팀?개인 창의정체성이 개인 효과성에 미치는 영향에 관한 다수준 분석

' 팀?개인 창의정체성이 개인 효과성에 미치는 영향에 관한 다수준 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • individual creativity
  • individualcreativeidentity
  • individualeffectiveness
  • team creative identity
  • team creativity
  • 개인 창의성
  • 개인 창의정체성
  • 개인 효과성
  • 팀 창의성
  • 팀 창의정체성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 팀?개인 창의정체성이 개인 효과성에 미치는 영향에 관한 다수준 분석' 의 참고문헌

  • 학생복지 관련 전문가들의 역할・정체성 비교 연구
    윤철수 청소년학연구 17 (2) : 333 ~ 361 [2010]
  • 팀장 변혁적 리더십이 개인효과성에 미치는 영향에 관한 다수준 분석: 자기 및 집단효능감의 매개효과를 중심으로
    윤필현 농업교육과 인적자원개발 45 (2) : 171 ~ 192 [2013]
  • 창조경영 연구의 이론적 토대 및 연구 동향 검토: 개인 및 조직 창의성을 중심으로
    김용민 한국인사조직학회 2010년 추계학술대회 발표논문집 [2010]
  • 창의성중심 조직행동연구의 현황과 과제- 개인수준의 창의성을 중심으로 -
    손태원 지식경영연구 6 (2) : 123 ~ 147 [2005]
  • 집단적 자아정체성, 사회적 교환관계 인식 및 친사회적 행동의 관계
    박노윤 대한경영학회지 27 (6) : 955 ~ 977 [2014]
  • 직무특성과 혁신행동간 창의성의 매개효과에 대한 탐색적 연구
    송병식 대한경영학회지 18 (4) : 1483 ~ 1503 [2005]
  • 종업원들의 성격과 창의성에 관한 연구
    김재붕 대한경영학회지 22 : 309 ~ 345 [1999]
  • 변혁적 리더십이 조직구성원의 창의성에 미치는 영향
    채주석 대한경영학회지 24 (5) : 2617 ~ 2640 [2011]
  • 변혁적 리더십과 창의적 행동의 관계에 대한 집단적 정체성의 매개효과검증
    김익택 생산성논집 25 (2) : 49 ~ 80 [2011]
  • 대기업 연구개발 인력의 직무성과와 자기효능감, 개인창의성 및 조직몰입의 인과적 관계
    이정욱 산업교육연구 (24) : 21 ~ 48 [2012]
  • 긍정심리자본이 개인 창의성에 미치는 영향
    이혜림 한국인사관리학회 2012년 추계학술대회 발표논문집 [2012]
  • 개인창의성에 영향을 미치는 변수에 관한 연구* - 창의적 성격, 기술다양성 및 팀 특성의 상호작용효과를 중심으로 -
    이덕로 인적자원관리연구 16 (3) : 167 ~ 192 [2009]
  • 개인과 집단의 창의성 비교와 집단의 보상 효과 연구
    하주현 창의력교육연구 11 (1) : 89 ~ 108 [2011]
  • 개인·조직 적합성 및 개인·직무 적합성과 정서적 몰입 간 관계에서 심리적 임파워먼트의 매개효과: 다수준 접근을 중심으로
    임규혁 대한경영학회지 25 (3) : 1583 ~ 1606 [2012]
  • Who is this"we"? Levels of collective identity and self-representations
    Brewer, M. B. Journal of personality and social psychology 71 : 83 ~ 93 [1996]
  • When Job Dissatisfaction Leads to Creativity : Encouraging the Expression of Voice
    Zhou, J. Academy of Management Journal 44 (4) : 682 ~ 696 [2001]
  • Understanding the dynamics of leadership : The role of follower self concepts in the leader/follower relationship
    Lord, R. G. Organizational behavior and human decision processes 78 (3) : 167 ~ 203 [1999]
  • Trust and commitment through self verification
    Burke, P. J. Social Psychology Quarterly : 347 ~ 366 [1999]
  • The impact of identity orientation on individual and organizational outcomes in demographically diverse setting
    Brickson, S. Academy of Management Review 25 (1) : 82 ~ 101 [2000]
  • The creative identity : Creative behaviour from the symbolic interaction istperspective
    Petkus, E. Jr. Journal of Creative Behavior 30 (3) : 188 ~ 196 [1996]
  • The Impact of Employee Communication and Perceived External Prestige on Organizational Identification
    Smidts, A. Academy of management Journal 44 (5) : 1051 ~ 1062 [2001]
  • The Collective Origins of Valued Originality A Social Identity Approach to Creativity
    Haslam, S. A. Personality and Social Psychology Review 17 (4) : 384 ~ 401 [2013]
  • Team effectiveness 1997-2007 : A review of recent advancements and a glimpse into the future
    Mathieu, J. Journal of Management 34 (3) : 410 ~ 476 [2008]
  • Symbolic interactionism: A social structural version
    Stryker, S. Benjamin/Cummings Publishing Company [1980]
  • Social yet creative : The role of social relationships in facilitating individual creativity
    Perry-Smith, J. E. Academy of Management Journal 49 (1) : 85 ~ 101 [2006]
  • Social identity and intergroup behaviour
    Tajfel, H. Social Science Information 13 : 65 ~ 93 [1974]
  • Social Identity Theory and the Organization
    Ashforth, B. E. Academy of Management Review 14 : 20 ~ 39 [1989]
  • SERVQUAL : A Multiple-item sale for measuring consumer perceptions of service quality
