중요도·성취도 분석을 통한 주민자치형 유아숲체험장 효용성 평가 - 서울시 금천구를 사례로 -

' 중요도·성취도 분석을 통한 주민자치형 유아숲체험장 효용성 평가 - 서울시 금천구를 사례로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • experientialforestkindergarten
  • facilityarea
  • foresteducationspecialist
  • forestkindergarteneducation
  • management
  • place
  • program area
  • 공간
  • 숲교육전문가
  • 숲유치원교육
  • 시설영역
  • 원격교육연수원
  • 체험형 숲유치원
  • 프로그램영역
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,599 0

0.0%

' 중요도·성취도 분석을 통한 주민자치형 유아숲체험장 효용성 평가 - 서울시 금천구를 사례로 -' 의 참고문헌

  • 자유 숲놀이에 나타난 유아의 놀이 경험
    이인원 열린유아교육연구 12 (2) : 273 ~ 301 [2007]
  • 자연중심의 녹색교육 활성화를 위한 숲유치원 프로그램 분석 -북부지방산림청 숲유치원을 중심으로-
    김동찬 한국인간식물환경학회지 16 (4) : 209 ~ 216 [2013]
  • 유럽 생태대안교육인 숲유치원에 대한 학문적 고찰 및 국내 숲유치원 전개방안
    장희정 생태유아교육연구 11 (3) : 95 ~ 119 [2012]
  • 숲에서의 교육이 유아의 주의집중력에 미치는 영향
    이명환 생태유아교육연구 10 (4) : 149 ~ 170 [2011]
  • 숲반과 일반학급 유아의 체격, 신체조성 및 체력 비교 분석
    김은주 유아교육학논집 16 (2) : 167 ~ 186 [2012]
  • 숲 유치원에 대한 유아기 어머니의 인식 및 요구에 관한 연구
    송연숙 아동교육 22 (3) : 5 ~ 20 [2013]
  • 생태체험관광 활성화를 위한 어촌체험마을의 선택속성 연구- 전문가 및 선감어촌체험마을 체험객을 대상으로 -
    김동찬 한국조경학회지 41 (6) : 29 ~ 42 [2013]
  • 문화생태탐방로 조성에 대한 중요도 성취도 분석 - ‘구불길’ 군산저수지 구간을 중심으로 -
    김상욱 Korean Journal of Agricultural Science 39 (3) : 319 ~ 325 [2012]
  • 국내 숲유치원 관련 논문의 동향 분석
    김상림 미래유아교육학회지 21 (1) : 87 ~ 113 [2014]
  • http://www.seoulnpocenter.kr
  • http://www.ngocity.org
  • http://cafe.naver.com/gcnefo
  • The theory of loose parts: An important principle for design methodology
    Nicholson, S. Studies in Design Education Craft & Technology 4 (2) : 5 ~ 14 [1972]
  • The natural environment as a playground for children: Landscape description and analyses of a natural playscape
    Fjørtoft, I. Landscape and Urban Planning 48 (1-2) : 83 ~ 97 [2000]
  • The Effects of Forest Experience Activity on Young Children's Self-concept
    Yoo, M. O. Seoul National University of Education [2013]
  • The Effects of Forest Experience Activities on the Early Children Emotional Intelligent Development and Aggressive Decrease
    On, E. A. Chonbuk National University [2013]
  • The Effect of Nature Kindergarten Activities on Children’s Social Behavior and Emotional Expression
    Yoo, K. J. Seoul National University of Education [2013]
  • Sensory integration and contact with nature: Designing outdoor inclusive environments
    Cosco, N. The NAMTA Journal 34 (2) : 158 ~ 177 [2009]
  • Monitoring Report about the Effectiveness of the Forest Experience Center for Kids
    Seoul [2012]
  • Landscape as playscape: The effects of natural environments on children’s play and motor development
    Fjørtoft, I. Children, Youth and Environments 14 (2) : 21 ~ 44 [2004]
  • Korea landscape Architecture newspaper
  • Importance-performance analysis
    Martila. J. A. Journal of Marketing 41 (1) : 77 ~ 79 [1977]
  • Forest Kindergarten -From Establishment to Program-
    Jang, H. J. Homi [2011]
  • Forest Activity's Effect On Young Children's Multiple Intelligence
    Park, S. J. Catholic University of Daegu [2012]
  • Exploration of Preschooler’s Experiences in the Forest Kindergarten
    Jeon, J. Y. Silla University [2013]
  • Developing the Programs and the Effective Management Method for Forest Kindergarten
  • Design Guidelines for Forest Kindergarten: Using the Forest Near Seoul National University
    Kwon, Y. K. Seoul National University [2012]
  • Behavior mapping:A method for linking preschool physical activity and outdoor design
    Cosco, N. G. Medicine Science in Sports Exercise 42 (3) : 513 ~ 519 [2010]
  • Analysis on Utilization Status and Satisfaction of Nature Experience Learning Program for Young Children
    Shin, H. S Sangmyung University [2010]
  • An Analysis of the Effects by the Types of Healing Space
    Park. S. A. Jeounbuk National University [2014]
  • An Analysis of Satisfaction on Forest Kindergarten Program- Focused on Northern Regional Forest Service Forest Kindergarten-
    Lee, J. N. Kyung-Hee University [2014]
  • A Study on the Parents' and Teacher's Perception and Demands on the Forest Kindergarten
    Lee, Y. S. Pai chai University [2013]
  • A Study on How to Vitalize the Residents Autonomy for Grassroots Local Self-government: Centering on Crime Prevention through Environmental Design Sogumgil Project of Yeomni-dong, Mapo-gu
    Cho, Y. S. Sogang University [2013]
  • A Study of Social Competence for Forest Kindergarten Children
    Lee, H. Y. Sookmyung Women's University [2012]
  • A Forest Kindergarten in Germany
    Lee, M. H. Education Academies [2007]