전략정렬이 역할스트레스를 통해 직무성과에 미치는 영향

논문상세정보
' 전략정렬이 역할스트레스를 통해 직무성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • role ambiguity
  • role conflict
  • role stress
  • strategic alignment
  • 역할 스트레스
  • 역할갈등
  • 역할모호성
  • 전략정렬
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
522 0

0.0%

' 전략정렬이 역할스트레스를 통해 직무성과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 직무스트레스와 직무성과 간 관계에 관한 연구: 근로자지원프로그램(EAP)의 조절효과에 관한 탐색적 분석
    이동영 사회보장연구 30 (2) : 295 ~ 315 [2014]
  • 지방공무원의 직무만족과 성과에대한 역할스트레스와 멘토링의 역할
    정윤길 한국지방자치학회보 14 (3) : 85 ~ 103 [2002]
  • 조직사회화를 위한 멘토링의 기능이 항공사직원의 역할스트레스와 직무성과에 미치는 영향
    서철현 허양희 호텔경영학연구 18 (1) : 239 ~ 256 [2009]
  • 전략적 성과측정시스템과 종업원 성과 간의 경로모형 분석: 리더 및 조직문화의 변화에 의한 전략적 정렬의 달성
    김진환 회계저널 23 (5) : 415 ~ 457 [2014]
  • 박사
  • 역할스트레스와 개인 창의성 간의 관계에 대한 실증연구: 창의적 자아효능감과 자기주도성의 매개역할
    허명숙 정보시스템연구 22 (2) : 51 ~ 83 [2013]
  • 역할모호성 상황에서 예산몰입이 경영성과에 미치는 영향
    김봉기 회계연구 13 (3) : 313 ~ 334 [2008]
  • 역할갈등?역할모호성이 직무성과 및 직무만족에 미치는 영향에 관한 연구: 패밀리레스토랑 종업원을 중심으로
    전재균 관광연구 17 (1) : 4 ~ 70 [2002]
  • 역할 스트레스 요인이 개인적 성취 감소와 직무만족에 미치는 영향: 마음챙김의 조절효과
    이종건 산업경제연구 25 (1) : 907 ~ 925 [2012]
  • 스키학교 강사의 역할모호성 및 역할갈등이 직무성과, 직무만족, 고객지향성에 미치는 영향
    배지수 한국체육학회지 49 (5) : 213 ~ 222 [2010]
  • 성과측정지표의 다양성 그리고 전략정렬과 조직성과간의 관계에서 조직학습의 매개역할에 관한 연구
    김순기 회계저널 20 (1) : 75 ~ 107 [2011]
  • 성과관리와 분권화 수준에 따른 성과측정지표의 활용이 조직성과에 미치는 영향
    박경원 국제회계연구 (51) : 105 ~ 126 [2013]
  • 비재무적 성과와 재무적 성과의 연계: 전략일체화의 역할
    김진환 회계저널 14 (2) : 107 ~ 136 [2005]
  • 기업전략 실행을 위한 BSC 전략지도
    박해근 경영경제 38 (1) [2005]
  • 균형성과표(Balanced Scorecard)에 관한 소고
    서대석 영상저널 10 : 21 ~ 44 [2002]
  • 균형성과표 도입이 중소벤처기업의 경영성과에 미치는 영향에 대한 실증적 연구
    김정영 건국대학교 대학원 [2009]
  • 균형성과정보활용이 의사소통과 전략정렬을 통해 직무성과에 미치는 영향:BSC관점을 중심으로
    장로 회계연구 19 (4) : 149 ~ 171 [2014]
  • 균형성과정보의 사용정도와 매개변수가 기업성과에 미치는 영향
    이충섭 회계연구 12 (1) : 1 ~ 21 [2007]
  • 고객접점의 서비스제공자 역할 갈등과 모호성이 직무성과와만족에 미치는 영향
    조선배 서비스경영학지 3 (1) : 35 ~ 51 [2002]
  • Why CEOs Fail
    Charan, R. Fortune [1999]
  • Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System
    Kaplan R. S. Harvard Business Review 74 (1) : 75 ~ 85 [1996]
  • Use of partial least squares(PLS)in strategic management research : a review of four recent studies
    Hulland, J Strategic Management Journal 20 : 195 ~ 204 [1999]
  • The relationship of strategy, fit, productivity, and business performance in a service setting
    Smith, T. M. Journal of Operations Management 17 (2) : 145 ~ 161 [1999]
  • The power of alignment
    Labovitz, H. G. John Wiley & Sons, Inc [1997]
  • The moderatormediator distinction in social psychological research : Conceptual, strategic, and statistical consideration
    Baron, R. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The emerging theory of manufacturing
    Drucker, P. E. Harvard Business Review : 94 ~ 102 [1990]
  • The association of formal and informalpublicaccounting mentoring with rolestressand related job outcomes.Accounting
    Viator Viator, R. E. Organizations and Society 26 : 73 ~ 93 [2000]
  • The Strategy-Focused Organization : How Balanced Scorecard Companies Thrive in The New Business Environment, Bboston
    Kaplan R. S. Harvard Business School Publishing Corporation [2001]
  • The Status of Communication Today
    Stewart, T Strategic Communication Management 3 (2) : 21 ~ 25 [1999]
  • The Social Psychology of Organization
    Kahn, R. L. Prentice-Hall [1978]
  • The Influences of New Employee Development Practices upon Role Stressors and Work-Related Attitudes of Temporary Employees
    Slattery, J. P. The International Journal of Human Resource Management 19 (2) : 2268 ~ 2293 [2008]
  • The Effects of Controllability, Outcomes, and Strategic Linkages on Balanced Scorecard Performance Evaluations: an Experimental Approach
  • The Determinants of Salesperson Performance: A Meta-Analysis
    Churchill, G. A. Journal of Marketing Mesearch 22 (2) : 103 ~ 118 [1985]
  • Stategic consensus in operations strategy
    Boyer, K. K. Journal of Operations Management 17 : 289 ~ 305 [1999]
  • Some possible antecedents and consequences of in-role and extra-role salesperson performance
    Mackenzie, S. B. Journal of Marketing 62 (3) : 87 ~ 89 [1998]
