의학전문대학원생의 ‘좋은 의사’에 대한 인식 구조 분석

논문상세정보
' 의학전문대학원생의 ‘좋은 의사’에 대한 인식 구조 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학
  • clerkship
  • gooddoctor
  • patient
  • social network analysis
  • 언어네트워크
  • 임상실습
  • 좋은 의사
  • 환자
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,630 0

0.0%

' 의학전문대학원생의 ‘좋은 의사’에 대한 인식 구조 분석' 의 참고문헌

  • 한국의 의과대학 및 의학전문대학원에서의 임상실습 교육과정 운영과 관리
    김상현 Korean Journal of Medical Education 21 (4) : 373 ~ 383 [2009]
  • 좋은 의사를 만드는 길
    백상호 Korean Journal of Medical Education 22 (4) : 249 ~ 256 [2010]
  • 좋은 의사'의 특성 규명을 위한 기초 연구
    이영미 Korean Journal of Medical Education 19 (4) : 313 ~ 323 [2007]
  • 정신과학 임상실습 후 의학전문대학원생들과 의과대학생들의 환자중심태도 변화 비교
    홍봉식 Korean Journal of Medical Education 21 (2) : 133 ~ 142 [2009]
  • 일개 의과대학 임상실습 교육과정 평가
    박주현 Korean Journal of Medical Education 16 (2) : 157 ~ 168 [2004]
  • 의과대학생과 전공의를 위한 전문가적 행동규범 도출
    이영희 Korean Journal of Medical Education 26 (4) : 323 ~ 333 [2014]
  • 응급의료종사자가 인식하는 병원 내 응급구조사의 이미지 (대전, 충남 3차의료기관 중심으로)
    한송이 한국콘텐츠학회 논문지 12 (4) : 373 ~ 379 [2012]
  • Who Is a Good Doctor? Patients & Physicians' Perspectives
    S. N. Miratashi Yazdi Iran J Public Health 44 (1) : 150 ~ 152 [2015]
  • Re-framing the problem of conceptual change
    S. Caravita Learning and instruction 4 (1) : 89 ~ 111 [1994]
  • Physicians' professional responsibility to improve the quality of care
    T. A. Brennan Acad Med 77 (10) : 973 ~ 980 [2002]
  • Misconceptions or p-prims : how may alternative perspectives of cognitive structure influence instructional perceptions and intentions
    D. Hammer The Journal of the learning science 5 (2) : 97 ~ 127 [1996]
  • Issues in cognitive psychology : implications for professional education
    G. Regehr Acad Med 71 (9) : 988 ~ 1001 [1996]
  • Effective physician-patient communication and health outcomes : a review
    M. A. Stewart CMAJ 152 (9) : 1423 ~ 1433 [1995]
  • Doctor-patient communication and patient satisfaction : a review
    S. Williams Fam Pract 15 (5) : 480 ~ 492 [1998]
  • Cognitive apprenticeship in clinical practice : can it stimulate learning in the opinion of students?
    R. E. Stalmeijer Adv Health Sci Educ Theory Pract 14 (4) : 535 ~ 546 [2009]
  • A spreading-activation theory of semantic processing
    A. M. Collins Psychol Rev 82 (6) : 407 ~ 428 [1975]
  • 'What makes a good doctor?'-views of the medical profession and the public in setting priorities for medical education
    C. S. Fones Singapore Med J 39 (12) : 537 ~ 542 [1998]