자기회귀교차지연모형과 잠재성장모형을 이용한 자기효능감이 수업이해도에 미치는 종단적 관계 분석

' 자기회귀교차지연모형과 잠재성장모형을 이용한 자기효능감이 수업이해도에 미치는 종단적 관계 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • autoregressive cross-lagged modeling
  • latent growth modeling
  • learningunderstanding
  • self-efficacy
  • 다중집단 분석
  • 수업 이해도
  • 자기회귀교차지연모형
  • 자기효능감
  • 잠재성장모형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
20,471 1

0.0%

' 자기회귀교차지연모형과 잠재성장모형을 이용한 자기효능감이 수업이해도에 미치는 종단적 관계 분석' 의 참고문헌

  • 한국교육종단연구
    정혜선 [2006]
  • 학업적 자기효능감과 학업성취의 종단관계 연구
    하정 한국심리학회지:학교 6 (1) : 47 ~ 65 [2009]
  • 학업성취도에 대한 지능과 동기변인들의 상대적 예측력
    김아영 교육심리연구 15 (4) : 121 ~ 138 [2001]
  • 학구적 실패에 대한 내성의 관련변인 연구.
    김아영 교육심리학 11 (2) : 1 ~ 19 [1997]
  • 학교급별에 따른 지각된 사회적 지지, 학업적 자기효능감 및 성취동기 및 학업성취도와의 관계: 경로모형을 중심으로
    소연희 아동교육 17 (2) : 49 ~ 64 [2008]
  • 초·중·고등학생의 학업성취에 영향을 주는 변인탐색: 유능감, 가정의 심리적 환경 및 학교환경 특성을 중심으로
    안도희 교육심리연구 19 (4) : 1199 ~ 1217 [2005]
  • 잠재성장모형과 자기회귀교차지연모형을 활용한 종단매개효과 검증: 부모자녀관계가 자아존중감을 매개로 우울에 미치는 영향
    박현정 교육평가연구 26 (1) : 83 ~ 106 [2013]
  • 박사
  • 박사
  • 자기 효능감이 학업 성취에 미치는 영향
    문병상 중등교육연구 42 (3) : 49 ~ 66 [1998]
  • 인터넷 중독과 부모와의 의사소통 사이의 자기회귀 교차지연 효과 검증: 성별간 다집단 분석
    홍세희 교육심리연구 21 (1) : 129 ~ 143 [2007]
  • 영어와 수학성적 변화의 성차 비교 연구-대도시 일 중학교의 총괄평가 결과에 대한 성장모형 분석-
    김재철 교육평가연구 20 (4) : 163 ~ 188 [2007]
  • 다차원척도법을 활용한 탐색적 프로파일 분석:중학생들의 자기조절학습 변인을 중심으로
    박현정 교육평가연구 20 (4) : 121 ~ 137 [2007]
  • 박사
  • 내외적 학습동기, 자기결정성, 목표지향, 자기지각, 지능관 및 자기조절학습전략 요인들의 학습태도, 학습행동 및 학업성취에 대한 효과
    조현철 교육심리연구 25 (1) : 33 ~ 60 [2011]
  • 교사의 인권존중, 학생의 자기효능감과 학업성취 간의 관계: 학교장의 변혁적 리더십과 교사효능감의 조절효과
    윤종혁 한남대학교 [2015]
  • 교사·학교장 신념과 중학생의 자율성 및 자기효능감, 학업성취도의 관계 분석
    김현진 교육학연구 51 (2) : 117 ~ 143 [2013]
  • 고등학생의 학업성취와 학업적 자기효능감, 지각된 교사기대, 가정환경요인 간의 관계 연구
    신종호 아동교육 15 (1) : 5 ~ 23 [2006]
  • 개인의 자기조절 인지전략과 공교육 수업제도가 학업성취에 미치는 효과:위계적 선형모형의 적용
    이주리 아동학회지 30 (4) : 87 ~ 97 [2009]
  • methods for the analysis of change
    Nesselroade, J. R. American psychological association : 92 ~ 105 [1991]
  • Use of Self-perspectives and their Sources to Predict the Mathematics Enrollment Intentions of Girls and Boys
    Stevens, T. Sex Roles 56 : 351 ~ 363 [2007]
  • The relation between adolescent alcohol use and peer alcohol use : A longitudinal random coefficients model
    Curran, P. J. Journal of Consulting and Clinical Psychology 65 (1) : 130 ~ 140 [1997]
  • The inner resources for school performance : Motivational mediators of children’s perceptions of their parents
    Grolnick, W. S. Journal of Educational Psychology 83 : 508 ~ 517 [1991]
  • Tests of the internal/external frames of reference model with subject-specific academic self-efficacy and frame-specific academic self concepts
    Bong, M. Journal of Educational Psychology 90 (1) : 102 ~ 110 [1998]
  • Sex differences in performance attributions, self-efficacy, and achievement in mathematics: If I'm so smart, why don't I know it?
    Lloyd, J. E. V. Canadian Journal of Education 28 (3) : 384 ~ 408 [2005]
  • Self-motivation for academic attainment : The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting
    Zimmerman, B. J. American Educational Research Journal 29 : 663 ~ 676 [1992]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. Guilford Press [2005]
  • Predicting adolescent cognitive and self-regulatory competencies form preschool delay of gratification : Identifying diagnostic conditions
    Shoda, Y. Developmental Psychology 26 : 978 ~ 986 [1990]
  • New methods for the analysis of change
    Curran, P. American psychological association [2001]
  • Nebraska symposium on motivation: Vol. 38, Perspectives on motivation
    Deci, E. L. University of Nebraska Press : 237 ~ 288 [1991]
  • Multivariate applications in substance use research: New methods for new questions
    Curran, P. J. Erlbaum [2000]
  • Modeling the processes of development via latent variable growth curve methodology
    Duncan TE Structural Equation Modeling 2 : 187 ~ 213 [1995]
  • Mexican American middle school students’ goal intentions in mathematics and science : A test of social cognitive career theory
    Navarro, R. L. Journal of Counseling Psychology 54 : 320 ~ 335 [2007]
  • Mediation models for longitudinal data in developmental research
    Selig, J. P. Research in Human Development 6 (3) : 144 ~ 164 [2009]
  • Mediation analysis
    MacKinnon, D. P. Annual Review of Psychology 58 : 593 ~ 614 [2007]
  • Handbook of self-regulation
    Zimmerman, B. J. Academic Press : 13 ~ 39 [2000]
  • Gender differnces in self-perceptions and academic outcomes: A study of African American high school students
    Saunders, J. Journal of Youth and Adolescence 33 (1) [2004]
  • Developmental aspects of self-regulated learning
    Paris, S. G. Educational Psychologist 25 : 87 ~ 102 [1990]
  • Development of a structured interview for assessing student use of self-regulated learning strategies
    Zimmerman, B. J. American Educational Research Journal 23 : 614 ~ 628 [1986]
  • Data analysis with MPLUS
    Geiser, C. Guilford Publication [2010]
  • Cambridge handbook of psychology, health and medicine : 160 ~ 162
    Bandura, A. [1997]
  • Autoregressive Crosslagged Model을 적용한 내외통제성과 학업성취의 종단관계 연구
    홍세희 교육심리연구 18 (1) : 381 ~ 392 [2004]
  • An introduction to latent growth curve modeling: Concepts, issues, and applications
    Duncan TE Erlbaum [1999]
  • Adaptation, learning and affect
    Bandura, A. Raven : 1169 ~ 1188 [1989]