연구논문(硏究論文) : 의료관광 동기에 있어 추진(Push)요인과 유인(Pull)요인의 관계 - 20-30대 중국인을 대상으로 -

' 연구논문(硏究論文) : 의료관광 동기에 있어 추진(Push)요인과 유인(Pull)요인의 관계 - 20-30대 중국인을 대상으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • canonical correlation analysis
  • medical tourism
  • pull factor
  • push factor
  • 유인요인
  • 의료관광
  • 정준상관분석
  • 추진요인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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  • 호텔․관광경영분야 연구에서 정준상관분석 기법의 활용 및 예시
    오흥철 산업혁신연구 17 (1) : 173 ~ 186 [2001]
  • 해외의료관광지 선택속성과 유형별 시장세분화에 관한 연구
    전혜진 관광레저연구 22 (6) : 7 ~ 23 [2010]
  • 해양관광객의 관광동기 - 추진요인과 유인요인의 관계 -
    정철 관광학연구 33 (6) : 131 ~ 149 [2009]
  • 한류문화컨텐츠에 대한 이미지가 의료서비스 참여의도에 미치는 영향 -일본, 중국 여성관광객을 대상으로-
    이형룡 고객만족경영연구 15 (1) : 129 ~ 144 [2013]
  • 한국 의료관광에 대한 참여 동기와 위험인식: 러시아, 일본 및 중국 의료관광객들을 대상으로 한 국가 간 비교
    안대천 관광연구저널 27 (5) : 309 ~ 334 [2013]
  • 한국 의료관광 참여 동기에 따른 시장세분화 - 대만의 잠재 관광소비자를 대상으로 -
    박성희 관광학연구 35 (5) : 299 ~ 317 [2011]
  • 축제참여의 추진요인과 유인요인에관한 탐색적 연구 : 안동 국제탈춤 패스티발을 중심으로
    한상일 관광연구 18 (3) : 181 ~ 196 [2004]
  • 추진요인(Push factors)과 유인요인(Pull factors)의 관계를 활용한 관광시장 세분화에 관한 연구
    표성수 Tourism Research 34 (34) : 115 ~ 138 [2012]
  • 중국인의 한국의료관광 상품 선택속성에 관한 연구
    전인순 동북아관광연구 8 (3) : 259 ~ 281 [2012]
  • 중국인의 의료관광 선택 동기에 의한 시장세분화연구-2단계 군집분석을 적용하여-
    차재빈 관광학연구 38 (9) : 291 ~ 314 [2014]
  • 중국관광객의 의료관광지 선택 의도
    김민철 관광연구저널 28 (1) : 159 ~ 170 [2014]
  • 제주세계자연유산 방문객의 추진요인 및 유인요인의 관계구조에 관한 연구 - 거문오름 트레킹 방문객을 대상으로 -
    류웅걸 한국도서연구 25 (1) : 103 ~ 118 [2013]
  • 일본 잠재 의료관광객의 Push-Pull 동기 속성 중요도에 따른 시장세분화 결정요인에 관한 연구
    차재빈 관광레저연구 26 (9) : 345 ~ 363 [2014]
  • 의료관광 참여에 따른 시장세분화 전략
    신재기 무역연구 9 (1) : 571 ~ 590 [2013]
  • 외국인 환자 진료를 위한 지역별 의료자원 이용의 효율성 분석
    차선미 보건의료산업학회지 7 (3) : 225 ~ 235 [2013]
  • 박사
  • 박물관 방문 관광객의 동기, 몰입, 만족도 간의 관계 연구 - push-pull 요인을 바탕으로 -
    김지희 관광연구 26 (1) : 73 ~ 94 [2011]
  • 문화유산 방문객의 추진-유인 요인, 만족도의 영향관계에 관한 연구: 북악산 서울성곽을 대상으로 -
    윤설민 관광연구 23 (3) : 401 ~ 423 [2008]
  • 농촌관광의 추진요인과 유인요인의측정
    송대효 농촌관광연구 12 (2) : 117 ~ 144 [2005]
  • 국립공원의 추진요인과 유인요인에 대한 탐색적 분석
    김성섭 관광학연구 25 (1) : 135 ~ 153 [2001]
  • 국,내외 의료관광 업계동향 파악
  • 관광동기로서 Push-Pull 요인이 관광객 만족에 미치는 영향에 관한 연구
    한응범 청주대학교 [2010]
  • 관광동기 및 관광유형선택에 따른 관광행동에 관한 연구
    김영우 관광레저연구 18 (4) : 153 ~ 172 [2006]
  • 관광 시장 동향
  • 경북지역 관광관련 언론동향 분석 - 신문보도를 중심으로 -
    김미경 관광연구 27 (4) : 37 ~ 51 [2012]
  • 간호사가 인지하는 조직문화와 정보역량간의 정준상관관계
    김명수 간호행정학회지 16 (2) : 172 ~ 179 [2010]
  • Travel motivations of Japanese overseas travelers : A factorcluster segmentation approach
    Cha, S. Journal of Travel Research 34 (1) : 33 ~ 39 [1995]
  • Tourism motivation and expectation formation
    Gnoth. J. Annals of Tourism Research 21 (2) : 283 ~ 301 [1997]
  • Tourism Motivation: An Appraisal
    Dann, G. M. S. Annals of Tourism Research 8 (2) : 187 ~ 219 [1991]
  • The service experience in tourism
    Otto, J. E. Tourism Management 17 (3) : 165 ~ 174 [1996]
  • The role of novelty in the pleasure vacation
    Bello, D. C. Annals of Tourism Research 6 (4) : 408 ~ 424 [1985]
  • The relationships among quality, value, satisfaction and behavioral intention in health care provider choice : A South Korea study
    Choi, K. S. Journal of Business Research 57 : 913 ~ 921 [2004]
  • The influence of push and pull factors at Korean National Parks
    Kim, S. S. Tourism Management 24 (2) : 169 ~ 180 [2003]
  • The concept of value and its dimensions: A tool for analysing tourism experiences
    Gallarza, M. G. Tourism Review 63 (3) : 4 ~ 20 [2008]
  • Synthesis on push pull dichotomy and its resulting impact on tourism trends
    Teja, B. B. Global Journal of Management and Business Research 13 (6) : 25 ~ 35 [2013]
  • Senior's travel motivation and the influential factors : An examination of Taiwanese seniors
