연구논문(硏究論文) : 관광객의 기후변화에 대한 지식과 친환경 관광상품 구매의도와의 관계

' 연구논문(硏究論文) : 관광객의 기후변화에 대한 지식과 친환경 관광상품 구매의도와의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • climate change
  • environment-friendlytourismproducts
  • marketing strategies
  • objective knowledge
  • subjective knowledge
  • 객관적 지식
  • 기후변화
  • 마케팅전략
  • 주관적 지식
  • 친환경 관광상품
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문(硏究論文) : 관광객의 기후변화에 대한 지식과 친환경 관광상품 구매의도와의 관계' 의 참고문헌

  • 환경지식이 환경친화적 소비행동에 미치는 영향에 관한 연구
    윤성욱 마케팅관리연구 11 (3) : 131 ~ 147 [2006]
  • 환경에 대한 객관적, 주관적 지식이 환경 친화적 행동에 미치는 영향 - 환경에 대한 정서의 매개역할 -
    이용기 경영학연구 39 (5) : 1177 ~ 1198 [2010]
  • 환경보존을 위한소비자 능력
    이승신 소비자학연구 4 (2) : 73 ~ 96 [1993]
  • 핫토픽: 기후변화 생존과 대응전략
    Walker, G. 조윤커뮤니케이션 [2008]
  • 한국인의 외식소비성향과 외식선호유형의 결정요인
    박영선 한국식생활문화학회지 19 (1) : 118 ~ 127 [2004]
  • 탄소배출량 정보에 따른 저탄소 녹색관광상품 구매의도의 영향
    박종구 관광학연구 36 (2) : 119 ~ 139 [2012]
  • 커피전문점의 환경마케팅이 소비자 신뢰 및 충성도에 미치는 영향
    김지응 한국식생활문화학회지 27 (3) : 251 ~ 260 [2012]
  • 장애인스포츠 후원기업의 사회적 책임활동(CSR)이 소비자 감정 및 기업이미지에 미치는 영향
    박상규 한국사회체육학회지 (48) : 687 ~ 696 [2012]
  • 의류상품의 쾌락적 소비에대한 태도연구
    최선형 서울대학교 생활과학연구 16 : 19 ~ 30 [1991]
  • 유명브랜드 의류에 대한 인지적 신념과 소비감정이 구매 의도에 미치는 영향
    정혜영 복식문화연구 10 (3) : 248 ~ 260 [2002]
  • 유기농 식품에 대한 객관적 지식․주관적 지식․위험지각 및 구매의도와의 관계 ; 식품안전 위험지각의 매개효과
    최정은 한국조리학회지 17 (4) : 153 ~ 168 [2011]
  • 소비자행동의 심리학
    Bagozzi, R. P. 시그마프레스 [2004]
  • 소비자지식수준과 항공권 유통경로 신뢰 및 위험지각간의 관계에 관한 연구
    강혜숙 유통경영학회지 12 (5) : 45 ~ 67 [2009]
  • 소비자의 객관적 지식, 주관적 지식과 관여가 의류 상품 속성 평가에 미치는 영향
    이지연 한국의류학회지 30 (5) : 818 ~ 828 [2006]
  • 소비자 가치지향과 의복추구혜택에따른 환경친화적 의류소비행동연구
    정유정 경성대대학원 [2007]
  • 산업화와 기술 발전의 역사를 통해 본 친환경마케팅의 전망에 대한 탐색적 연구 - 관광산업을 중심으로-
    민웅기 역사와 실학 (49) : 121 ~ 146 [2012]
  • 사회학이론의 형성
    Turner, J. 일신사 [1997]
  • 사회심리학의 이해
    한규석 학지사 [2012]
  • 비만예방 광고의 메시지 유형별 설득 효과 차이 분석
    조형오 광고학연구 11 (4) : 165 ~ 185 [2000]
  • 복잡계 사고로 분석한 저탄소 녹색관광의 위상과 시사점
    김남조 관광연구 26 (2) : 39 ~ 58 [2011]
  • 메시지의 긍정ㆍ부정 프레이밍과 시간 프레임에 따른 광고 효과
    송인학 사회과학연구 20 (3) : 129 ~ 150 [2009]
  • 막스베버 사회학 연구논문집
    전성우 나남 [2013]
  • 레스토랑 이용자의 비합리적 선택행동 연구 - TRA와 Max Weber의 사회적 행위 개념 비교를 중심으로 -
    김문식 관광연구논총 26 (1) : 73 ~ 95 [2014]
  • 대학생소비자의 가치, 환경지식 및 환경관여도가 환경의식적 행동에 미치는 영향
    최은진 소비문화연구 10 (3) : 15 ~ 41 [2007]
  • 기후변화협약 대응정책의 소비자반응에 관한 국가 비교 연구
    박배진 소비자문제연구 41 (41) : 227 ~ 253 [2012]
  • 기후변화의 대응수단으로서 국립공원 내 전기자동차 도입의 비시장적 가치 추정에 관한 탐색적 연구
    김상태 문화경제연구 17 (2) : 81 ~ 102 [2014]
  • 기후변화에 대한 관광부문의 대응
    김성진 한국관광정책 32 : 73 ~ 79 [2008]
  • 기후변화에 대응하는 녹색관광의 연구과제 모색
    김남조 관광학연구 33 (4) : 85 ~ 104 [2009]
  • 기후변화 인식이 아웃도어레크리에이션 참여자의 행동에 미치는 영향
    김진옥 관광학연구 37 (6) : 11 ~ 32 [2013]
  • 기업의 CSR활동과 브랜드 관련 지수와의 상관관계에 대한 연구 : 유한킴벌리 사례를 중심으로
    신강균 광고학연구 15 (5) : 221 ~ 239 [2004]
  • 그린마케팅과 기업의 자세
    조학래 한국정보컨버전스학회논문지 1 (1) : 55 ~ 59 [2008]
  • 구조방정식 모형을 이용한 주관적 지식, 객관적 지식, 제품 경험의 인과적 관계 탐색: 제품 유형의 조절적 역할
    이병관 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (2) : 357 ~ 378 [2009]
