잠재평균분석을 활용한 학업상담 내담자의 특성 분석: 대학생 내담자 집단과 일반학생 집단 간 비교

' 잠재평균분석을 활용한 학업상담 내담자의 특성 분석: 대학생 내담자 집단과 일반학생 집단 간 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • academic counseling
  • characteristicsofclients
  • college students
  • latentmeananalysis
  • 내담자 특성
  • 대학생
  • 잠재평균 분석
  • 학업상담
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,946 0

0.0%

' 잠재평균분석을 활용한 학업상담 내담자의 특성 분석: 대학생 내담자 집단과 일반학생 집단 간 비교' 의 참고문헌

  • 한국 남녀 중학생 집단에서 자기결정성이 학업성취도에 주는 영향
    김주환 교육심리연구 20 (1) : 243 ~ 264 [2006]
  • 학업상담 프로그램의 효과에 관한 메타분석
    권영배 학습자중심교과교육연구 12 (3) : 23 ~ 41 [2012]
  • 학업상담 프로그램 연구 동향
    권영배 이종연 학습자중심교과교육연구 10 (1) : 17 ~ 40 [2010]
  • 학업상담 코칭 프로그램"함께 높이"시범운영 연구보고서
    이상민 [2011]
  • 학업상담
    황매향 학지사 [2008]
  • 학업 저성취 대학생의 자기결정성 및 스트레스 대처전략 증진 집단상담 프로그램 효과 연구
    주영아 학습자중심교과교육연구 13 (2) : 85 ~ 115 [2013]
  • 특성불안과 우울수준에 따른 자아방어기제 사용
    계은주 이화여자대학교 교육대학원 [2001]
  • 체육수업에서 과제가치, 성취목표, 정서 및 과제 지속성과의 인과적 관계: 다중매개모형 검증
    박중길 한국스포츠심리학회지 21 (4) : 71 ~ 90 [2010]
  • 박사
  • 청소년용 여성 진로장벽 척도의 잠재평균분석
    이은설 홍세희 황매향 교육심리연구 19 (4) : 1159 ~ 1177 [2005]
  • 지연동기 척도 개발 및 지연동기와 심리적 부적응간 경로 모형 연구
    윤재호 가톨릭대학교 대학원 [2011]
  • 전국 대학신입생의 대학생활 기대 및 정신건강
    금명자 인간이해 31 (1) : 105 ~ 127 [2010]
  • 잠재평균 분석을 활용한 학업태도 차이 검증: 대학생 미성취 집단과 보통이상성취 집단 간 비교
    조민아 청소년학연구 19 (2) : 55 ~ 77 [2012]
  • 자기효능감, 희망, 우울증 및 학업성취도의 구조적 관계 분석
    조한익 아동교육 19 (2) : 259 ~ 271 [2010]
  • 의과대학생의 학업적 자기효능감과 학업 소진의 관계
    이수현 Korean Journal of Medical Education 27 (1) : 27 ~ 35 [2015]
  • 의과대학․의학전문대학원생의 학업소진과 선택-최적화-보상 전략
    천경희 Korean Journal of Medical Education 26 (4) : 299 ~ 308 [2014]
  • 성취목표지향성, 희망 및 학업성취도의 구조적 관계와 성별에 따른 잠재평균분석
    조한익 교육심리연구 24 (4) : 853 ~ 873 [2010]
  • 서원대 재학생들의 학교 적응 실태 조사
    김기정 학생생활연구 13 : 1 ~ 19 [1995]
  • 불안이 학업유능성에 미치는 효과: 대학생 학업 상담을 위한 접근에서 창의성과 사회문제 해결의 영향
    윤창영 상담학연구 5 (2) : 337 ~ 351 [2004]
  • 불안과 지능 수준이 학업성취에 미치는 영향
    이창호 학생지도연구 10 (223) : 223 ~ 233 [1993]
  • 동기에 따른 지연행동의 유형분류 : Q 방법론 접근
    엄지강 가톨릭대학교 상담심리대학원 [2012]
  • 대학생의 학업․취업 스트레스 대처방식과 학업 스트레스로 인한 소진 및 취업 스트레스 간의 관련성에 관한 연구
    유계숙 상담학연구 14 (6) : 3849 ~ 3869 [2013]
  • 대학생의 지연동기와 학업지연행동 간의 관계:자기조절의 매개효과
    이지혜 한국심리학회지:학교 11 (3) : 479 ~ 497 [2014]
  • 대학생들의 스트레스 원천과 대처 책략
    장형석 학생생활연구 32 : 101 ~ 115 [2000]
  • 낙관성/비관성이 대학생활 적응 및 긍정/부정 정서에 미치는 영향: 성취목표지향성의 매개효과를 중심으로
    조은아 청소년학연구 18 (12) : 351 ~ 374 [2011]
  • 구조방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
    홍세희 한국심리학회지 : 임상 19 : 161 ~ 177 [2000]
  • 과제의 자아 위험도와 완벽주의가 과제 지연행동에 미치는 영향
    박재우 한국심리학회 연차학술대회 학술발표논문집 : 105 ~ 119 [1998]
  • Using emotional and social factors to predict student success
    Pritchard, M. E. Journal of College Student Development 44 (1) : 18 ~ 28 [2003]
  • The role of emotion regulation in children’s early academic success
    Grazino, P. A. Journal of School Psychology 45 : 3 ~ 19 [2007]
  • Testing configural, metric, scalar and latent mean invariance across genders in sociotropy and autonomy using non-western sample
    Hong, S. Educational and Psychology Measurement 63 : 636 ~ 654 [2003]
  • Speilberger 상태-특성 불안 검사의 표준화
    한덕웅 한국심리학회93연차대회 학술발표논문집 : 505 ~ 512 [1993]
  • Restructuring the school environment to enhance student motivation and learning
    Maehr, M. L. American Educational Research Association Annual Meeting : 2 ~ 18 [1991]
  • Procrastination and attention : Factor analysis of attention deficit, boredomness, intelligence, self-esteem, and task delay frequencies
