학사경고 경험 대학생의 학업적 특성과 집단 학습컨설팅 효과

' 학사경고 경험 대학생의 학업적 특성과 집단 학습컨설팅 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • academic probation
  • learning strategies
  • learningconsultation
  • university student
  • 대학생
  • 학사경고
  • 학습 전략
  • 학습컨설팅
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,109 11

0.7%

' 학사경고 경험 대학생의 학업적 특성과 집단 학습컨설팅 효과' 의 참고문헌

  • 한국대학생의 생활환경 변화와 대학생활 적응
    이창호 전경규 한덕웅 학생지도연구 9 (1) : 10 ~ 15 [1991]
  • 학습컨설팅의 중요성과 학습컨설턴트의 역할
    김정섭 학교심리와 학습컨설팅연구 1 (1) : 19 ~ 33 [2009]
  • 학습우수아와 학습부진아의 정의적 행동특성 비교 연구
    정종식 원광대학교 대학원 [1988]
  • 학습부진 대학생을 위한 예방적 학습컨설팅 프로그램 개발과 효과
    윤소정 수산해양교육연구 25 (3) : 643 ~ 660 [2013]
  • 학습기술 향상 프로그램이 대학생의 자기 주도적 학습전략 특성에 미치는 효과
    박민정 교육연구논총 33 (2) : 1 ~ 30 [2012]
  • 학습 컨설팅 프로그램이 전문대학 학생의 자기조절 학습과 학업성취에 미치는 효과
    형정은 사고개발 6 (2) : 25 ~ 49 [2010]
  • 학사징계학생과 우수학생의 비교 연구 : 학업수준에 따른 심리적 특성
    김정오 학생연구 18 (1) : 1 ~ 37 [1982]
  • 학사경고자의 원인 분석을 위한 설문지 개발
    이종연 [2011]
  • 학사경고자 대학생을 위한 자기탐색(Exploring Myself) 프로그램 개발
    이종연 상담학연구 14 (1) : 359 ~ 384 [2013]
  • 학사경고생의 실태와 학업지원 프로그램 개발을 위한 연구
    조경원 학생생활연구 34 : 51 ~ 97 [2000]
  • 청소년의 스트레스와 자살사고와의 관계에서 부모-자녀 간 의사소통의 완충효과
    박현숙 정신간호학회지 18 (1) : 87 ~ 94 [2009]
  • 지각된 유능감과 피드백 유형에 따른 수행과 흥미
    최정선 고려대학교 대학원 [2003]
  • 전문대학생용 학습전략 프로그램 개발
    황재규 경북대학교 대학원 [2012]
  • 사전성취 및 지각된 유능감 수준에 따른 학습자의 학업성취와 인성
    고일진 교육종합연구 4 (1) : 1 ~ 19 [2006]
  • 대학에서의 학업성취 요인에 관한 분석: 학사징계학생과 우수학생의 특성비교
    이수원 학생생활연구 4 : 5 ~ 64 [1986]
  • 대학생의 학업 자해행동 예측에 있어서 자아개념 명료성과 성취목표 및 교실목표구조 지각의 역할
    송재홍 교육심리연구 22 (1) : 35 ~ 53 [2008]
  • 대학생의 학사경고 경험과 극복과정에 관한 질적 연구
    장애경 상담학연구 14 (2) : 995 ~ 1013 [2013]
  • 대학생의 부모애착과 부모됨의 동기에 관한 연구
    마지순 한국산학기술학회논문지 12 (1) : 200 ~ 206 [2011]
  • 대학생을 위한 자기주도적 학습전략 프로그램의 개발 및 효과
    한순미 아시아교육연구 7 (3) : 1 ~ 30 [2006]
  • 대학생 학사경고자들을 위한 동기강화 집단상담 프로그램
    신성만 대학생활연구 18 (1) : 75 ~ 109 [2011]
  • 대학 전공 학습을 위한 고교의 선수학습과목에 관한 대학생의 인식 조사 연구
    홍후조 교육과정연구 23 (3) : 257 ~ 288 [2005]
  • What we know about today's college students
    Levine, A. About Campus 3 (1) : 4 ~ 9 [1998]
  • What matters in college: Four critical years revisited
    Astin, A. W Jossey-Bass [1993]
  • Toward college success : Internalizing active and dynamic strategies
    Tinnesz, C. G. College Teaching 54 (4) : 302 ~ 306 [2006]
  • The self-perception profile for children: Revision of the Perceived Competence Scale for Children Manual
    Harter, S. University of Denver [1985]
  • The influence of active learning on the college student departure process
    Braxton, J. M. Journal of Higher Education 71 (5) : 569 ~ 590 [2000]
  • The condition of education 2000
    National Center tor Educational Statistics U.S. Department of Education [2002]
  • The bounce back retention program: One-year follow-up study
    Hanger, M. A. Journal of College Student Retention 13 : 205 ~ 227 [2011]
  • The American freshman: National norms for fall 200S
    Sax, L. J. Higher Education Research Institute. UCLA [2003]
  • Some guidelines for the phenomenological analysis of interview data, in Qualitativ Research
