연구논문(硏究論文) : 서비스 회복에 따른 보상유형과 성향적 조절초점이 고객감정과 구전의도에 미치는 영향 - 수도권 대학생과 대학원생을 중심으로 -

' 연구논문(硏究論文) : 서비스 회복에 따른 보상유형과 성향적 조절초점이 고객감정과 구전의도에 미치는 영향 - 수도권 대학생과 대학원생을 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • affective reaction
  • chronicregulatoryfocus
  • moderating effect
  • service recovery
  • 감정적 반응
  • 구전 의도
  • 성향적 조절초점
  • 조절 효과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문(硏究論文) : 서비스 회복에 따른 보상유형과 성향적 조절초점이 고객감정과 구전의도에 미치는 영향 - 수도권 대학생과 대학원생을 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 희소성 메시지와 조절초점을 활용한 레스토랑 판촉전략에 관한 연구
    이준환 호텔경영학연구 19 (6) : 77 ~ 97 [2010]
  • 호텔불만고객에 대한 보상이 고객만족과 신뢰, 그리고 재방문의사에 미치는 영향에 관한 연구
    손은정 호텔경영학연구 20 (2) : 137 ~ 155 [2011]
  • 호텔 식음료 서비스의 실패가 서비스회복에 미치는 영향: 공정성 지각과 감정반응의 매개효과를 중심으로
    김홍범 호텔경영학연구 20 (1) : 49 ~ 67 [2011]
  • 패밀리레스토랑의 서비스감성체험이 관계적 성과에 미치는 영향
    이은수 한국조리학회지 9 (2) : 197 ~ 211 [2003]
  • 자기조절초점유형에 따른 레스토랑 선택속성
    송민경 한국식품조리과학회지 25 (6) : 663 ~ 670 [2009]
  • 외식업체 직원의 교육훈련이 서비스회복, 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향-대구와 대전지역을 중심으로-
    김영화 관광학연구 33 (5) : 317 ~ 342 [2009]
  • 온라인 구전정보가 소비자 구매의도에 미치는 영향에 대한 실증연구: 제품관여도, 조절초점, 자기효능감의 조절효과를 중심으로
    유창조 아시아마케팅저널 13 (3) : 209 ~ 231 [2011]
  • 서비스회복에 관한 비교문화적 접근- 항공운송서비스를 중심으로 -
    문성현 관광학연구 32 (3) : 375 ~ 396 [2008]
  • 서비스실패와 회복 노력이 소비자 신뢰에 미치는 영향에 관한 연구
    김형길 로고스경영연구 8 (1) : 147 ~ 174 [2010]
  • 서비스실패상황에서 사후가정사고의 역할: 호텔레스토랑과 패밀리레스토랑의 경우
    조선배 호텔경영학연구 18 (1) : 101 ~ 117 [2009]
  • 서비스 제공자의 의사소통능력과 감성지능이 고객 불만 상황 시 서비스회복노력에 미치는 영향에 관한 연구
    나윤서 관광학연구 36 (4) : 255 ~ 281 [2012]
  • 보상 프로그램의 평가에 있어서 조절동기의 효과
    나준희 경영학연구 37 (6) : 1547 ~ 1567 [2008]
  • 레스토랑의 분위기, 색채, 음악이 감정적 반응, 만족도,충성도에 미치는 영향에 대한 실험 연구
    조미나 관광학연구 38 (8) : 369 ~ 395 [2014]
  • 레스토랑 온라인 이용후기의 메시지측면성이 정보신뢰도와 레스토랑 방문의도에 미치는 영향
    강나윤 호텔경영학연구 23 (4) : 1 ~ 22 [2014]
  • 금전적, 행동적, 심리적 차원에서의 효과적인 서비스 회복 노력에 관한 연구:친밀감을 중심으로
    김성호 마케팅연구 22 (1) : 121 ~ 140 [2007]
  • 구매간격과 조절초점이 고객보상프로그램 유형에 대한 선호도에 미치는 영향
    이소영 Korea Business Review 15 (2) : 141 ~ 156 [2011]
  • 개인조절초점과 메시지 프레이밍의 적합성이 소비자의 반응에 미치는 영향에 관한 연구: 기업의 위기상황에 대한 사과문을 중심으로
    유창조 한국심리학회지: 소비자·광고 11 (3) : 531 ~ 552 [2010]
  • Word of mouth communication within online communities : Conceptualizing the online social network
    Brown, B. Journal of Interactive Marketing 21 (3) : 2 ~ 20 [2007]
  • Tracking service failures and employee recovery efforts
    Hoffman, K. Journal of Services Marketing 9 (2) : 49 ~ 61 [1995]
  • To do or not to do : Desirability and consistency mediated judgment of regret
    Seta, J. Journal of Personality and Social Psychology 80 (6) : 861 ~ 870 [2001]
  • The service encounter : Diagnosing favorable and unfavorable incidents
    Bitner, M., J. Journal of Marketing 54 (1) : 71 ~ 84 [1990]
  • The role of regulatory focus in preference construction
    Wang, J. Journal of Marketing Research 43 : 28 ~ 38 [2006]
  • The role of cultural tightness? Looseness in the ethics of service recovery
    Li, C. Journal of Global Marketing 25 (1) : 3 ~ 16 [2012]
  • The impact of choice on fairness in the context of service recovery
    Mattila, S. Journal of Services Marketing 19 (5) : 271 ~ 279 [2005]
