열차형상함수를 이용한 상용 고속열차 전두부 형상 최적설계

논문상세정보
' 열차형상함수를 이용한 상용 고속열차 전두부 형상 최적설계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • aerodynamic drag
  • commercialhigh-speedtrain
  • design optimization
  • nose shape
  • vehicle modeling function
  • 공기저항
  • 상용고속열차
  • 열차형상함수
  • 철전두부 형상
  • 최적 설계
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,377 0

0.0%

' 열차형상함수를 이용한 상용 고속열차 전두부 형상 최적설계' 의 참고문헌

  • 항공기 날개 설계를 위한 강건성 및 신뢰성 최적 설계 기법의 적용
    전상욱 한국항공우주학회지 34 (8) : 24 ~ 32 [2006]
  • 신간선 전두부 디자인의 형상 변천
    김광명 한국철도학회논문집 10 (2) : 124 ~ 130 [2007]
  • https://www.hyundai-rotem.co.kr
  • Upwind differencing scheme for the time-accurate incompressible Navier-Stokes equations
    S.E. Rogers AIAA Journal 28 (2) : 253 ~ 262 [1990]
  • Two-step multi-objective nose shape sptimization of a high-speed train using the vehicle modeling function
    Y.C. Ku Seoul National University [2009]
  • Optimum nose shape of a front-rear symmetric train for the reduction of the total aerodynamic drag
    Minho Kwak Journal of Mechanical Science and Technology 27 (12) : 3733 ~ 3743 [2013]
  • Optimizing aerodynamics to raise IC performance
    J.L. Peters Railway Gazette International : 817 ~ 819 [1982]
  • Numerical optimization techniques for engineering design
    G.N. Vanderplaats Vanderplaats Research & Development Inc : 113 ~ [1999]
  • Minimax and maximin distance designs
    M.E. Johnson Journal of Statistical Planning and Inference 26 (2) : 131 ~ 148 [1990]
  • KRS TR 0001-12 (R)
  • Development of a vehicle modeling function for three-dimensional shape optimization
    J.H. Rho Journal of Mechanical Design 131 (12) : 121004 ~ [2009]
  • A universal parametric geometry representation method – CST
    B.M. Kulfan 45th AIAA Aerospace Sciences Meeting and Exhibit [2007]
  • A study of design method for train nose shape using configuration function
    Y.C. Ku Proceedings of 2008 Spring Conference of Korean Society for Railway : 2198 ~ 2203 [2008]