우리나라 20대 소비자의 명품 및 명품모방품 소비행태에 관한 탐색적 연구

논문상세정보
' 우리나라 20대 소비자의 명품 및 명품모방품 소비행태에 관한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 20대 소비행태
  • consumptionbehaviorof20s
  • imitations
  • luxuries
  • 명품
  • 명품모방품
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
42 0

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' 우리나라 20대 소비자의 명품 및 명품모방품 소비행태에 관한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 중국인의 타인의식형 집단문화와 위조명품 브랜드 구매행동
    김주호 아시아마케팅저널 13 (2) : 27 ~ 48 [2011]
  • 외식산업의 서비스품질 평가모형 개발에 관한 연구 - 패스트푸드 분야를 중심으로 -
    최용정 벤처창업연구 7 (2) : 77 ~ 89 [2012]
  • 브랜드 명품화의 3단계 모델: PPCA모델
    김은화 전인수 소비자학연구 16 (1) : 209 ~ 227 [2005]
  • 럭셔리 브랜드 마케팅 믹스가 고객자산 형성에 미치는 영향 - 20~40대 럭셔리 브랜드 제품 소비자를 중심으로 -
    황유경 한국의류산업학회지 15 (1) : 103 ~ 115 [2013]
  • Why buy luxuries? The DongAIlbo
  • The World of Goods:Towards on Anthropology of Consumption
    Douglas, M. Harmond-sworth-Penguin [1978]
  • The Power of Trust in the Relationship between Online Shopping Experience and Perceived Shopping Value
    유철우 벤처창업연구 7 (1) : 47 ~ 56 [2012]
  • Stress, appraisal, and coping
    Lazarus, R. S. Springer [1984]
  • Self-efficacy,The exercise of control
    Bandura.A W. H. Freeman [1977]
  • Protagonists of future consumption, consumption patterns of 20’s
    LGERI [2002]
  • Marketing Imagination
    Levitt, T. H. 21C Books [2007]
  • Health, Coping, and Well-Being: Perspective From Social Comparison Theory
    Tennen, H. Lawrence Erlbaum [1997]
  • Foreign counterfeiting of status goods
    Grossman, G. M. The Quarterly Journal of Economics (February) : 79 ~ 100 [1988]
  • Do counterfeits devalue the ownership of luxury brands?
    Nia, A. Journal of Product and Brand Management 9 (7) : 485 ~ 497 [2000]
  • Consumption leaders are 4-50’s housewives
    HRI [2013]
  • Conceptualization of sport-confidence and competitive orientation : Preliminary investigation and instrument development
    Vealey, R. S. Journal of Sport & Exercise Psychology 8 (3) : 221 ~ 246 [1986]
  • A Study on the Attitude toward Fashion Luxury Products
    Choi, S. H. The Research Journal of the Costume Culture 9 (6) : 842 ~ 854 [2001]