사회네트워크 분석을 활용한 방한 중국인 단체 관광객과 개별 관광객 간 관광목적지 네트워크에 관한 비교 연구

' 사회네트워크 분석을 활용한 방한 중국인 단체 관광객과 개별 관광객 간 관광목적지 네트워크에 관한 비교 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 지리
  • centrality
  • keyplayer
  • social network analysis
  • tourism destination
  • 관광목적지
  • 매개 중심성
  • 사회네트워크 분석
  • 연결정도 중심성
  • 키 플레이어
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,152 2

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' 사회네트워크 분석을 활용한 방한 중국인 단체 관광객과 개별 관광객 간 관광목적지 네트워크에 관한 비교 연구' 의 참고문헌

  • 한류가 한국이미지와 여행 후 의사결정에 미치는 영향 : 구조모델의 설정과 검증
    서용건 한국관광학회 2004년도 제55차 학술대회 발표논문집 : 119 ~ 130 [2004]
  • 한국관광목적지 브랜드 창출을 위한 브랜드 지수 평가에 관한 연구
    이태희 관광학연구 26 (1) : 171 ~ 192 [2001]
  • 컨조인트 분석을 활용한 농촌 체재형 가족농원 관광상품개발
    박덕병 관광학연구 33 (1) : 303 ~ 325 [2009]
  • 컨벤션 서비스 공급업자들 간 자원 교류를 위한 네트워크 분석 - 사회 연결망 이론(Social Network Theory)을 적용하여 -
    김영미 관광학연구 34 (8) : 83 ~ 106 [2010]
  • 중국인 관광객의 관광지 매력속성에 대한 기대, 지각된 성과, 만족, 재방문의사의 영향관계:제주도 사례를 중심으로
    김형미 관광연구저널 20 (3) : 171 ~ 184 [2006]
  • 중국 여유법(旅遊法) 시행 계기
    문화체육관광부 관광마케팅 대응전략 마련, 2013, 10, 08 : ~ [2013]
  • 소셜미디어를 활용한 관광소비자의 관광정보탐색 데이터에 기반한 사회 네트워크 구축
    박득희 호텔관광연구 15 (4) : 75 ~ 93 [2013]
  • 사회네트워크분석
    김용학 박영사 [2011]
  • 부스 방문데이터를 활용한 사회 네트워크 분석
    박득희 한국IT서비스학회지 10 (1) : 35 ~ 46 [2011]
  • 관광지 속성 평가, 긍정적 감정반응과 접근행동의 영향관계
    이성호 관광레저연구 23 (5) : 21 ~ 37 [2011]
  • 관광목적지의 브랜드 관계 품질, 만족도, 신뢰, 충성도, 그리고 친숙성 간 영향관계 분석
    윤설민 고객만족경영연구 14 (2) : 41 ~ 62 [2012]
  • 관광목적지 방문경험과 정보수준이 기대-만족에 미치는 영향
    박민숙 서비스경영학회지 11 (3) : 165 ~ 186 [2010]
  • 관광동향분석(3월) : 1 ~ 12
  • WorldTourism Barometer
    UNWTO Nov 11 : 1 ~ 7 [2011]
  • Tourism, Principles, Practices, Philosophies
    Goeldner, C. R. Wiley [2006]
  • The websites of a tourism destination : A network analysis
    Baggio, R. Information and Communication Technologies in Tourism 2007 : 279 ~ 288 [2007]
  • TV드라마 촬영지의 관광지 속성과 일본인 관광자의 태도
    김성조 정우철 조미혜 관광학연구 30 (4) : 9 ~ 25 [2006]
  • Social network analysis: Methods and. applications
    Wasserman, S. Cambridge University Press [1994]
  • Social network analysis: A handbook
    Scott, J. Sage [1991]
  • Social Network Analysis
    Freeman, L. C. SAGE [2008]
  • Perceived value of the purchase of a tourism product
    Sanchez, J. Tourism Management 27 (3) : 395 ~ 209 [2006]
  • On network theory
    Borgatti, S. P. Organization Science 22 (5) : 1168 ~ 1181 [2011]
  • Network effects on cooperation in destination website development
    Bhat, S. S. Tourism Management 29 (6) : 1131 ~ 1140 [2008]
  • Network characteristics of drive tourism destinations : an application of network analysis in tourism
    Shin, H. Tourism Management 27 (5) : 1029 ~ 1039 [2006]
  • Network analysis of tourism event : An approach to improve marketing practice for sustainable tourism
    Hede, A. M. Journal of Travel & Tourism Marketing 26 : 656 ~ 669 [2009]
  • Network analysis approach to map tourism mobility
    D'Agata, R. Qual Quant 47 : 3167 ~ 3184 [2013]
  • Network analysis and tourism from theory to practice
    Scott, N. Cromwell Press [2007]
  • Modelling perceived quality, visitor satisfaction and behavioural intentions at the destination level
    Žabkar, V. Tourism Management 31 (4) : 537 ~ 546 [2010]
  • Length of stay and spatial distribution
    Oppermann, M. Annals of Tourism Research 2 (4) : 834 ~ 836 [1994]
  • Introducing Social Networks
    Degenne, A. Sage Publications [1999]
  • Inter-organizational knowledge transfer : Current themes and future prospects
    Easterby-Smith, M. Journal of Management Studies 45 (4) : 677 ~ 690 [2008]
  • Identifying sets of key players in social network
    Borgatti, S. P. Computer Math Organ Theory 12 : 21 ~ 34 [2006]
  • Health and the International Tourist
    Laws, E. Routledge [1995]
  • FIT(Foreign Independent Tourists)관광객을 위한 관광안내 인터페이스
    최학현 디지털디자인학연구 8 (1) : 391 ~ 400 [2008]
  • Determinants of tourism success for DMOs & sestinations : An empirical examination of stakeholders' perspectives
    Bornhost, T. Tourism Management 30 (1) : 1 ~ 18 [2009]
  • Destination network : Four Austrian cases
    Scott, N. Annals of Tourism Research 35 (1) : 169 ~ 188 [2008]
  • Destination benchmarking
    Kozak, M. CABI Publishing [2004]
  • Destination Marketing : An Intergrated Marketing Communication Approach
    Pike, S. Elsevier [2008]
  • Construct of Tourism Destination Loyalty and Market Segmentation
    Lee, G. H. Purdue University [2001]
  • Centrality in Social Networks : Conceptual Clarification
    Freeman, L. C. Social Network 1 : 215 ~ 239 [1979]
  • A preliminary theory of network effectiveness : A comparative study of four community mental health systems
    Provan, K. G. Administrative Science Quarterly 40 (1) : 1 ~ 33 [1995]
  • 2013 외래관광객 실태조사