자사브랜드 부착 소비재 수출 중소기업의 해외진출에 대한 탐색적 사례분석

논문상세정보
' 자사브랜드 부착 소비재 수출 중소기업의 해외진출에 대한 탐색적 사례분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • consumer goods
  • overseas expansion
  • own brand
  • sme
  • 소비재
  • 자사브랜드
  • 중소기업
  • 해외 진출
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,484 4

2.8%

' 자사브랜드 부착 소비재 수출 중소기업의 해외진출에 대한 탐색적 사례분석' 의 참고문헌

  • 한국과 중국 소비재산업의 성장요인 및 특징분석
    정도영 동북아경제연구 24 (2) : 73 ~ 102 [2012]
  • 한국 중소기업의 국제화 연구동향 분석: 1993년부터 2013년까지 KCI 등재지에 게재된 논문들을 중심으로
    정민지 무역학회지 39 (3) : 145 ~ 183 [2014]
  • 한국 벤처기업의 글로벌화 정도와 성과에 관한 연구
    김영래 윤기창 국제경영연구 20 (2) : 29 ~ 63 [2009]
  • 중소제조기업의 글로벌브랜드 전략에 관한 연구
    이재원 한국경영공학회지 18 (3) : 157 ~ 176 [2013]
  • 중소기업의 현지브랜드 개발과 브랜드 컨설팅 프레임워크: 정부지원프로그램을 중심으로
    김귀곤 한국산학기술학회논문지 11 (5) : 1845 ~ 1855 [2010]
  • 중소기업의 성공적인 브랜드 경영: 줄자 메이커 ㈜코메론 사례
    박철 마케팅관리연구 11 (1) : 137 ~ 157 [2006]
  • 중소기업의 본 글로벌(Born Global) 결정요인에 관한 연구: 경북지역 벤처 3개사 사례를 중심으로
    박억두 국제경영리뷰 17 (1) : 135 ~ 153 [2013]
  • 중소기업 해외시장진출 지원: 필요와 지원 간 차이분석
    이성봉 국제경영연구 18 (3) : 1 ~ 26 [2007]
  • 우리나라 중소 OEM 수출기업의 ODM 수출기업으로의 발전전략에 관한 연구 - 사례분석을 중심으로 -
    김귀옥 무역상무연구 33 : 311 ~ 343 [2007]
  • 본 글로벌(Born Global) 기업의 국제화 동인에 관한 사례 연구
    박태경 기업가정신과 벤처연구 14 (2) : 71 ~ 89 [2011]
  • 벤처기업의 창업팀 특성과 해외시장 진출시기가 국제화 수준에 미치는 영향
    박상문 기업가정신과 벤처연구 8 (2) : 3 ~ 26 [2005]
  • 벤처 기업의 ‘신속한 국제화’ 결정 요인 : 역량기반관점을 중심으로
    김상지 기업가정신과 벤처연구 12 (1) : 107 ~ 131 [2009]
  • 글로벌 시장의 브랜드 전략에 대한 실증 연구
    정인식 국제경영리뷰 15 (1) : 99 ~ 123 [2011]
  • 글로벌 기업가정신과 공급사슬 내 사회적 자본이 수출성과에 미치는 영향
    윤현덕 벤처창업연구 7 (3) : 1 ~ 16 [2012]
  • 국제신생벤처기업(INV)이론 관점에서의 한국벤처기업의 국제화 현상 연구 - 읍살라 국제화과정(UIP)이론과의 비교를 통해
    최순권 대한경영학회지 18 (6) : 2729 ~ 2751 [2005]
  • 국내제품 중국 시장 현지화를 위한 브랜드 개발- 헤어케어 시장 ㈜주신 브랜드 사례를 통한 브랜드 개발방법 제시 -
    김형석 한국디자인포럼 41 (41) : 29 ~ 42 [2013]
  • Toward a theory of international new ventures
    McDougall, P. P. Journal of International Business Studies 25 (1) : 45 ~ 64 [1994]
  • The Using of Export Marketing for Acquiring the Global Competitiveness of SMEs
    Seo, M. S. Korea Trade Exhibition Review 5 (2) : 93 ~ 116 [2010]
  • The Shortcoming of Korean OEM Firms and New Strategy of Independent Brand: the Case of the Toy Industry
    Kim, M. S. East and West Studies 17 (1) : 103 ~ 122 [2005]
  • The Marketing Advantages of Strong Brands
    Hoeffler, S The Journal of Brand Management 10 (6) : 421 ~ 445 [2003]
  • The Improvement Plans of SMEs' Capabilities for Overseas Expansion
    Small & Medium Business Administration. Small and Medium Business Administration [2013]
  • The Globalization of Korean Economy, and Its Impact on Small and Medium-Sized Entrepreneurial Firms from 1998 to 2007
    Lee, J. E. Asia-Pacific Journal of Business Venturing and Entrepreneurship 8 (3) : 17 ~ 26 [2013]
  • The Case of Korean Venture Firms in the IT Industry = Internationalization Processes and Strategies of High-Tech Venture Firms
    Bae, J. W. Journal of Entrepreneurship and Venture Studies 6 (1) : 41 ~ 74 [2003]
