초등학교 과학영재학생과 일반학생의 시각탐색 과제수행에서 나타나는 시선 추적 특성

' 초등학교 과학영재학생과 일반학생의 시각탐색 과제수행에서 나타나는 시선 추적 특성' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attention.
  • elementarygiftedstudents
  • eye-tracking
  • visual-search task
  • 시각탐색 과제
  • 시선 추적
  • 주의집중력
  • 초등 영재학생
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
318 0

0.0%

' 초등학교 과학영재학생과 일반학생의 시각탐색 과제수행에서 나타나는 시선 추적 특성' 의 참고문헌

  • 중등학생의 생물분류에서 나타나는 과제 집착의 주의 집중 및 전환 유형 - Eye-Tracking 연구
    변정호 생물교육 41 (2) : 254 ~ 266 [2013]
  • 영재교육학 원론
    윤여홍 교육과학사 [2003]
  • 아동 · 청소년 대상 주의 집중 능력 검사 개발 및 타당화
    이명경 상담학연구 12 (4) : 1391 ~ 1411 [2011]
  • 생물분류과정에서 과학영재학생과 일반학생의 안구운동 비교 분석
    전예름 초등과학교육 34 (1) : 142 ~ 152 [2015]
  • 생물 분류 탐구에서 과제 집착의 인지적 모형 규명
    권승혁 과학교육연구지 37 (1) : 170 ~ 185 [2013]
  • 독일 FAIR의 한국 표준화 연구에 의한 한국어판 FAIR 입문서
    오현숙 중앙적성연구소 [2002]
  • 과학영재 판별을 위한 시선추적 기반 과제집착력 측정도구 개발
    김소영 생물교육 41 (3) : 421 ~ 434 [2013]
  • 과학 교과서의 표를 해석하는 초등교사들의 안구 운동 추적
    최현동 초등과학교육 31 (3) : 358 ~ 371 [2012]
  • Time on task and blink effects on saccade duration
    McGregor, D. K. Ergonomics 39 (4) : 649 ~ 660 [1996]
  • The dynamic representation of scenes
    Rensink, R. A. Visual cognition 7 : 17 ~ 42 [2000]
  • The act of task difficulty and eye-movement frequency for the ‘Oculo-motor indices’
    Nakayama, M. Proceedings of the 2002 Symposium on Eye-Tracking Research & Applications : 37 ~ 42 [2002]
  • Scale for rateing behavioral characteristics of superior students
    Renzulli, J. S. Exceptional Children 38 : 243 ~ 248 [1971]
  • Planning, attention, simultaneous, and successive(PASS)cognitive process as a model for intelligence
    Naglier, J. A. Journal of Psychoeducational Assessment 8 : 303 ~ 337 [1990]
  • Planning, attention, simultaneous, and successive cognitive processes : A summary of recent studies with exceptional samples
    Naglier, J. A. Mental Retardation & Learning Disability Bulletin 17 (2) : 3 ~ 22 [1989]
  • Optimal eye movement strategies in visual search
    Najemnik, J. Nature 434 : 387 ~ 391 [2005]
  • Mindfulness and counseling self-efficacy : The mediating role of attention and empathy
    Greason, P. B. Counselor Education and Supervision 49 : 2 ~ 19 [2009]
  • In the eyes of the beholder : How experts and novices interpret dynamic stimuli
    Jarodzka, H. Learning and Instruction 20 : 146 ~ 154 [2010]
  • Human gaze control during real-world scene perception
    Henderson, J. M. Trends in Cognitive Sciences 7 : 498 ~ 504 [2003]
  • How the Gifted Brain Learns
    Sousa, D. Corwin Press, Inc [2003]
  • Guidance of eye movements during conjunctive visual search : the distractor-ratio effect. Distractor-ratio Effect
    Shen, J. Canadian Journal of Experimental Psychology 57 (2) : 76 ~ 96 [2003]
  • Gain adaptation of exogenous shifts of visual attention
    McFadden, S. A. Vision Research 42 : 2709 ~ 2726 [2002]
  • Flow-the psychology of optimal experience
    Csikszentmihalyi, M. Haper and Row [1990]
  • Feuerstein의 인지적 중재학습이 영재아의 주의통제와 주의전환에 미치는 효과
    양연숙 영재교육연구 20 (3) : 967 ~ 984 [2010]
  • Eye gaze patterns differentiate novice and experts in a virtual laparoscopic surgery training environment
    Law, B. M. Proceedings of the 2004 symposium on Eye tracking research & applications (ETRA '04) [2004]
  • Eye Tracking Methodology: Theory and Practice
    Duchowski, A. T. Springer [2007]
  • Eye Guidance in Reading and Scene Perception
    Henderson, J. M. Elsevier [1998]
  • Expertise Differences in the Comprehension of Visualizations : a Meta-Analysis of Eye-Tracking Research in Professional Domains
    Gegenfurtner, A. Educational Psychology Review 23 (4) : 523 ~ 552 [2011]
  • Combined eye activity measures accurately estimate changes in sustained visual task performance
    Van Orden, K. F. Biological Psychology 52 (3) : 221 ~ 240 [2000]
  • Change blindness
    Simons, D. J. Trends in Cognitive Sciences 1 : 261 ~ 267 [1997]
  • Attention trades off spatial acuity
    Montagna, B. Vision Research 49 : 735 ~ 745 [2009]
  • Adaptive changes in saccade amplitude: Aculocentric or orbitocentric mapping?
    Cavanagh, P. Vision Research 36 : 2087 ~ 2098 [1992]