한류가 베트남 시장에서 한국 이미지와 화장품 브랜드 이미지에 관한 연구

' 한류가 베트남 시장에서 한국 이미지와 화장품 브랜드 이미지에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • cosmeticsproductsimage
  • k-pop
  • korean image
  • koreanwave(hanllyu)
  • purchasing intention
  • 국가 이미지
  • 브랜드 이미지
  • 영화/드라마
  • 한류
  • 한류스타
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,845 5

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' 한류가 베트남 시장에서 한국 이미지와 화장품 브랜드 이미지에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 한류의 커뮤니케이션 효과: 중국인의 한국 문화상품 이용이 한국에 대한 인식과 태도에 미치는 영향
    이준용 한국언론학보 47 (5) : 5 ~ 35 [2003]
  • 한류가 한국산제품에 대한 평가 및 구매의도에미친 영향 : 일본시장사례를 중심으로
    大屋劑彦 강동균 홍성태 마케팅관리연구 12 (1) : 71 ~ 90 [2007]
  • 한류 문화가 중국 소비자의 한국 저가화장품 인식에 미치는 영향
    김경진 문화산업연구 13 (3) : 1 ~ 10 [2013]
  • 커피전문점의 문화마케팅이 브랜드 이미지와 재 구매의도에 미치는 영향
    박영제 관광레저연구 25 (2) : 177 ~ 196 [2013]
  • 중국의 한류의 유형별 문화 후광효과에 관한 실증적 접근
    윤성준 문화산업연구 13 (1) : 23 ~ 34 [2013]
  • 중국내 한류가 한국화장품의 구매의향에 미치는 영향 : 대학생을 중심으로
    김종섭 국제지역연구 17 (1) : 195 ~ 217 [2013]
  • 아파트 브랜드와 패션 브랜드의 친환경 이미지 형성에 관한 비교분석: 이미지 전략에 있어 색채 활용 연구
    전유미 한국디자인포럼 29 : 45 ~ 54 [2010]
  • 베트남 소비자의 한국화장품 구매만족과 재구매 의도에 관한 실증분석
    부띠따오 통상정보연구 18 (4) : 221 ~ 237 [2014]
  • 기업의 PR로서 문화마케팅이 기업 및 브랜드 이미지 구매의사에 미치는 영향
    이수범 광고연구 66 : 137 ~ 164 [2005]
  • 국가 브랜드 개성의 차원에 관한 연구
    김유경 광고연구 35 (여름) : 89 ~ 118 [2007]
  • http://www.kita.net/info/press/view
  • http://iit.kita.net
  • Understanding Change in Belief and Attitude toward Information Technology Usage; A Theoretical Model and Longitudinal Test
    Bhattacherjee, A Management Information System Quarterly 28 (2) : 229 ~ 254 [2004]
  • The Roles of Both Business Hallyu and Cultural Hallyu to Build the Brand Images of Korea -The Case Study of the Brand Image of Korean in Indonesia
    Jung Eun Song Korea Wave Business Review : 109 ~ 142 [2014]
  • The Korean Wave in China and Perceived Image of Korean Brands: Korean Wave Advertising vs. Country-of-Origin Effect
    Choong Min Han Korea Business Review 40 (4) : 1055 ~ 1074 [2011]
  • The Impacts of Corporate Image and Brand Personality on the Chinese Consumers's Selection of Korean Products
    Seong-Hwan Yoon International Study Review 14 : 55 ~ 78 [2010]
  • The Analytic Study on the Preference of Cosmetics Brand by Consumers' Residence -Based on Metropolitan vs Non-Metropolitan Area-
    Soon-Sim Kim Journal of Korea Fashion & Costume Design Association 14 (4) : 205 ~ 214 [2012]
  • TV드라마 시청이 국가에 대한 이미지 및 제품 평가에 미치는 영향: 일본인들의 한국 TV 드라마 시청효과
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 8 (3) : 379 ~ 398 [2007]
  • Source of Industrial Products: Regiocentric Orientation of Chineses Organizational Buyer
    Kaynak, E European Journal of Marketing 26 (5) : 36 ~ 55 [1992]
  • National Image and Competitive Advantage: The theory and Practice of Country of Origin Effect
    Jaff, E.D School Press [2006]
  • Measuring Customer-Based Brand Equity
    Lassar, W., B Journal of Consumer Marketing 12 (4) : 11 ~ 19 [1995]
  • Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of the Brand Name
    David, Aaker The Free Press [1991]
  • K-POP과 K-POP 스타가 국가 이미지와 한국제품 구매의도에 미치는 영향: 해외 소비자를 대상으로
    황낙건 한국엔터테인먼트산업학회논문지 6 (4) : 5 ~ 14 [2012]
  • Economic Ripple Effect of Korean Wave(Hallyu): Impacts of the Satisfaction of Korean Popular Music among Chinese College Students on the Purchase Intention for Korean Culture Products
    In-Suk Hwang Journal of Contents Association 8 (6) : 140 ~ 150 [2008]
  • Dimensions of Brand Personality
    Aaker, Jennifer L Journal of Marketing Research 34 : 347 ~ 356 [1997]
  • Country as Brand, Product, and Beyond: Place Marketing and Brand Management Perspective
    Philip Kotler Journal of Brand Management 9 (4-5) : 249 ~ 261 [2002]
  • Country Image: Halo or Summary Construct
    Choong Min Han Journal of Marketing Research 26 : 22 ~ 29 [1989]
  • A Study on the Influence of Korean Wave and CSR on Company Image and Intentions to buy: Focused on the Chinese University Student
    Ji-Seok Lee The Journal of Korea Research Society for Customs 13 (4) : 323 ~ 340 [2012]
  • A Framework for Marketing Image Management
    Barich, H Sloan Management Review (Winter) : 94 ~ 104 [1991]