호텔기업 종사원의 사내기업가정신이 신서비스개발과 감성적 성과에 미치는 영향

' 호텔기업 종사원의 사내기업가정신이 신서비스개발과 감성적 성과에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지리
  • affective performance
  • corporate entrepreneurship
  • customer orientation
  • new service development
  • 감성적 성과
  • 고객지향성
  • 사내기업가정신
  • 신서비스 개발
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 호텔기업 종사원의 사내기업가정신이 신서비스개발과 감성적 성과에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 환경불확실성과 시장지향성이 신상품 개발, 관계의 질 및 장기 지향성에 미치는 영향 - 국내 외식 프랜차이즈 기업을 대상으로 -
    이은용 관광연구 25 (2) : 21 ~ 42 [2010]
  • 호텔의 신상품개발 환경이 신상품 개발성과에 미치는 영향: 서울소재 특등급 호텔을 중심으로
    조선배 호텔경영학연구 17 (4) : 91 ~ 106 [2008]
  • 호텔서비스 종사원의 고객지향성에 관한 연구 : 부산지역을 중심으로
    임지은 서비스경영학회지 13 (1) : 1 ~ 27 [2012]
  • 호텔기업의 리더십 및 문화가 시장지향성, 종사원 고객지향성에 미치는 영향
    김봉관 마케팅관리연구 13 (1) : 1 ~ 22 [2008]
  • 패밀리 레스토랑의 지적자본 척도 개발: FAREINCAP
    김태구 관광연구저널 26 (5) : 23 ~ 45 [2012]
  • 박사
  • 조직문화와 시장지향성 및 성과간의 관계
    정동섭 인적자원관리연구 14 (4) : 295 ~ 311 [2007]
  • 조직문화가 신제품개발 관리에 미치는 영향
    김지대 경영학연구 36 (1) : 133 ~ 157 [2007]
  • 외식산업에 있어서 신상품창조성의 매개효과
    이범찬 관광연구저널 22 (2) : 245 ~ 259 [2008]
  • 외식 프랜차이즈 기업의 시장지향적 지식과 브랜드 지향성이 신상품 개발, 차별성, 신뢰 및 경영성과에 미치는 영향
    이은용 호텔경영학연구 18 (2) : 109 ~ 129 [2009]
  • 소규모 서비스 조직의 서비스몰입과 혁신성이 감성적 성과에 미치는 영향 -고객지향성의 매개역할을 중심으로-
    유봉호 서비스경영학회지 14 (1) : 1 ~ 21 [2013]
  • 서비스업의 기업가지향성이 사업성과에 미치는 영향 - 학습지향성의 매개역할을 중심으로 -
    유봉호 서비스경영학회지 14 (3) : 55 ~ 78 [2013]
  • 서비스개발기반활동이 서비스몰입과 감성적ㆍ행동적 성과에 미치는 영향
    고선희 서비스경영학회지 10 (4) : 1 ~ 24 [2009]
  • 사회적 기업의 기업가 지향성과 시장 지향성이 경제적 성과와 사회적 성과에 미치는 영향에 관한 연구
    장성희 대한경영학회지 23 (6) : 3479 ~ 3496 [2010]
  • 벤처기업의 환경, 시장지향성 및 성과간의 관계에 관한연구
    황경연 기업가정신과 벤처연구 8 (1) : 89 ~ 116 [2005]
  • 벤처기업 CEO의 기업가정신과조직유효성의 관계에 관한 연구- 혁신성, 위험감수성, 진취성을 중심으로 -
    박상용 기술혁신학회지 7 (3) : 479 ~ 505 [2004]
  • 대면종사자 교육이 서비스몰입과 직무만족, 조직몰입에 미치는 영향- 항공사ㆍ호텔종사자 중심으로 -
    유기석 관광경영연구 13 (3) : 113 ~ 132 [2009]
  • 기업가정신이 시장지향성 및 사회적 기업의 성과에 영향을 미치는 요인 : 성별차이 분석을 중심으로
    장성희 산업경제연구 24 (5) : 2777 ~ 2802 [2011]
  • 기업가정신의 확장과 활성화
    배종태 중소기업연구 31 (1) : 109 ~ 128 [2009]
  • 기업가정신과 시장지향성이 수출성과에 미치는 영향에 관한 연구 - 시장지향성의 매개효과를 포함하여 -
    조연성 무역학회지 35 (1) : 131 ~ 154 [2010]
  • 기업가정신과 공식화 및 조직문화와 조직성과 간의 관련성에 관한 연구
    이재훈 경영연구 22 (1) : 91 ~ 118 [2007]
  • 기업가정신과 경영혁신활동 및 경영성과의 관계
    이양택 경남대학교 대학원 [2013]
  • 기업가적 시장지향성과 조직유효성, 경영성과간에 혁신성, 고객지향성의 매개효과
    유봉호 한국산업기술학회지 12 (9) : 3924 ~ 3935 [2011]
  • 기술창업기업 CEO의 혁신지향성이 전략지향성과 학습지향성에 미치는 영향
    이일한 경영교육연구 27 (2) : 283 ~ 307 [2012]
  • 관광호텔의 조직지향성이 기업혁신성, 신서비스개발과 성과에 미치는 영향
    김태구 관광연구저널 28 (3) : 39 ~ 60 [2014]
  • What to Do When Stakeholders Matter : Stakeholder Identification and Analysis Techniques
    Bryson JM. Public Management Review 6 (1) : 21 ~ 53 [2004]
  • Toward a Reconciliation of the Definitional Issues in the Field of Corporate Entrepreneurship
    Sharma P. Entrepreneurship Theory and Practice 23 (3) : 11 ~ 27 [1999]
  • The role of Market Orientation and Entrepreneurial Orientation for New Product Development Performance in Manufacturing Firms
    Frishammar J. Technology Analysis and Strategic Management 19 (6) : 765 ~ 788 [2007]
