교육실습 수퍼바이저에 대한 현장 교사들의 요구 : 수퍼바이징을 경험한 현장 교사 중심으로

박지선 2015년
' 교육실습 수퍼바이저에 대한 현장 교사들의 요구 : 수퍼바이징을 경험한 현장 교사 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • educationalpracticeaid
  • fieldteachers
  • supervisors
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9 0

0.0%

' 교육실습 수퍼바이저에 대한 현장 교사들의 요구 : 수퍼바이징을 경험한 현장 교사 중심으로' 의 참고문헌

  • 장기현장실습 실행과정에서의 교사양성기관과 유치원현장,예비유아교사의 어려움
    박지선 이대균 열린유아교육연구 18 (4) : 515 ~ 541 [2013]
  • 유치원 실습지도교사의 전문성 발달에 따른 실습지도 관련 스트레스
    남인석 교원교육 24 (2) : 120 ~ 136 [2008]
  • 유치원 실습지도교사의 실습관련 스트레스에 영향을 미치는 내·외적 요인
    고영미 열린유아교육연구 13 (4) : 329 ~ 349 [2008]
  • 유치원 교육실습생과 지도교사의 교육실습에 대한 불안과 갈등
    서현아 최은정 열린유아교육연구 13 (1) : 339 ~ 361 [2008]
  • 유아교육실습생이 지각한 조직 건강 및 갈등이 교사 역할 인식에 미치는 영향
    황윤세 유아교육연구 25 (4) : 261 ~ 282 [2005]
  • 유아교육실습생의 갈등상황 및 대처방안 탐색
    송연숙 아동교육 19 (1) : 19 ~ 36 [2010]
  • 유아교육실습 시 e-멘토링에 참여한 실습지도교수와 실습생의경험 및 관계
    고영미 유아교육연구 31 (5) : 61 ~ 86 [2011]
  • 유아교육 실습지도교사 이야기: 가르치며 배우고, 배우며 가르치기
    염지숙 유아교육연구 27 (4) : 135 ~ 159 [2007]
  • 예비유아교사의 전문성 신장을 위한 멘토링 현장실습 프로그램 적용 및 효과- 멘티의 변화를 중심으로 -
    유수경 유아교육학논집 14 (6) : 151 ~ 176 [2010]
  • 예비유아교사들의 실습기관유형에 따른 조력과정의 인식 차이 연구
    김용숙 열린유아교육연구 15 (1) : 311 ~ 333 [2010]
  • 미국 유아교사 교육과정의 임상 실습에 대한 연구
    배소연 유아교육연구 31 (5) : 391 ~ 418 [2011]
  • 대학과 현장의 협력 프로그램에서 예비유아교사 지원하기:교육실습지도교수의 실행연구
    박수경 유아교육연구 30 (5) : 351 ~ 372 [2010]
  • The methods and cases of qualitative research
    Y. H. Jo Kyohaksa [2005]
  • The meaning of kindergarten teaching practice that preservice teachers recognized
    H. S. Park Joonang University [2005]
  • The experience and meaning of pre-service teachers through supervisor's support in teaching practice for a semester
    J. S. Park Baejae University [2014]
  • The Recognition and Demand on Early Childhood Practicum : Professors and Students;Prespective
    J. G. Choi Journal of Early Childhood Education 16 (2) : 23 ~ 49 [2007]
  • The Analysis of student teaching program for teachers of early childhood education -comparison between Korea and the United States
    W. J. Cho Journal of Young Child Studies 8 : 181 ~ 201 [2005]
  • Teachers' perceptions of the characteristics and influences in their personal professional development
    Burden, P. R. The Ohio State University [1979]
  • Teacher as mentors: A pratical guide
    Field, B. Falmer Press : 63 ~ 78 [1994]
  • Special education student teaching pratices
    Conderman, G. Preventing School Failure 49 (3) : 5 ~ 10 [2005]
  • Participatory observation method for culture exploration
    Spradley ,J. P. Daehan Kyogawseo Corporation [1988]
  • New JerseyAdministrative Code 6A:9
    New Jersey Department of Education New Jersey Department of Education [2011]
  • Naturalistic inquiry
    Lincoln, Y. S. Sage [1985]
  • Inspection helping development of early childhood teachers
    B. K. Jo Yangseowon [2005]
  • Early childhood preservice teachers'autonomy in constructing personal practical theories of teaching and learning
    Han, M. K. University of Oklahoma [2006]
  • Conceptualizing the Roles of Mentor Teachers During Student Teaching
    Brandon M. Butler Action in Teacher Education 34 (4) : 296 ~ 308 [2012]
  • Characteristics of highly effective cooperating teachers: A study of their backgrounds and preparation
    Killian, J. E. Action in Teacher Education 30 (4) : 67 ~ 83 [2009]
  • A survey of kindergarten teachers` perception and demand for developing a Web based university-kindergarten collaboration early childhood practicum training model
    J. G. Choi Journal of Early Childhood Education 17 (1) : 43 ~ 62 [2008]
  • A study on the stress of cooperating teachers in kindergarten
    J. S. Lee Duksung Women's University
  • A Study on training instruction-related stress of kindergarten cooperating teachers according to their professional development
    B. K. Jo Journal of Early Childhood Education 24 (3) : 47 ~ 76 [2004]