  • 관광자의 소비문화와 관광목적지 이미지의 담론 연구 - 관광지의 장소 마케팅을 위한 탐색적 논의 -
    민웅기 관광연구논총 21 (2) : 61 ~ 82 [2009]
  • 관광심리학
    고동우 대왕사 [2013]
  • 관광산업의 신성장모델 : 저탄소 녹색성장
    금기용 SDI 정책리포트 63 : 1 ~ 21 [2010]
  • 관광산업 온실가스 배출량을 이용한환경산업연관표 작성에 관한 연구
    김상태 관광학연구 34 (6) : 231 ~ 247 [2010]
  • 고객보상 프로그램에서 분리 및 통합 프레임의 효과에 관한 연구: 보상수준의 크기를 중심으로
    전호성 소비자학연구 21 (3) : 143 ~ 166 [2010]
  • 건강동기와 환경에 대한 관심이 유기농 식품 선택에 미치는 영향 연구
    박소진 소비문화연구 10 (4) : 107 ~ 126 [2007]
  • Who is at risk and what do they know? Segmenting a population on their food safety knowledge
    McCarthy, M. Food Quality &Preference 18 (2) : 205 ~ 217 [2007]
  • When teachers adopt environmental behaviors in the aim of protecting the climate
    Pruneau, D. The Journal of Environmental Education 37 (3) : 3 ~ 14 [2006]
  • What makes a recycler? : A comparison of recyclers and noncyclers
    Vining, J. Environment and Behavior 22 (1) : 55 ~ 73 [1990]
  • What determines initial feeling of knowing? Familiarity with question terms, not with the answer
    Reder, L, M. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 18 (3) : 435 ~ 451 [1992]
  • Valuing environmental resources: A constructive approach
    Gregory, R. Journal of Risk and Uncertainty 7 : 177 ~ 197 [1993]
  • The theory of buyer behavior
    Howard, J, A. John Wiley &Sons, Inc [1969]
  • The roles of consumer’s knowledge and emotion in ecological issues : An empirical study on green consumer behavior
    Junaedi, M. F. S. Gadjah Mada International Journal of Business 9 (1) : 89 ~ 99 [2007]
  • The role of perceived consumer effectiveness in motivating environmentally conscious behaviors
    Ellen, P. S. Journal of Public Policy and Marketing 10 (2) : 102 ~ 117 [1991]
  • The role of attitudinal and personality variables in the prediction of environmental behavior and knowledge
    Arbuthnot, J. Environment and Behavior 9 : 217 ~ 232 [1977]
  • The relationship between product involvement and product knowledge : Moderation roles of product type and product knowledge type
    Park, C. Psychology & Marketing 20 (11) : 977 ~ 997 [2003]
  • The psychology of affiliation
    Schacher, S. S. Stanford University Press [1959]
  • The moderating effect of prior knowledge in cue utilization in product evaluations
    Rao, A, R. Journal of Personality and Social Psychology 41 : 847 ~ 855 [1988]
  • The market for virtue: The potential and limits of corporate social responsibility
    Vogle, D. Brookings Institution Press [2005]
  • The interpretation of culture
    Geertz, C. Basic Books [1973]
  • The influence of environmental knowledge and values on managerial behaviors on behalf of the environment : An empirical examination of managers in China
    Fryxell, G. E. Journal of Business Ethics 46 (1) : 45 ~ 59 [2003]
  • The impact of green product lines in the environment : Does what they know affect how they feel?