  • The Service Concept : The Missing Link in Service Design Research
    Goldstein S. Journal of Management 20 (2) : 121 ~ 134 [2002]
  • The SOCO Scale : A Measure of the Customer Orientation of Salespeople
    Saxe R. Journal of Marketing Research 19 : 343 ~ 351 [1982]
  • The Role of Entrepreneurrial Orientation in Stimulating Effective Corporate Entrepreneurship
    McFarlin D. Academy of Management Executive 19 (1) : 147 ~ 156 [2005]
  • The Role Mrket and Entrepreneurship Orienttion and Internal Control in the New Product Development Activities of Chinese Firms
    Li Y. Industrial Marketing Management 35 (3) : 336 ~ 347 [2006]
  • The New Product Development Map
    Wheel Wright SC. Harvard Business Review 67 (3) : 112 ~ 125 [1989]
  • The Measurement and Antecedents of Affective, Continuance, and Normative
    Allen NJ. Journal of Optimal Psychology 63 : 1 ~ 18 [1990]
  • The Influence of Business Strategy on New Product Activity : The Role of Maket Orientation
    Frambach RT. International Journal of Research in Marketing 20 : 377 ~ 397 [2003]
  • The Effectiveness of Market Information Inenhancing New Product Success Rates
    Hart S. European Journal of Innovation Management 2 (1) : 20 ~ 35 [1999]
  • The Effect of a Market Orientation on Business Profitability
    Narver JC. Journal of Marketing 54 : 20 ~ 35 [1990]
  • The Effect of Market Orienattion on New Product Performance : A Study among Singaporean Firms
    Ramaseshan B. Journal of Product and Brand Management 11 (6) : 399 ~ 409 [2002]
  • The Effect of Customer Orientation on Frontline Employees Job Outcomes in a New Public Management Context
    Rod M. Marketing Intelligence and Planning 28 (5) : 600 ~ 624 [2009]
  • Service Management, 4th Edition
    Fitzsimmons JA. 12-41 : 12 ~ 41 [2003]
  • Salesperson Adaptive Selling Behavior and Customer Orientation: A Meta- Analysis
    Frank GR. Journal of Marketing Research : 693 ~ 702 [2006]
  • Role of Entrepreneurship and Market Orientation in Firms Success
    Gonzales BO. European Journal of Marketing 43 (3/4) : 500 ~ 522 [2009]
  • Reflection on the Study and Relevance of Organizational Commitment
    Mowday RT. Human Resources Management Review 8 : 387 ~ 401 [1999]
  • Predictors and Financial Outcomes of Corporate Entrepreneurship : An Exploratory Study
    Zahra SA. Journal of Business Venturing 6 : 259 ~ 286 [1991]
  • Perception of Real Estate Brokers and Buyers : A Sales Orientation, Customer Orientation Approach
    Dunlap BJ. Journal of Business Research 17 : 175 ~ 187 [1988]
  • New Service Development: A Review of the Literature and Annotated Bibliography
    Johne A. European Journal of Marketing 32 (3/4) : 184 ~ 251 [1998]
  • Market Orientation as Determinent of Entrepreneurship : An Empirical Investigation on SMEs
    Sciascia S. Entrepreneurship Management 2 (1) : 21 ~ 38 [2006]
  • Management Science, Process, Practice, 7th Edition
    Miller D. Thomson South-Western : 770 ~ 791 [1983]