    Ferrari, J. R. Journal of Social Behavior and Personality 15 : 185 ~ 196 [2000]
  • Predictors of academic achievement and retention among college freshmen : A longitudinal study
    Deberad, M. S. College Student Journal 38 (1) : 66 ~ 80 [2004]
  • Multiple goals, multiple pathways: The role of goal orientation in learning and achievement
    Pintrich, P. R. Journal of Educational Psychology 92 : 544 ~ 555 [2000]
  • It’s too difficult! Frustration intolerance beliefs and procrastination
    Harrington, N. Personality and Individual Differences 39 : 873 ~ 883 [2005]
  • Emotion research in education : Theoretical and methodological perspectives on the integration of affect, motivation, and cognition
    Linnenbrink, E. A. Educational Psychological Review 18 : 307 ~ 314 [2006]
  • Determinants and consequences of achievement goals in the college classroom : Maintaining interest and making the grade
    Harackiewicz, J. M. Journal of Personality and Social Psychology 73 : 1284 ~ 1295 [1997]
  • College student stress : The influence of interpersonal relationships on sense of coherence
    Darling, C. A. Stress and Health 23 : 215 ~ 229 [2007]
  • College counseling and student retention : Research findings and implications for counseling centers
    Sharkin, B. S. Journal of College Counseling 7 : 99 ~ 108 [2004]
  • Classrooms : Goals, structures and student motivation
    Ames, C. Journal of Educational Psychology 84 (3) : 262 ~ 271 [1992]
  • Burnout and engagement in university students : A cross national study
    Schaufeli, W. B. Journal of Cross-Cultural Psychology 33 : 464 ~ 481 [2002]
  • Attributional style, depression, and grade point averages of college students
    Fazio, N. M. Psychological reports 83 : 159 ~ 162 [1998]
  • An effect of a mandatory counseling program for college students on academic probation : A preliminary study
    Yang, J. W. Asia Pacific Education Review 14 (4) : 549 ~ 558 [2013]
  • Age-related differences in achievement goal differentiation
    Bong, M. Journal of Educational Psychology 101 (4) : 879 ~ 896 [2009]
  • Advancing achievement goal theory : Using goal structures and goal orientation to predict student’s motivation, cognition, and achievement
    Wolters, C. A. Journal of Educational Psychology 96 (2) : 236 ~ 250 [2004]
  • Achievement goals and discrete achievement emotions : A theoretical model and prospective test
    Pekrun, R. Journal of Educational Psychology 98 (3) : 583 ~ 587 [2006]
  • Academic procrastination among African-American college students
    Clark, J. L. Psychological Reports 75 : 931 ~ 936 [1994]
  • Academic procrastination : Frequency and cognitive-behavioral correlates
    Solomon, L. J. Journal of Counseling Psychology 31 : 503 ~ 509 [1984]
  • Academic burnout profiles in Korean adolescents
    Lee, J. Stress and Health 26 (5) : 404 ~ 416 [2010]
  • A social-cognitive approach to motivation and personality
    Dweck, C. Psychological Review 95 : 256 ~ 273 [1988]
  • A hierarchical model of approach and avoidance achievement motivation
    Elliot, A. J. Journal of personality and social psychology 72 (1) : 218 ~ 232 [1997]
  • A Personality profile of the college student procrastinator
    Aitken, M. E. Dissertation Abstracts International 43 : 722 ~ [1982]
  • A 2×2 achievement goal framework
    Elliot, A. J. Journal of Personality and Social Psychology 80 : 501 ~ 519 [2001]
  • 2012학년도 신입생 특성 조사