  • The effect of service failure types and service recovery on customer satisfaction
    Chuang, S. The Service Industries Journal 32 (2) : 257 ~ 271 [2012]
  • Structural equation modeling with AMOS:Basic concepts, applications, and programming
    Byrne, B. M. Routledge [2013]
  • Service recovery : A framework and empirical investigation
    Miller, J. Journal of Operations Management 18 (4) : 387 ~ 400 [2000]
  • Recovery strategies for service failures : The case of restaurants
    Silber, I. Journal of Hospitality Marketing & Management 18 : 730 ~ 740 [2009]
  • Promotion and Prevention Choices between Stability and Change
    Liberman, N. Journal of Personality and Social Psychology 77 (6) : 1135 ~ 1145 [1999]
  • On assuring valid measures for theoretical models using survey data
    Ping Jr., R, A. Journal of Business Research 57 (2) : 125 ~ 141 [2004]
  • Multivariate Data Analysis
    Hair, J. Prentice Hall [2006]
  • Measuring emotions in the consumption experience
    Richins, M. C. Journal of Consumer Research 24 (2) : 127 ~ 146 [1997]
  • Making a good decision : value from fit
    Higgins, E. T American Psychologist 55 (11) : 1217 ~ 1220 [2000]
  • I seek pleasure and we avoid pains: The role of self-regulatory goals in information processing and persuasion
    Aaker, J., L. Journal of Consumer Research 28 (6) : 33 ~ 49 [2001]
  • Forgiveness as human strength : Theory, measurement, and links to well-being
    McCullough, M. Journal of Social and Clinical Psychology 19 (1) : 43 ~ 55 [2000]
  • Emotional Responses to Goal Attainment : Strength of Regulatory Focus as Moderator
    Higgins, E. T Journal of Personality & Social Psychology 72 (3) : 515 ~ 525 [1997]
  • Early-entrant advantage, Word-of-Mouth communication, brand similarity, and the consumer decision-making process
    Grewal, R. Journal of Coumer Psychology 13 (3) : 187 ~ 197 [2003]
  • Customer evaluations of service complaint experiences : Implications for relationship marketing
    Tax, S. S. Journal of Marketing 62 (2) : 60 ~ 76 [1998]
  • Consumer complaints : Advice on how companies should respond based on an empirical study
    Clark, G. The Journal of Services Marketing 9 (3) : 41 ~ 50 [1992]
  • Consumer Responses to Service Failures : Influence of Procedural and Interactional Fairness Perceptions
    Goodwin, C. Journal of Business Research 25 (2) : 149 ~ 163 [1992]
  • Bringing the frame into focus : The influence of regulatory fit on processing fluency and persuasions
    Lee, A. Y. Journal of Personality and Social Psychology 86 (2) : 205 ~ 218 [2004]
  • Beyond valence in customer disappointment
    Zeelenberg, M. Journal of Marketing 60 (4) : 31 ~ 46 [2004]
  • Beyond Pleasure and Pain
    Higgins, E. T American Psychologist 52 (12) : 1280 ~ 1300 [1997]
  • An examination of restaurant loyalty programs : What kinds of rewards do customers prefer?
    Jang, D. International Journal of Contemporary Hospitality Management 17 (5) : 402 ~ 408 [2005]
  • A model of customer satisfaction with service encounters involving failure and recovery
    Smith, A., K. Journal of Marketing Research 36 (3) : 356 ~ 372 [1999]