  • Internal Benefits of Service Worker Customer Orientation : Job Satisfaction, Commitment, and Organizational Citizenship Behaviors
    Donavan DT. Journal of Marketing 68 : 128 ~ 146 [2004]
  • Inter-Fuctional Market Orienttion Between Marketing Departments and Technical Departments in the Management of the New Product Development Process
    Gresham G. Institute of Behavioral and Applied Management 8 (1) : 43 ~ 66 [2006]
  • Individual and Organizational Learning : A Model for Reform for Public Organizations. Foresight The Journal of Future Studies
    Jorgensen B. Strategic Thinking abd Policy 6 (2) : 91 ~ 103 [2004]
  • Hospitality Teams : Knowledge Sharing and Service Innovation Performance
    Hu MLM. Tourism Management 30 (1) : 41 ~ 50 [2009]
  • Formation of Customer Bases in SMEs
    Lindman MT. The Marketing Review 4 (2) : 134 ~ 156 [2004]
  • Exploring the Role of Market Learning Capability in Competitive Strategy
    Weerawardena J. European Journal of Marketing 37 (3/4) : 407 ~ 429 [2003]
  • Entrepreneurship and The Aquisition of Dynamics Organizational Capabilities
    Zahra SA. Entrepreneurship Theory and Practice 23 (3) : 5 ~ 10 [1999]
  • Entrepreneurship : Theory : Process, Practice 7th Edition
    Kuratko DF. Thomson South-Western [2007]
  • Effect of Customer Orienttion and Entrepreneurial on Innovativeness : Evidence from the Hotel Industry in Switzererland
    Tajeddini K. Tourism Management 31 (2) : 221 ~ 231 [2010]
  • Does Market Orientation Matter? A Test of the Relationship Between Positional Advantage and Performance
    Hult GTM. Strategic Management Journal 22 (9) : 899 ~ 906 [2001]
  • Developing Customer Orientation among Service Employees
    Kelly SW. Journal of the Academy of marketing Science 20 : 27 ~ 36 [1992]
  • Determinants of Korean and Japnese New Product Performance : An International and Process View
    Im SC. Journal of International Marketing 11 (4) : 81 ~ 112 [2003]
  • Cpmpeting for the Futura
    Hamel G. Harvard Business School Press [1994]
  • Corporate Entrepreneurship:Entrepreneurial Development Inside Organizations
    Morris MH. Harcourt Publishers [2002]
  • Corporate Culture, Customer Orientation, and Innovativeness in Japanese Firms : A Quardard Analysis
    Desphande R. Journal of Marketing 57 (1) : 213 ~ 232 [1993]
  • Contextual Influence on the Corporate Entrepreneurship-Performance Relationship : A Longitudinal Analysis
    Zahra SA. Journal of Business Venturing 10 (1) : 43 ~ 58 [1995]
  • Clarifying The Entrepreneurial Orientation Construct and Linking It to Performance
    Lumpkin, G. T. Academy of Management Review 21 (1) : 135 ~ 172 [1996]
  • Antecedents and Consequences of Frontline Service Employee Commitment to Service Quality
    Elmadag AB. Journal of Marketing Theory and Practice 2 : 95 ~ 110 [2008]
  • An Empirical Assessment of Organizational Commitment and Organizational Effectiveness
    Angel HA. Administrative Science Quarterly 26 : 1 ~ 14 [1991]
  • A Paradigm of Entrepreneurship : Entrepreneurial Management
    Stevenson HH. Strategic Management Journal 11 (4) : 17 ~ 27 [1990]