  • Survey on Actual State of SMEs
    Small & Medium Business Administration. Small and Medium Business Administration [2003]
  • Successful brand management in SMEs : a new theory and practical hints
    Krake, F. B. Journal of Product &Brand Management 14 (4) : 228 ~ 238 [2005]
  • SME brand building and management: an exploratory study
    Spence, M European Journal of Marketing 44 (7/8) : 1037 ~ 1054 [2010]
  • Research report on policy issues to promote the growth of SMEs
  • Research on model development of own brand, export trends and brand competitiveness
    Ministry of Trade, Industry and Energy Ministry of Trade, Industry and Energy [2003]
  • Marketing Strategy Characteristics and Performances of Korean Companies in Overseas
    Kim, K. S. International Business Review 4 (1) : 95 ~ 115 [2000]
  • Internationalization Characteristics of Venture Firms in Daedeok Valley
    Cho, D. W. International Business Review 7 (2) : 57 ~ 81 [2003]
  • Globalization and marketing strategies of born globals in SMOPECs
    Luostarinen, R. Thunderbird International Business Review 48 (6) : 773 ~ 801 [2006]
  • Global marketing strategy
    Douglas, S. P. McGraw-Hill [1995]
  • Case Study Research(3rd eds. )
    Yin, R. K. Sage Publications [2003]
  • Building theories from case study research
    Eisenhardt, K. M. Academy of Management review 14 (4) : 532 ~ 550 [1989]
  • Building customer-based brand equity: A blueprint for creating strong brands
    Keller, K. L. Marketing Science Institute : 68 ~ 72 [2001]
  • Branding strategies of early-stage born globals : A theoretical framework
    Huck, J. Journal of Business and Management 2 (6) : 1 ~ 15 [2013]
  • Branding strategies of born globals
    Gabrielsson, M. Journal of International Entrepreneurship 3 (3) : 199 ~ 222 [2005]
  • Brand Breakout:How Emerging Market Brands Will Go Global
    Kumar, N. Palgrave Macmillan [2013]
  • A theory of brand-led SME new venture development, Qualitative Market Research
    Merrilees, B. An International Journal 10 (4) : 403 ~ 415 [2007]
  • A Study on the Private Brand Strategy : Romanson Case
    Oh, S. J. A Treatise on The Plastic Media 14 : 56 ~ 63 [2004]
  • A Study on the Perception and Attitude to the Internationalization of the Top Managers of the Korean, Japanese and German Small and Medium-sized Enterprises
    Park, C. E. The Korean Small Business Review 21 (1) : 57 ~ 79 [1999]
  • A Study on the Internationalization Process of Local Small-sized Firms
    Park, K. S. International Business Journal 9 (1) : 233 ~ 259 [1998]
  • A Study on the Foreign Investments Strategies of the Medium-and- Small Businesses-Focused on the Busan Area
    Lee, K. G. Korean Journal of Business Adminstration 34 : 399 ~ 425 [2002]
  • A Study on the Development of SCM and Global Brand Strategy in order to Improve the Performance of Small and Medium Manufacturing Enterprises
    Lee, J. W. Konkuk University [2014]
  • 2012 SMEs Status Indicators