고등학생을 대상으로 한 학습 성찰일지 작성이 영어쓰기 능력에 미치는 영향 탐구

논문상세정보
' 고등학생을 대상으로 한 학습 성찰일지 작성이 영어쓰기 능력에 미치는 영향 탐구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • formfeedback
  • meaningfeedback
  • reflective journal
  • teacher feedback
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
112 0

0.0%

' 고등학생을 대상으로 한 학습 성찰일지 작성이 영어쓰기 능력에 미치는 영향 탐구' 의 참고문헌

  • 협동학습을 통한 받아쓰기 작문이 고등학생의 영어 쓰기 능력 향상에 미치는 영향
    이정원 현대영어영문학 53 (2) : 243 ~ 263 [2009]
  • 박사
  • 학습 일지를 활용한 영어 듣기 전략 훈련이 대학생의 듣기 능력 및 정의적 영역에 미치는 영향
    박소영 영어학 14 (1) : 45 ~ 67 [2014]
  • 박사
  • 코칭을 통한 영어학습에서 블로그를 활용한 성찰일지의 역할 탐색
    김주연 멀티미디어 언어교육 17 (3) : 95 ~ 120 [2014]
  • 전자게시판을 활용한 성찰저널 쓰기와 교사 피드백의 효과 : 정보산업고등학교 1학년 영어 교과에서
    이재숙 이화여자대학교 교육대학원 [2002]
  • 전자 피드백을 이용한 자기평가서 작성 활동이 영어 학습자의 쓰기 능력 및 정의적 태도에 미치는 영향
    장누리 멀티미디어 언어교육 15 (3) : 113 ~ 143 [2012]
  • 자아성찰일지와 웹을 활용한 영어읽기동기향상에 관한 연구
    신수정 언어연구 29 (3) : 483 ~ 501 [2013]
  • 인터넷을 활용한 영어 쓰기 능력 향상 연구 : 중학생 유도 작문을 중심으로
    김지연 이화여자대학교 교육대학원 [2002]
  • 웹 기반 프로젝트 중심 학습이 학습자의 태도, 학습결과 및 성찰적 실천에 미치는 영향
    정영란 한양대학교 대학원 [2003]
  • 대화식 저널쓰기(Dialogue Journal Writing)가 영어학습자의 쓰기 능력에 미치는 영향 : 비평준화 지역 실업계 고등학생을 중심으로
    이종진 梨花女子大學校 敎育大學院 [1998]
  • 대화식 저널 쓰기 활동이 한국인 중학생들의 영어쓰기에 미치는 영향
    이재민 영어어문교육 16 (3) : 291 ~ 315 [2010]
  • 대화식 저널 쓰기 활동이 영어 읽기능력, 읽기동기 및 읽기불안에 미치는 영향
    한지연 응용언어학 30 (2) : 155 ~ 180 [2014]
  • 구조화된 인지적 성찰일지가 메타인지와 학업성취에 미치는 영향에 관한 연구
    박선희 공학교육연구 11 (1) : 5 ~ 14 [2008]
  • Using reflection/review journals in Japanese classrooms
    Bray, E. The Language Teacher 20 (12) : 12 ~ 17 [1996]
  • The preferences of ESL students for error correction in college level writing classes
    Leki, I. Foreign Language Annals 24 : 203 ~ 211 [1991]
  • The influence of teacher commentary on student revision
    Ferris, D. TESOL Quarterly 31 (2) : 315 ~ 339 [1997]
  • The efficacy of various kinds of error feedback for improvement in the accuracy and fluency of L2 student writing
    Chandler, J. Journal of Second Language Writing 12 : 267 ~ 296 [2003]
  • The effect of different types of written corrective feedback on Korean college students' English writing
    Ryoo, Y. S. Hanyang University [2007]
  • The case for ‘‘the case for grammar correction in L2 writing classes’’ : A response to Ferris
    Truscott, J. Journal of Second Language Writing 8 : 111 ~ 122 [1999]
  • The case against grammar correction in L2 writing classes
    Truscott, J. Language Learning 46 : 327 ~ 369 [1996]
  • Teaching writing in second and foreign language classrooms
    Williams, J. McGraw-Hill [2005]
  • Teaching second-language writing : Interacting with text
    Campbell, C. Heinle & Heinle Publishers [1998]
  • Student reactions to teacher response in multiple-draft composition classrooms
    Ferris, D. TESOL Quarterly 29 : 33 ~ 53 [1995]
  • Second language writing: Research insights for the classroom
    Fathman, A. K. Cambridge University Press [1990]
  • Second language writing
    Hyland, K. Cambridge University Press [2003]
  • Patterns of teacher response to student writing in a multiple-draft composition classroom: Is content feedback followed by form feedback the best method?
    Ashwell, T. Journal of Second Language Writing 9 (3) : 227 ~ 257 [2000]
  • Investigating learners' use and understanding of peer and teacher feedback on writing : A comparative study in a Chinese English writing classrooms
    Zhao, H. Assessing Writing 15 : 3 ~ 17 [2010]
  • If only I had more time : ESL learner's changes in linguistic accuracy on essay revisions
    Polio, C. Journal of Second Language Writing 7 : 43 ~ 68 [1998]
  • How to teach writing
    Harmer, J. Pearson Longman [2004]
  • Feedback in second language writing: Contexts and issues
    Ferris, D. Cambridge University Press : 81 ~ 104 [2006]
  • Feedback in second language writing : Contexts and issues
    Hyland, K. Cambridge University Press [2006]
  • Exploring the dynamics of second language writing
    Kroll, B. Cambridge University Press [2003]
  • Evidence in support of written corrective feedback
    Bitchener, J. Journal of Second Language Writing 17 : 102 ~ 118 [2008]
  • Error feedback in L2 writing classes how explicit does it need to be?
    Ferris, D. R. Journal of Second Language Writing 10 (3) : 161 ~ 183 [2001]
  • Effects and student perceptions of collaborative writing in L2
    Shehadeh, A. Journal of Second Language Writing 20 : 286 ~ 305 [2011]
  • An Experiment in the Relationship of Types of Written Feedback to the Development of Second-language Writing Skills
    Kepner, C The Modern Language Journal 75 : 305 ~ 313 [1991]
  • A handbook of reflective and experiential learning : Theory and practice
    Moon. Routledge Falmer [2006]