 (2) : 39 ~ 48 [1984]
  • An Approach to Environmental Psychology
    Mehrabian A. MIT Press [1974]
  • Airport-restaurant service quality in Hong Kong : An application of Servqual
    Heunga, V. C. S. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 41 (3) : 86 ~ 96 [2000]
  • Airport service quality drivers of passenger satisfaction
    Bogicevic, V. Tourism Review 68 (4) : 3 ~ 18 [2013]
  • Affect and consumer behavior
    Cohen, J. B. Handbook of Consumer Behavior 4 (7) : 188 ~ 240 [1991]
  • A study of the influence of perceived unfairness on anger and regret, negative word of mouth and repurchase intention: Based on the moderating role of the relationship quality and regulatory focus
    Youn, B. S. Inha University [2012]
  • A service quality model and its marketing implications
    Grönroos, C. European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44 [1984]
  • A measure of service quality for retail stores
    Dabholkar, P. C. Journal of the Academy of Marketing Science 24 (Winter) : 3 ~ 16 [1996]
  • A dynamic process model of service quality:Form expectations to behavioral intentions
    Blouding. K. Journal of Marketing Research 30 : 7 ~ 27 [1993]
  • A conceptual model of service quality and implication for future research
    Parasuraman, A. L. Journal of Marketing 49 (Fall) : 41 ~ 50 [1985]
  • 2015년 7월 30일 기사내용
  • 2015년 7월 24일 기사내용