글로벌 소비자 문화 수용성이브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향: 글로벌 패스트패션 브랜드를 대상으로

논문상세정보
' 글로벌 소비자 문화 수용성이브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향: 글로벌 패스트패션 브랜드를 대상으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • globalfastfashionbrandattitude
  • globalfastfashionpurchaseintention
  • susceptibility to global consumer culture(sgcc)
  • 글로벌 소비자 문화 수용성
  • 글로벌 패스트패션 구매의도
  • 글로벌 패스트패션 브랜드 태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
12 0

0.0%

' 글로벌 소비자 문화 수용성이브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향: 글로벌 패스트패션 브랜드를 대상으로' 의 참고문헌

  • 한국과 중국 20-30대 여성들의 SPA브랜드 구매행동비교에 관한 연구
    왕동걸 패션 비즈니스 16 (5) : 23 ~ 38 [2012]
  • 패스트 패션의 가치가 몰입과 재구매 의도에 미치는 영향
    신미향 대한경영학회지 24 (6) : 3505 ~ 3523 [2011]
  • 패션 브랜드의 지각된 품질과 VMD 적합성이 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향
    곽원일 박현희 전중옥 마케팅관리연구 12 (1) : 55 ~ 70 [2007]
  • 중국소비자의 애국심과 국가이미지가 제품평가와 구매의도에 미치는 영향: 권역별 비교
    김훈 상업교육연구 27 (3) : 145 ~ 168 [2013]
  • 소비자-브랜드 관계 형성에의 영향요인과 관계성과에 관한 연구
    강명수 김병재 신종칠 광고학연구 16 (3) : 55 ~ 81 [2005]
  • 소비자 인지적 과정의 기업이미지 형성 및 성공가능성에 관한 경로분석 : 중국소비자의 현지 한국기업에 대한 태도 조사 설문분석을 중심으로
    윤훈현 국제지역연구 11 (2) : 156 ~ 181 [2007]
  • 글로벌 전자상거래에 따른 통상문제와 WTO의 규범적 대응
    조현상 상업교육연구 8 : 393 ~ 413 [2004]
  • 글로벌 소비자문화 수용성에 관한 연구-타당성과 소비자동조성 및 글로벌 패션브랜드 구매태도와의 관련성-
    전경숙 한국의류학회지 33 (9) : 1419 ~ 1429 [2009]
  • 글로벌 브랜드 포지셔닝 전략이 브랜드 인식과 구매의도에 미치는 영향 -브랜드 본국 소비자를 중심으로
    천용석 광고연구 (92) : 135 ~ 173 [2012]
  • 글로벌 브랜드 태도의 선행요인과 글로벌 브랜드 구매의도와의 관계 - 중국소비자를 대상으로 -
    채명수 국제통상연구 16 (2) : 115 ~ 148 [2011]
  • 글로벌 마케팅
    이규현 경문사 [2008]
  • 글로벌 SPA 브랜드 태도형성의 선행요인과 구매의도의 관계
    황지현 경희대학교 대학원, [2013]
  • 광고속성이 광고태도, 브랜드인지, 브랜드태도에 미치는 영향 연구
    이제원 상업교육연구 23 (4) : 361 ~ 384 [2009]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • Understanding Attitude and Predicing Social Behavior
    Fishbein, M. Prentice-Hall [1980]
  • Trying to be Cosmopolitan
    Thompson, C. J. Journal of Marketing Research 26 (3) [1999]
  • The Role of Attitude Toward the Advertising as a Mediator of Advertising Effectiveness: A Test of Competing Explanations
    Mackenzie, S. B. Journal of Marketing Research 23 (2) : 130 ~ 143 [1986]
  • The Measurement and Dimensionality of Brand Associations
    Low, C. W. Journal of Product & Brand Management 9 (6) : 350 ~ 371 [2000]
  • The Influence of Hedonic Values on Consumer Behaviors : An Empirical Investigation in China
    Wang, C. L. Journal of Global Marketing 14 (1/2) : 169 ~ 186 [2000]
  • The Effects of brand name suggestiveness on advertising recall
    Keller K. L. Journal of Marketing 62 (1) : 48 ~ 57 [1998]
  • The Effects of Organizational Difference and Trust on the Effectiveness of Selling Partner Relationships
    Smith, J. B. Journal of Marketing 61 (1) : 3 ~ 21 [1997]
  • The Culture Environment of International Business
    Terpstra, V South Western [1991]
  • Susceptibility to global consumer culture : A three-dimensional scale
    Zhou, L. Psychology & Marketing 25 (4) : 336 ~ 351 [2008]
  • Structural equation modeling in practice: A review and recommend two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 10 (2) : 411 ~ 423 [1988]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice-Hall : 654 ~ 667 [1995]
  • Marketing Universals : Consumers' Use of Brand Name, Price, Physical Appearance, and Retailer Reputation as Signals of Product Quality
    Dawar, L. Journal of Marketing 58 (4) : 81 ~ 95 [1994]
  • Managing Brand Equity Capitalizing on the Value of a Brand Name
    Aaker, D. A. The Free Press [1991]
  • Inattentive and Contented:Relationship Commitment and Attention to Alternatives
    Miller, R. S. Journal of Personality and Social Psychology 73 (4) : 758 ~ 766 [1997]
  • How Social Influence Affects Consumption Trends in Emerging Markets : An Empirical Investigation of the Convergence Hypothesis
    Dholakia, U. M. Psychology & Marketing 21 (3) : 775 ~ 797 [2004]
  • How Perceived Brand Globalness Creates Brand Value
    Steenkamp, B. E. Journal of International Business Studies 34 (3) : 53 ~ 65 [2003]
  • How Global Brands Compete
    Holt, D, B. Harvard Business Review 82 (9) : 68 ~ 75 [2004]
  • Globalization of Consumer Markets: Structures and Strategies
    Hassan, S, S. International Business Press : 47 ~ 62 [1994]
  • Global Bands : Taking Stock
    Quelch, J. A. Business Strategy Review 10 (1) : 1 ~ 14 [1999]
  • Effects of Price, Brand, and Store Information on Buyer’s Product Evaluation
    Dodds, W. B. Journal of Marketing Research 28 (3) : 307 ~ 319 [1991]
  • Effects of Brand Local and Nonlocal Origin on Consumer Attitudes in Developing Countries
    Batra, R. Journal of Consumer Psychology 9 (2) : 83 ~ 95 [2000]
  • Consumer Psychology for Marketing
    Focall, G. R. & Loutledge [1994]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden Press [1986]
  • Brand Positioning Through Advertising in Asia, North America, and Europe : The Role of Global Consumer Culture
    Alden, D. L. Journal of Marketing 63 (1) : 75 ~ 87 [1999]
  • Brand Origin Recognition Accuracy : It is Antecedents and Consumers' Cognitive Limitations
    Samiee, S. Journal of International Business Studies 36 (4) : 379 ~ 397 [2005]
  • Assessing Divergent Disciplinary View of the Globalization of Consumption: An Exploratory, Cross-Sectoral, and Ethnographic Examination of Consumer-Choice Dynamism Resulting from the Influx of New Forms of Retailing
    Gabel, T, G. Advance in Consumer Research 27 (1) : 166 ~ 172 [2000]
  • Acculturation and Discrimination in the Global Market Place : The Case of Hispanics in the U. S.
    Wilson, R. T. Journal of International Consumer Marketing 20 (1) : 67 ~ 78 [2007]
  • A Detachment-Limited Model of Drain Age Basin Evolution
    Howard, A. D. WaterResources Research 30 (2) : 2261 ~ 2285 [1994]