  • Role stressors and customer-oriented boundary-spanning behaviors in service organizations
    Bettencourt, L. A. Journal of the Academy of Marketing Science 31 : 394 ~ 408 [2003]
  • Role conflict and role ambiguity. A critical assessment of construct validity
    King, L. A. Psychological Bulletin 107 (1) : 48 ~ 64 [1990]
  • Role conflict and ambiguity in complex organizations
    Rizzo, J. R. Administrative Science Quarterly 15 : 150 ~ 162 [1970]
  • Performance implications of strategic performance measurement in financial services firms
    Ittner, Christopher D. Accounting Organizations and Society 28 (7-8) : 715 ~ 741 [2003]
  • PMS의 상호작용적 이용이 보상갈등, 조직시민행동, 그리고 조직성과에 미치는 영향
    임태종 국제회계연구 (49) : 227 ~ 250 [2013]
  • Modern Methods for Business Research
    Chin, W. W. Lawrence Erlbaun Associate : 295 ~ 336 [1998]
  • Moderating Effects of Perceived Control and Need for Clarity on the Relationship between Role Stressors and Employee Affective Reactions
    O'Driscoll, M. P. Journal of Social Psychology 140 (2) : 151 ~ 159 [2000]
  • Media and group cohesion : Relative influences on social presence, task participation and group consensus
    Yoo, Y. J. MIS Quarterly 25 (5) : 371 ~ 390 [2001]
  • Levers of Control, How Management Use Control System to Drive Strategy
    Simons, R. Havard Business School Press [1995]
  • Job satisfaction,organization commitment, turnover intention and turnover: Path analysis based on meta-analytic findings
    Tett, R. P. Personal Psychology 46 (2) : 259 ~ 293 [1993]
  • Jackson and Schuler. 1985. revisited : A meta-analysis of relationships between role ambiguity, role conflict and job performance
    Tubre T. C. Joumal of management 26 (1) : 155 ~ 169 [1985]
  • Innovations in Performance Measurement: Trends and Research Implications
    Ittner, C. D. Journal of Management Accounting Research 10 : 205 ~ 238 [1998]
  • Independent Auditors' role stress : Antecedent Outcome and Moderating Variables
    Rebele, J. Behavioral Research in Accounting 2 : 124 ~ 153 [1990]
  • HRD 담당자의 전략적 인적자원개발 역할이 직무성과에 미치는 영향
    정은정 HRD연구 16 (3) : 55 ~ 79 [2014]
  • Friendship Versus Business in Marketing Relationships
    Grayson Grayson, K. Journal of Marketing 71 : 121 ~ 139 [2007]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. R. Journal of Marketing Research 18 (3) : 39 ~ 50 [1981]
  • Do Organizational Practices Matter in role Stress Precesses? A Study of Direct and Moderating Effects for Marketing-Oriented Boundary Spanners
    Singh, Jagdip Journal of Marketing 60 : 69 ~ 86 [1996]
  • Communicating and controlling strategy, an empirical study of the effectiveness of the balanced scorecard
    Malina, M. A. Journal of Management Accounting Research 13 : 47 ~ 90 [2001]
  • Charismatic leadership: The elusive factor in organizational effectiveness
    Conger, J. A. Jossey-Bass publishers [1988]
  • Burnout among Employees of a Multinational Corporation in Malaysia and Pakistan: An Empirical Examination
    Jamal, M. International Management Review 4 (1) : 62 ~ 73 [2008]
  • Balanced Scorecard Step By Step
    Niven, Paul R. SIGMA INSIGHT [2002]
  • BSC의 효과에 관한 연구: 커뮤니케이션, 역할갈등, 보상시스템을 중심으로
    김경구 회계저널 16 (4) : 27 ~ 56 [2007]
  • BSC와 보상의 연계
    박해근 경영경제 39 (1) [2006]
  • BSC시스템 수용요인이 지속적 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    권오준 Asia Pacific Journal of Information Systems 19 (3) : 151 ~ 179 [2009]
  • BSC 실행요인들과 기업성과 간의 관계: 의사소통, 전략적 정렬 그리고 협력의 역할
    김진환 회계저널 20 (1) : 233 ~ 264 [2011]
  • BSC 실천매뉴얼
    김희경 성은숙 시그마인사이트컴 [2001]
  • BSC 성과지표와 보상의 연계
    박해근 관리회계연구 : 1 ~ 17 [2006]
  • Antecedents of Retail Salesperson Performance:A Path-Analytic Perspective
    Dubinsky, A. J. Journal of Business Research 14 : 253 ~ 268 [1986]
  • Antecedents and consequences of Salesperson Job Satisfaction: Meta-Anaiysis and Assessment of Causal Effects
    Brown, S. P. Journal of Marketing Research 30 : 63 ~ 77 [1993]
  • Alignment of strategic priorities and performance: an integration of operations and strategic management perspectives
    Joshi P. M. Journal of Operations Management 21 : 353 ~ 369 [2003]