CSR과 내부서비스품질이 내부고객만족과 이직의도에 미치는 영향 -기업 윤리교육에 따른 조절효과-

논문상세정보
' CSR과 내부서비스품질이 내부고객만족과 이직의도에 미치는 영향 -기업 윤리교육에 따른 조절효과-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • corporate social responsibility
  • csr
  • ethics education
  • internalservicequality
  • moderating effects
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,199 1

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' CSR과 내부서비스품질이 내부고객만족과 이직의도에 미치는 영향 -기업 윤리교육에 따른 조절효과-' 의 참고문헌

  • 호텔기업의 내부서비스품질이 종사원만족과 CS활동에 미치는 영향
    최영환 호텔관광연구 16 (1) : 183 ~ 199 [2014]
  • 호텔기업 종사원의 내부마케팅 요인과 종업원만족, 조직몰입, 고객지향성 및 이직의도 간의 영향 연구
    도현옥 서비스경영학회지 12 (4) : 247 ~ 272 [2011]
  • 카지노산업의 갬블링 열정, 사회적 책임 및 책임도박,그리고 행동의도 간 영향관계 연구
    이충기 관광학연구 38 (4) : 205 ~ 226 [2014]
  • 최신 서비스 산업론
    김성혁 형성출판사 [1991]
  • 지각된 외부평판과 윤리적인 조직분위기가 작업장 태도에 미치는 영향
    김홍영 서철준 인적자원개발연구 12 (1) : 27 ~ 48 [2009]
  • 여행기업의 정체성, 이미지, 명성이 조직 동일시와 조직몰입, 충성도에 미치는 영향 연구
    이진석 경기대학교 관광전문대학원 [2011]
  • 리조트 서비스스케이프가 종사원의 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향
    양선윤 관광경영연구 18 (4) : 277 ~ 299 [2014]
  • 내부서비스품질 측정 도구의 신뢰성 및 타당성 분석
    강기두 품질경영학회지 34 (2) : 77 ~ 97 [2006]
  • 기업의 사회적 책임활동이 내부고객 만족과 조직몰입에 미치는 영향
    이명성 서비스경영학회지 11 (4) : 269 ~ 295 [2010]
  • 기업의 사회적 책임과 윤리적 분위기가 내부고객만족, 내부서비스품질그리고 고객지향성에 미치는 영향관계 연구 : 카지노 기업을 중심으로
    이환의 관광연구저널 28 (12) : 121 ~ 135 [2014]
  • 기업의 사회적 책임 활동에 대한 인식과 조직 동일시, 그리고 조직신뢰 간 구조관계 연구 -카지노 고객접점 종사원 대상-
    이혜미 관광학연구 37 (7) : 195 ~ 216 [2013]
  • 관광호텔종사원의 서비스지향성이 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구: 인천지역을 중심으로
    고석면 관광경영연구 14 : 1 ~ 22 [2002]
  • 관광산업에서 사회적 책임 활동과 사회적 기업의 연계 방향
    김균목 관광연구 26 (5) : 43 ~ 61 [2011]
  • Using job satisfaction and pride as internalmarketing tools
    Arnett, D. B. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 43 (2) : 87 ~ 96 [2002]
  • The service organization: Human resources management is crucial
    Schneider, B Organizational Dynamics 21 : 39 ~ 52 [1993]
  • The pyramid of corporate social responsibility : toward the moral management of organizational stakeholders
    Carroll, A. B. Business Horizons 34 (4) : 39 ~ 48 [1991]
  • The impact of CSR on casino employees’organizational trust, job satisfaction, and customer orientation: An empirical examination of responsible gambling strategies
    Lee, C. K. International Journal of Hospitality Management 33 : 406 ~ 415 [2013]
  • The effect of corporate social responsibility on customer donations to corporate-supported nonprofits
    Lichtenstein, D. R. Journal of Marketing 68 (4) : 16 ~ 32 [2004]
  • The Service Profit Chain
    Heskett, J. L. Free Press [1997]
  • Social Responsibilities of the Businessman
    Bowen, H. R Harper & Row [1953]
  • Service quality between internal customers and internal suppliers in an international airline
    Frost, A. F International Journal of Quality & Reliability Management 18 (4) : 371 ~ 386 [2001]
  • Purchasing's performance as seen by it's internal customers: A study in a service organization
    Young, J. A International Journal of Purchasing and Materials Management 33 (2) : 36 ~ 41 [1997]
  • Marketing Services: Competing through Quality
    Berry, L.L Free Press [1991]
  • Internal service quality, customer and job satisfaction: Linkages and implications for management
    Roger, H. Human Resource Planning 19 (2) : 20 ~ 31 [1996]
  • Identity, identification, and relationship through social alliances
    Berger, I. E. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 128 ~ 137 [2006]
  • Human Resource Systems and Sustained Competitive Advantage: A Competencybased Perspective
    Lado, A. A The Academy of Management Review 19 (4) : 699 ~ 727 [1994]
  • How corporate social responsibility influences employee job satisfaction in the hotel industry
  • Globalization and organization: World society and organizational change
    Drori, G. S. Oxford University Press [2006]
  • Examining the relationships between internal service quality and its dimensions, and internal customer satisfaction
    Jun, M Total Quality Management 21 (2) : 205 ~ 223 [2010]
  • Ethics programs, perceived corporate social responsibility and job satisfaction
    Valentine, S Journal of Business Ethics 77 (2) : 159 ~ 172 [2007]
  • Ethical climate’s relationship to job satisfaction, organizational commitment and turnover in the sales force
    Schwepker, C. H. Jr Journal of Business Research 54 (1) : 39 ~ 52 [2001]
  • Employee satisfaction, consumer loyalty, and financial performance: An empirical examination of the service profit chain in retailing banking
    Lovemen, G. W Journal of Service Research 1 (1) : 18 ~ 31 [1998]
  • Employee development: An examination of service strategy in a high-contact service environment
    Goldstein, S. M Productions and Operations Management 12 (2) : 186 ~ 203 [2003]
  • Does doing good always lead to doing better? consumer reactions to corporate social responsibility
    Sen, S Journal of Marketing Research 38 (2) : 225 ~ 243 [2001]
  • Corporate social responsibility: a theory of the firm perspective
    McWilliams, A Academy of Management Review 26 (1) : 117 ~ 127 [2001]
  • Corporate social responsibility, customer satisfaction, and market share value
    Luo, X Journal of Marketing 70 (4) : 1 ~ 18 [2006]
  • Corporate social responsibility and employee company identification
    Kim, H. R. Journal of Business Ethics 95 (4) : 557 ~ 569 [2010]
  • Continuities and extensions of ethical climate theory: A meta-analytic review
    Martin, K. D Journal of Business Ethics 69 (2) : 175 ~ 194 [2006]
  • Attaining sustainable growth through corporate social responsibility
    Pohle, G IBM Global Business Services [2008]
  • A Re-examination of the Mobley, Homer & Hollingsworth Model of Turnover
    Coverdale. S A Useful Replication, Paper presented at the 40th Annual Meeting of the Academy of marketing 44 : 91 ~ 101 [1980]