    Martin, B. Marketing Intelligence and Planning 13 (4) : 16 ~ 23 [1995]
  • The U. S. lodging industry and the environment
    Stipanuk, D. M. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 37 (5) : 39 ~ 45 [1996]
  • The Effects of Knowledge and Attitudes upon Greeks' Pro-Environmental Purchasing Behaviour
    Tilikidou, I. Corporate Social Responsibility and Environmental Management 14 (3) : 121 ~ 134 [2007]
  • Subjective and objective knowledge as determinants of organic vegetables consumption
    Pieniak, Z Food Quality & Preference 21 (6) : 581 ~ 588 [2010]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • Residual effects of past on later behavior:Habitation and reasoned action perspectives
    Ajen, I. Personality & Social Psychology Review 6 (2) : 107 ~ 122 [2002]
  • Prospect Theory:An Analysis of Decision under Risk
    Kahneman, D. Econometrics 47 (2) : 263 ~ 292 [1979]
  • Product familiarity and learning new information
    Johnson, E, J. Journal of Consumer Research 11 (6) : 542 ~ 550 [1984]
  • Perceptions of knowledge, actual knowledge, and information search behavior
    Radecki, C, M. Journal of Experimental Social Psychology 31 (2) : 107 ~ 138 [1995]
  • Motivations and barriers to recycling: toward a strategy for public education
    Simmons, D. Journal of Environmental Education 22 (1) : 13 ~ 18 [1990]
  • Moderator and mediator effects of scuba diving specialization on marine-based environmental knowledge-behavior contingency
    Thapa, B. The Journal of Environmental Education 37 (1) : 53 ~ 67 [2005]
  • Modelling the theory of planned behavior and past behavior. Psychology
    Rhodes, R. E. Health & Medicine 8 (1) : 57 ~ 69 [2003]
  • Message framing and the interrelationships among ad-based feelings, affect, and cognition
    Homer, P. M. Journal of Advertising 21 (1) : 19 ~ 31 [1992]
  • Message framing and buying behavior : A field experiment
    Ganzach, Y. Journal of Business Research 32 (1) : 11 ~ 17 [1995]
  • Market segmentation of green consumers in Hong Kong
    Chan, K. Journal of International Consumer Marketing 12 (2) : 7 ~ 24 [1999]
  • Interrelationships Among Measures of Environmental Activity, Emotionality and Knowledge
    Dispoto, R. G. Educational and Psychological Measurement 37 (2) : 451 ~ 459 [1977]
  • How consumers are affected by framing of attribute information before and after consuming the product
    Levin, Irwin P. Journal of Consumer Research 15 (12) : 374 ~ 378 [1988]
  • Hedonic consumption : Emerging concepts, methods and propositions
    Hirschman, E, C. Journal of Marketing 46 (3) : 92 ~ 101 [1982]
  • Green product sales seem to be wilting
    Reitman, V. The Wall Street Journal : B1 ~ [1992]
  • Familiarity and Its Impact on Consumer Decision Biases and Heuristics
    Park, C. W. Journal of Consumer Research 8 (2) : 223 ~ 230 [1981]
  • External search : The role of consumer beliefs
    Duncan, C, D. Journal of Marketing Research 19 : 32 ~ 43 [1982]
  • Examining the causal relationships among selected antecedents of responsible environmental behavior
    Hwang, Y. H. The Journal of Environmental Education 31 (4) : 19 ~ 25 [2000]
  • Environmental marketing management
    Peattie, K. Pitman publishing [1995]
  • Environment marketing : Positive strategies for reaching the green consumer
    Coddington, W. McGraw-Hill [1993]
  • Emotion work, feeling rules, and social structure
    Hochschild, A. R. American Journal of Sociology 85 (3) : 551 ~ 575 [1979]
