농아동의 수화 교육 접근 현황 및 과제: 농인 당사자 입장에서 탐색

논문상세정보
' 농아동의 수화 교육 접근 현황 및 과제: 농인 당사자 입장에서 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • bicultural-bilingualapproach
  • deafchildren
  • sign language education
  • 농아동
  • 수화교육
  • 이중문화-이중언어접근
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
17 0

0.0%

' 농아동의 수화 교육 접근 현황 및 과제: 농인 당사자 입장에서 탐색' 의 참고문헌

  • 포커스 그룹 인터뷰를 통한 실천적 문제 중심 가정과 교육과정연수 프로그램에 대한 요구 분석
    이수희 한국가정과교육학회지 20 (3) : 107 ~ 129 [2008]
  • 포커스 그룹 리서치
    Greenbaum. T. L. 박영률 [2001]
  • 통합교육환경 청각장애 청소년의 교육환경에 대한 이해와 정체성 인식연구
    최성규 한국청각․언어장애교육연구 2 (1) : 47 ~ 68 [2011]
  • 통합교육 환경에서 청각장애학생의학교생활 적응에 대한 질적 연구
    권순우 언어치료연구 19 (3) : 133 ~ 153 [2010]
  • 청각장애학생의 고등학교 통합교육 환경에서의 학교생활 적응에 대한 사례 연구
    권순우 언어치료연구 13 (2) : 27 ~ 48 [2004]
  • 청각장애학생 교육에서의 수화 적용 방안
    원성옥 특수교육저널:이론과 실천 14 (4) : 113 ~ 132 [2013]
  • 청각장애인의 언어 사용 실태 연구: 언어 사용 실태와수화에 대한 청인의 인식
    권재일 [2009]
  • 청각장애인 가족 유형에 따른 청소년 자녀의 경험 분석
    오인혜 특수아동교육연구 13 (3) : 409 ~ 435 [2011]
  • 청각장애아동 통합교육의 실태와 문제점 및 개선방안에 대한 연구
    김선애 특수교육저널:이론과 실천 10 (4) : 471 ~ 490 [2009]
  • 청각장애 청소년의 학교생활 경험에 관한 연구
    박동진 특수아동교육연구 16 (1) : 279 ~ 299 [2014]
  • 청각장애 자녀의 인공와우 착용에 따른 어머니의 양육경험에 대한 사례연구
    이한선 특수교육저널:이론과 실천 4 (4) : 205 ~ 220 [2003]
  • 청각장애 아동의 인공와우 선택과 사용에 관한 실태 조사
    박미혜 특수교육저널:이론과 실천 5 (4) : 363 ~ 387 [2004]
  • 장애유아의 평생계획에 대한 연구
    강미자 한국청각․언어장애교육연구 12 (4) : 1 ~ 30 [2013]
  • 인공와우를 둘러싼 부모의 선택에 대한 질적 연구
    곽정란 특수교육저널:이론과 실천 11 (2) : 251 ~ 279 [2010]
  • 우리나라 청각장애아동의 문해능력 신장을 위한 이중언어접근법의 모형개발
    최성규 특수교육연구 14 (1) : 111 ~ 142 [2007]
  • 부모 면담을 통한 청각장애유아의통합 실태와 요구
    박빛나 특수교육 11 (1) : 33 ~ 57 [2012]
  • 농아동을 둔 농부모의 양육경험에 대한 질적 연구 : 언어 선택을 중심으로
    곽정란 특수교육저널:이론과 실천 12 (1) : 329 ~ 349 [2011]
  • Young children with special needs : 1 ~ 40
    Umansky, W. [2008]
  • Understanding deaf bilingual education from the inside : a SWOT analysis
    Munoz-Baell, I. M. International Journal of Inclusive Education 15 (9) : 865 ~ 889 [2011]
  • The role of sing language for deaf children with cochlear implants : Good practices in sign bilingual setting
    Swanwick, R. Deafness and Education International 9 (4) : 214 ~ 231 [2007]
  • Spoken English language development among native signing children with cochlear implants
    Davidson, K. Journal of Deaf Studies and Deaf Education 19 (2) : 238 ~ 250 [2014]
  • Sign Vocabulary in Deaf Toddlers Exposed to Sign Language Since Birth
    Rinaldi, P. Journal of Deaf Studies and Def Education 19 (3) : 303 ~ 318 [2014]
  • Relationships between spoken word and sign processing in children with cochlear implants
    Giezen, M. R. Journal of Deaf Studies and Deaf Education 19 (1) : 107 ~ 125 [2014]
  • Relationships between spoken word and sign processing in children with cochlear implants
    Giezen, M. Journal of Deaf Studies and Def Education 19 (1) : 107 ~ 125 [2014]
  • Relationship between the linguistic environments and early bilingual language development of hearing children in Deaf-parented families
    Kanto, L. Journal of Deaf Studies and Deaf Education 18 (2) : 242 ~ 260 [2013]
  • Principles and practice in second language learning
    Krashen, S. Pergamon [1982]
  • On the relation between the signing and reading skills of deaf bilinguals
    Hermans, D. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 13 (2) : 187 ~ 199 [2010]
  • Literacy development in deaf students : Case studies in bilingual teaching and learning
    Evans, C. J. American Annals of the Deaf 149 (1) : 17 ~ 27 [2004]
  • Linguistic interdependence and the educational development of bilingual children
    Cummins, J. Review of Educational Research 49 (2) : 222 ~ 251 [1979]
  • Linguistic ability and early language exposure
    Mayberry, R. Nature 417 : 38 ~ [2002]
  • How deaf American Sign Language/English bilingual children become proficient readers : An emic perspective
    Mounty, J. L. Journal of Deaf Studies and Deaf Education 19 (3) : 333 ~ 346 [2014]
  • Developing questions for focus group results
    Krueger, R. A. Sage [1998]
  • Deaf individuals' bilingual abilities : American Sign Language proficiency, reading skills
    Freel, B. L. Psychology 2 (1) : 18 ~ 23 [2011]
  • Cross-modal bilingualism : Language contact as evidence of linguistic transfer in sign bilingual education. International Journal of Bilingual education
    Menéndez, B. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism 13 (2) : 201 ~ 223 [2010]
  • An anthropological emic-etic perspective on open access practices
    Xia, J. Journal of Documentation 67 (1) : 75 ~ 94 [2010]
  • A stronger reason for the right to sign languages
    Trovato, S. Sign Language Studies 13 (3) : 401 ~ 422 [2013]
  • A good future for deaf children : A five-year sign language intervention project
    Takala, M. American Annals of the Deaf 145 (4) : 366 ~ 374 [2000]