    Hycner, R. H. SAGE Publications : 143 ~ 164 [1999]
  • Sketch of psychological phenomenological method, Phenomenology and Psychological Research by Amedeo Giorgi
    Giorgi, A. Duquesne University Press : 1 ~ 7 [1985]
  • Reliability and predictive validity of the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ)
    Pintrich, P. R. Educational and psychological measurement 53 (3) : 801 ~ 813 [1993]
  • Personality characteristics of college students on academic probation
    Smith, C. P. Journal of Personality 38 : 379 ~ 391 [1970]
  • MLST(다차원학습전략검사)를 통한 학습문제 진단과 Wee 프로젝트
    박동혁 상담과 지도 45 : 133 ~ 142 [2010]
  • Leaving college: Rethinking the causes and cures of student attrition
    Tinto, V. The University of Chicago Press [1993]
  • Involving colleges: Successful approaches to fostering student learning and development outside the classroom
    Kuh, G. D. Jossey-Bass [1991]
  • Involvement in learning: Realizing the potential of American higher education. Study group on the conditions of excellence in American higher education
    National Institute of Education U. S. Department of Education [1984]
  • Effects of time management practices on college grades
    Britton, B. K. Journal of Personality & Social Psychology 48 : 1540 ~ 1551 [1991]
  • Effects of a structured group intervention on the achievement of academically at-risk undergraduates
    Coleman, H. L. K. Journal of College Student Development 37 : 631 ~ 636 [1996]
  • Creating a relationship : The characteristics of a companioning relationship in the context of academic probation
    Arcand, I. International Journal of Humanities and Social Science 2 : 38 ~ 49 [2012]
  • Consultation: Practice and perspectives
    Dougherty, A. M. Brooks/Cole [2000]
  • Classrooms as communities: Exploring the educational character of student persistence
    Tinto, V. Journal of Higher Education 69 : 599 ~ 623 [1997]
  • Becoming a strategic reader
    Paris, S. G. Contemporary Educational Psychology 8 : 293 ~ 316 [1983]
  • An explanatory study of learning styles as a predictor of college academic adjustment
    Cook, M. J. Fairfield University [1997]
  • Active learning: Creating excitement in the classroom
    Bonwell, C. C. ERIC Digest (Online) [1991]
  • Active learning techniques versus traditional teaching styles : Two experiments from history and political science
    McCarthy, J. P. Innovative Higher Education 24 (4) : 265 ~ 278 [2002]
  • Acquisition, application, and maintenance of study skills strategies by 5th, 6th, 7th, and 8th graders in the Challenge and Champions Program: An Intervention evaluation
    Rush, S. J. North Carolina State University [2000]
  • Academic probation as a dangerous opportunity : Factors influencing diverse college students’ success
    Tovar, E. Community College Journal of Research and Practice 30 : 547 ~ 564 [2006]
  • 2014년 교육기본통계
  • 2012년 대학생 100명 중 2명 자퇴... 3년 연속증가
    나운규 충청투데이