  • Effect of prior knowledge and experience and the phase of the choice process on consumer decision processes: A protocol analysis
    Bettman, J, R. Journal of Consumer Research 7 (12) : 234 ~ 248 [1980]
  • Ecology : Let’s hear from the people : An objective scale for the measurement of ecological attitudes and knowledge
    Maloney, M. P. American Psychologist 28 (7) : 583 ~ 586 [1973]
  • Dimensions of Consumer Expertise
    Alba, J. W. Journal of Consumer Research 13 (4) : 411 ~ 454 [1987]
  • Determinants of Chinese consumers' green purchase behavior
    Chan, R. Y. K. Psychology & Marketing 18 (4) : 389 ~ 413 [2001]
  • Corporate social responsibility : Doing the most good for your company and your cause
    Phillip, K. John Wiley &Sons, Inc [2005]
  • Consumers keen on green but marketers don’t deliver
    Chase, D. Advertising Age 63 (26) : s2 ~ s4 [1992]
  • Consumer motivations in the purchase of organic food
    Zanoli, R. British Food Journal 104 (8) : 643 ~ 653 [2002]
  • Consumer knowledge assessment
    Park, C. W. Journal of Consumer Research 21 (6) : 71 ~ 82 [1994]
  • Consumer behavior and marketing strategy
    Peter, J, P. Irwin McGrawHill [1999]
  • Consumer behavior
    Blackwell, R. D. Hartcourt Brace [2001]
  • Consumer behavior
    Engel, J. F Holt Rinehart and Winston [2006]
  • Consumer Choice Between Hedonic and Utilitarian Goods
    Dhar, R. Journal of Marketing Research 37 (2) : 60 ~ 71 [2000]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F Dryden Press [1982]
  • Climate change and tourism: Responding to global challenges
    UNWTO UNWTO [2008]
  • Climate change and tourism : An overview
    Pang, S. F. H. Asia Pacific Journal of Tourism Research 18 (12) : 4 ~ 20 [2013]
  • Climate change 2007 : Synthesis report
    IPCC Cambridge University Press [2008]
  • Characterizing participants in activities protecting the environment : A focus on donating, recycling, and conservation behaviors
    Granzin, K. L. Journal of Public Policy & Marketing 10 (2) : 1 ~ 27 [1991]
  • CSR for HR: A necessary partnership for advancing responsible business practices
    Elaine, C. Greenleaf Publishing Limited [2010]
  • Assessment of consumer knowledge and its consequences : A multi-component approach
    Philippe, A. Advances in Consumer Research 26 : 569 ~ 575 [1999]
  • Antecedents of Green Purchases : A Survey in China
    Chan, R. Y. K. Journal of Consumer Marketing 17 (4) : 338 ~ 357 [2000]
  • Analysis and synthesis of research on environmental behavior. A meta-analysis
    Hines, J. M. Journal of Environmental Education 18 (2) : 1 ~ 8 [1987]
  • An exploratory study of the response and response involved in the evaluation of, and in the intention to purchase rock music
    Lacher, K. T. Journal of Consumer Research 21 (2) : 366 ~ 380 [1994]
  • American teens’ knowledge of climate change
    Leiserowitz, A. Yale Project on Climate Change Communication [2011]
  • A structural model of environmental attitudes and behavior
    Grob, A. Journal of Environmental Psychology 15 (3) : 209 ~ 220 [1995]
  • A revised scale for the measurement of ecological attitudes and knowledge
    Maloney, M. P. American Psychologist 30 : 787 ~ 790 [1975]
  • A comparison of French and American environmental behavior, knowledge and attitudes
    Arbuthnot, J. International Journal of Psychology 10 : 411 ~ 423 [1975]
  • A Typology of Consumer Knowledge Content
    Brucks, M. Advances in Consumer Research 13 : 58 ~ 63 [1986]