유아의 초기 발달수준과 또래상호작용 간의 관계에서 어머니의 사회적 양육행동의 매개효과

논문상세정보
' 유아의 초기 발달수준과 또래상호작용 간의 관계에서 어머니의 사회적 양육행동의 매개효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • child development
  • parental style-social interaction
  • play disconnection
  • play disruption
  • play interaction
  • 놀이 상호작용
  • 놀이단절
  • 놀이방해
  • 사회적 양육행동
  • 유아발달
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
114 2

0.0%

' 유아의 초기 발달수준과 또래상호작용 간의 관계에서 어머니의 사회적 양육행동의 매개효과' 의 참고문헌

  • 의사소통 능력 향상 프로그램이 유아의 또래상호작용 행동 및 또래수용도에 미치는 효과
    엄은나 열린유아교육연구 12 (1) : 241 ~ 261 [2007]
  • 박사
  • 유아의 또래 상호 작용, 유아-교사관계, 다중지능과 초등학교 적응 간의 관계
    정대현 지성애 유아교육연구 26 (3) : 201 ~ 221 [2006]
  • 유아사회교육
    이영자 교문사 [2001]
  • 유아 기질 및 부모 양육방식이 유아의 또래 상호작용에 미치는 영향
    조운주 한국아동패널 학술대회 : 63 ~ 82 [2013]
  • 영아의 어린이집 적응과 영아발달 변인들 간의 관계 구조분석
    임영심 열린유아교육연구 17 (4) : 207 ~ 224 [2012]
  • 영아의 기질과 발달수준 및 어머니의 양육 특성 변인이 양육효능감에 미치는 영향
    하지영 아동학회지 31 (2) : 151 ~ 168 [2010]
  • 영아기 정서와 기질, 유아기 어머니의 긍정적 양육태도와 4세 유아의 또래상호작용의 질
    정옥분 인간발달연구 18 (1) : 151 ~ 168 [2011]
  • 어머니의 놀이신념 및 양육행동과 유아의 상호작용적 또래놀이와의 관계
    이진화 유아교육·보육복지연구 13 (2) : 325 ~ 344 [2009]
  • 아동 또래 놀이행동 척도(PIPPS)의 국내적용을 위한 타당화 연구
    최혜영 아동학회지 29 (3) : 303 ~ 318 [2008]
  • 구조방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
    홍세희 한국심리학회지 19 (1) : 161 ~ 177 [2000]
  • 구조방정식 모델링의 이해와 적용
    문수백 학지사 [2009]
  • 개인적·환경적 변인에 따른 영아의 또래 상호작용 형태
    김난실 이기숙 유아교육연구 28 (1) : 159 ~ 184 [2008]
  • Working and playing together: Prediction of preschool social-emotional competence from mother-child interaction
    Denham, S. A. Child Development 62 (2) : 242 ~ 249 [1991]
  • The development of social interchange patterns from 12 to 42 months
    Holmberg, M. C. Child Development 51 : 448 ~ 456 [1980]
  • The development of aggression : Where do we stand? In R. E. Tremblay, W. W. Hartup & J. Archer(Ed)
    Hartup, W. W. Developmental origins of aggression [2005]
  • Social interaction, social competence, and friendship in children
    Gottman, J. Child Development 45 : 709 ~ 718 [1975]
  • Social and Personality Develpment
    Shaffer, D. R. Wadsworth/Thompson Learning [2000]
  • Prediction of pro-social and emotional competence from maternal behavior in african american preschoolers
    Garner Cultural Diversity and Ethnic Minority Psychology 12 (2) : 179 ~ 198 [2006]
  • Parent’s management of preschooler’s peer relations : Is it related to children’s social compctence?
    Ladd, G. Developmental Psychology 24 : 109 ~ 117 [1988]
  • Links between communication patterns in mother-child, farther-child, and child-peer interactions and children’s social status
    Balck & Logan Child Development 66 : 255 ~ 271 [1995]
  • Helping children play and learn together
    Ostrosky, M. M. Young Children 65 (1) : 104 ~ 110 [2010]
  • Handbook of parenting: Vel. 5. Practical issues in parenting
    Ladd, G. Erlbaum : 269 ~ 309 [2002]
  • Family resources and parenting quality : Links to children’s cognitive developmental across the first 3 years
    Lugo-Gil, J. . Child Development 79 (4) : 1065 ~ 1085 [2008]
  • Explrring family relationships with other social contexts
    Parke, R. D. Lawrence Erlbaum Associates : 115 ~ 145 [1994]
  • Early peer relations : Developmental signification and prognostic implications
    Hartup, W. W. Early Childhood Research Quartely 5 : 1 ~ 7 [1990]
  • Early child care and self-control, compliance, and problem behavior at 24 and 36 months
    NICHD Early Child Care Research Network Child Development 69 (4) : 1145 ~ 1170 [1998]
  • Continuity in children’s relations with peers
    Howes, C. Social Development 7 : 340 ~ 349 [1998]
  • Contextuallyrelevant validation of peer play constructs with African American head start children:Penn Interactive Play Scale
    Fantuzzo, J. Early Childhood Research Quartely 13 : 105 ~ 120 [1998]
  • Collaborative Peer Teaching. College Teaching
    Rubin, L Collaborative Peer Teaching 46 (1) : 26 ~ 30 [1998]
  • Children’s classroom peer relationships and early school attitudes : Concurrent and longitudinal associations
    Ladd, G. Early education and Development 8 (1) : 51 ~ 66 [1997]
  • Child care and children’s peer interaction at 24 and 36 months : The NICHD study of early child care
    NICHD Early Child Care Research Network Child Development 72 (5) : 1478 ~ 1500 [2001]