    Parasuraman, A. Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Role identity, Organizational Experiences, and Performance
    Grube, J. A. Personality and Social Psychology bulletin 26 (9) : 1108 ~ 1119 [2000]
  • Rediscovering the social group: A self-categorization theory
    Turner, J. C. Blackwell [1987]
  • Multiple Regression: Testing and Interpreting Interactions
    Aiken, L. S. Sage [1991]
  • Multilivel theory, research, and methods in organizations
    Bliese, P. D. Jossey-Bass [2000]
  • More than a metaphor : organizational identity makes organizational life possible
    Haslam, S. A. British Journal of Management 14 : 357 ~ 369 [2003]
  • Mediating Role of Creative Identity in The Influence of Transformational Leadership on Creativity : Is There A Multilevel Effect?
    Wang, P. Journal of Leadership & Organizational Studies 18 (1) : 25 ~ 39 [2010]
  • Meaning, self and motivation in organizations
    Shamir, B. Organization Studies 12 (3) : 405 ~ 424 [1991]
  • Leadership, self and identity: A review and research agenda
    Van Knippenberg, D. The Leadership Quarterly 15 (6) : 825 ~ 856 [2004]
  • Leadership processes and follower self-identity
    Lord, R. G. Lawrence Erlbaum Associates Publishers [2004]
  • Justice and leader-member exchange(LMX) : The moderating role of organizational culture
    Erdogan, B. Academy of Management Journal 49 : 395 ~ 406 [2006]
  • Job demands, perceptions of effort‐reward fairness and innovative work behavior
    Janssen, O. Journal of Occupational and organizational psychology 73 (3) : 287 ~ 302 [2000]
  • Identity processes and social stress
    Burke, P. J. American Sociological Review 56 : 826 ~ 849 [1991]
  • Helping behavior as role behavior : Disclosing social structure and history in the analysis of prosocial action
    Callero, P. L. Social Psychology Quarterly 50 : 247 ~ 256 [1987]
  • Handbook of Organizational Creativity
    Shalley, C. E. Psychology Press : 3 ~ 31 [2007]
  • Foci and correlates of organizational identification
    Van Knippenberg, D. Journal of Occupational and Organizational Psychology 73 : 137 ~ 147 [2000]
  • Exploring the black box : An analysis of work group diversity, conflict, and performance
    Pelled, L. H. Administrative Science Quarterly 44 : 1 ~ 28 [1999]
  • Enhancing Creativity Through ‘Mindless’ Work : A Framework of Workday Design
    Elsbach, K. D. Organization Science 17 (4) : 470 ~ 483 [2006]
  • Employee creativity in Taiwan : An application of role identity
    Farmer, S. M. Academy of Management Journal 46 : 618 ~ 630 [2003]
  • Continuing and changing group identities : The effects of merging on social identification and ingroup bias
    Van Leeuwen, E. Personality and Social Psychology Bulletin 29 : 679 ~ 690 [2003]
  • Conceptualizing and measuring organizational and psychological climate:Pitfalls in multilevel research
    Glick, W. H. Academy of Management Review : 601 ~ 616 [1985]
  • Childhood and society
    Erikson, E. H. Norton [1963]
  • Building bodies
    Fisher, L. A. Rutgers University Press : 135 ~ 161 [1997]
  • Alumni and Their Alma Mater : A Partial Test of the Reformulated Model of Organizational Identification
    Mael, F. Journal of organizational Behavior 13 (2) : 103 ~ 123 [1992]
  • Aggregation bias in estimates of perceptual agreement
    James, L. R. Journal of Applied Psychology 67 : 219 ~ 229 [1982]
  • A theory of self-esteem
    Cast, A. D. Social Force 80 (3) : 1041 ~ 1068 [2002]
  • A social identity perspective on leadership and employee creativity
    Hirst, G. Journal of Organizational Behavior 30 (7) : 963 ~ 982 [2009]
  • A causal model to evaluate the relationships among supervision, role stress, organizational commitment and internal service quality
    Boshoff, C. European Journal of Marketing 29 (2) : 23 ~ 43 [1995]