대중음악 흥행결정요인이 국내대중음악 흥행성과에 미치는 영향 : 기획사와 유통사의 조절효과를 중심으로

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' 대중음악 흥행결정요인이 국내대중음악 흥행성과에 미치는 영향 : 기획사와 유통사의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • effectofcontrol
  • factorsoftheboxofficerecord
  • koreanpopularmusic
  • sns
  • sns의 영향
  • 대중음악
  • 조절 효과
  • 흥행결정요인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,143 2

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' 대중음악 흥행결정요인이 국내대중음악 흥행성과에 미치는 영향 : 기획사와 유통사의 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 음반 판매 영향요인에 관한 연구
    안성아 소비자학연구 16 (2) : 1 ~ 14 [2005]
  • 음반 제작주체의 역량 및 제작시스템이 흥행에 미치는 영향에 관한 연구(2002~2006년 한국 음반 산업을 대상으로)
    임성준 전략경영연구 11 (2) : 131 ~ 154 [2008]
  • 온라인 음악과 오프라인 음반의 산업적 특성에 관한 비교 연구: 스트리밍 횟수와 음반판매량을 중심으로
    유현석 커뮤니케이션학 연구 13 (4) : 100 ~ 117 [2005]
  • 문화산업의 용어적 정의가 문화콘텐츠 창의성에 미치는 영향에 관한 연구 - 한국 문화산업, 미국 엔터테인먼트 산업, 영국 크리에이티브 산업과의 비교를 통하여 -
    류준호 벤처창업연구 5 (1) : 1 ~ 18 [2010]
  • 구전효과가 소비자 제품 선택에 미치는 영향에 대한연구
    정재학 마케팅연구 19 (3) : 1 ~ 20 [2004]
  • 관객 중심 특성 중 영화흥행에 미치는 요인들에 관한 연구
    이지훈 한국엔터테인먼트산업학회논문지 7 (1) : 1 ~ 9 [2013]
  • Unlawed Record in Korea Pop
  • The Winner Takes All Society
    Frank, H. Free Press [1996]
  • The Uses of Music : An Introduction to Music Inc
  • The Production and Consumption of the Arts: A view of Cultural Economics
    Throsby, D. Journal of Cultural Economics 24 (2) : 113 ~ 120 [1994]
  • The Music Industry White Paper
  • The Economics of Superstars
    Rogen, S. American Economic Review 71 : 845 ~ 858 [1981]
  • The Earnings of Singers: An Economics Analysis
    Towse. Cultural Economics : 209 ~ 217 [1992]
  • The Dynamics of Chart Success in the U. K. Pre-recorded Popular Music Industry
    Strobl. Journal of Cultural Economics 24 (2) : 113 ~ 134 [2000]
  • The Dynamics of Chart Success in Korean Recording Industry
    Yoon, M. S. Chungang University [2007]
  • Television Show Program
  • Television Show Program
  • Television Show Program
  • Television Show Program
  • Tarnished Gold: The Record Industry Revisited
    Denisoff, R. S. Transaction Books [1986]
  • Study on the Relations Between Broadcastings and Record Distribution
    Kang H. H Dongguk University [2001]
  • Study on the Factors of Consumer Attitude Relative On-Line Media' Influences
    Shin H. K. Yonsei University [1998]
  • Study on the Adolescent's Receptive Field Type of Popular Music
    Nam, S. Sungkyunkwan University [1999]
  • Stardom and Talent
    Adler, M. American Economic Review 75 : 208 ~ 212 [1985]
  • Lady Gaga Reigns in Field of Social Media Marketing as the Best
  • Demand Analysis of hit music in Japan
    Asai, S. Journal of Cultural Economics 35 : 101 ~ 117 [2011]
  • De Dustibus non est Disutadum
    Stigler, G. American Economic Review 67 : 76 ~ 90 [1977]
  • Consumer Choice and the Popular Music Industry : A Test of the Superstar Theory
    Crain, W. Empirica 29 (1) : 1 ~ 9 [2002]
  • Big Agencies Take All the Broadcasting Program Appearance
  • Bandwagon, Snob and Veblen Effects in the Theory of Consumers' Demand
    Leibenstein. The Quarterly Journal of Economics 64 : 183 ~ 207 [1950]
  • An Exploratary Study on Musical Record Production Systems in Korean Recording Industry
    Lim, S. J. Journal of Strategic Management 7 (1) : 1 ~ 32 [2003]
  • An Examination of Advertising Credibility and Skepticism in Five Different Media Using the Persuasion Knowledge Model : 10 ~ 18
    Moore, J. [2005]
  • An Empirical Study on Effects of WOM for Successful Movie Business
    Kim, Y. G. Yonsei University [2004]
  • Advertising 2.0: Social Media Marketing in a Web 2.0 World
    Tuten, L. T. Greenwood Publishing Group [2008]
  • A Study on Platform Strategies of Korean First Mobile Instant Messenger Kakao Talk
    Jang, G. Y. Asia-Pacific Journal of Business Venturing and Entrepreneurship 8 (4) : 49 ~ 56 [2013]
  • A Study of the Korean Musical Record Industry : 1 ~ 71
    Kim, H. J. [1997]
  • A Study of the Factors in Box-office Records
    You. H. S. Korean Association of Cultural Policy Studies 13 : 231 ~ 254 [2001]
  • A Stochastic Model of Superstardom : An Application of the Yule Distribution
    Chung, K. H. Review of Economics and Statistics 76 (4) : 771 ~ 775 [1994]
  • A Box-office Record in Korea Pop Music