    Jang S. C. Tourism Management 27 (2) : 306 ~ 316 [2006]
  • Rising popularity of medical tourism reveals deterioration of U.S. healthcare system
  • Push-pull attributes in early twenty-first century Korean tourism
    Pyo, S. International Business Review 16 : 23 ~ 39 [1993]
  • Product bundles and market segments based on travel motivation : A Canonical Correlation Approach
    Oh, H. C. International Journal of Hospitality Management 14 (2) : 123 ~ 137 [1995]
  • Positioning China, Japan and Korea based on destination pull attribute dimensions
    Pyo, S. Pacific Tourism Review 2 (2) : 135 ~ 145 [1998]
  • Perceived value of purchase of a tourism product
    Sánchez, J. Tourism Management 27 (3) : 394 ~ 409 [2006]
  • Patient-physician racial concordance and the perceived quality and use of health care
    Saha, S. Archives of Internal Medicine 159 : 997 ~ 1004 [1999]
  • On the evaluation of structural equation model
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (Spring) : 74 ~ 94 [1988]
  • Multivariate data analysis with readings
    Hair, Jr. J. F. Prentice Hall. Inc [1998]
  • Multiple multidimensional tourism positioning using correspondence analysis
    Calantone, R. J. Journal of Travel Research 28 (2) : 25 ~ 32 [1989]
  • Motivation for pleasure Vacation
    Crompton, J. L. Annals of Tourism Research 6 (4) : 408 ~ 424 [1979]
  • Medical tourism-health care in the global economy
    Horowitz, M. D. The Physician Executive 33 (6) : 24 ~ 30 [2007]
  • Medical tourism : A new global niche
    Hunter, W. C. International Journal of Tourism Sciences 7 (1) : 129 ~ 140 [2007]
  • Market segments of push and pull motivations : A cannonical correlation approach
    Baloglu, S. International Journal of Contemporary Hospitality Management 8 (3) : 32 ~ 38 [1996]
  • Market segmentations of push and pull motivations : A canonical correlation approach
    Baloglu, S. proceedings of International Management Development Association : 643 ~ 650 [1996]
  • Investigating the push and pull motivation of visiting domestic destinations in China : A means-end approach
    Wu, J. Journal of China Tourism Research 5 (3) : 287 ~ 315 [2009]
  • Images as pull factors of a tourist destination : A factor-cluster segmentation analysis
    Prayag, G. Tourism Analysis 15 (2) : 213 ~ 226 [2010]
  • Health Tourism-Where healthcare, ethics, and the state collide
    Borman, E. British Medical Journal 328 : 60 ~ 61 [2004]
  • Development of a multiple item scale for measuring hospital service quality
    Vandamme, R. International Journal of Service Industry Management 4 (3) : 30 ~ 49 [1993]
  • Determining the motivation of wellness travelers
    Chen, J. S. An International Journal of Tourism and Hospitality Research 19 (1) : 103 ~ 115 [2008]
  • Attraction attributes and motivations: A canonical correlation analysis
    Pyo, S. Annals of Tourism Research 16 (2) : 277 ~ 282 [1989]
  • Anomie, Ego-enhancement and Tourism
    Dann, G. M. S. Annals of Tourism Research 4 (4) : 184 ~ 194 [1977]
  • An exploratory study of German visitors to the Caribbean : Push and Pull motivations
    Turnbull, D. R. Journal of Travel and Tourism Marketing 4 (2) : 85 ~ 92 [1995]
  • An examination of the role of beneficial image in tourist destination selection
    Tapachai, N. Journal of Travel Research 39 (1) : 37 ~ 44 [2000]
  • An examination of the medical tourists motivational behavior and perception: A structural model
    Saiprasert, W. Oklahoma State University [2011]
  • Advice for prospective medical tourists:Systematic review of consumer sites
    Lunt, N. Tourism Review 66 (1/2) : 57 ~ 67 [2011]
  • 2013년 외국인환자 유치실적 조사