국내 음식관광 활성화를 위한 사이코-컬리너리(Psycho-Culinary) 척도 개발 연구

논문상세정보
' 국내 음식관광 활성화를 위한 사이코-컬리너리(Psycho-Culinary) 척도 개발 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • foodtour
  • foodtourist
  • psycho-culinary
  • psychographics
  • 사이코-컬리너리
  • 사이코그래픽스
  • 음식관광
  • 음식관광객
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,316 2

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' 국내 음식관광 활성화를 위한 사이코-컬리너리(Psycho-Culinary) 척도 개발 연구' 의 참고문헌

  • 호텔 이용 고객의 서비스 접점 성과에 대한 척도 검증
    김지희 호텔경영학연구 23 (2) : 1 ~ 23 [2014]
  • 한국베이비부머와 기존노년층의 라이프스타일과 여행상품선택속성에 대한 영향
    이성철 상업교육연구 27 (5) : 219 ~ 244 [2013]
  • 추구편익에 따른 주제 공원 방문객의 시장세분화에 관한 연구
    김희진 이애주 관광학연구 24 (1) : 93 ~ 224 [2000]
  • 초등학생용 휴대전화 의존성 진단척도 개발 및 타당화
    고성자 초등교육연구 25 (2) : 43 ~ 68 [2012]
  • 음식관광객 유형별 특성 및 동기분석
    정두용 전남대학교 문화전문대학원 [2010]
  • 음식관광객 시장세분화에 관한 연구
    이인옥 경희대학교 대학원 [2010]
  • 음식관광 체험활동 선호도와 음식관련 성격 특질이참여의도에 미치는 영향에 관한 연구
    이인옥 외식경영연구 15 (5) : 225 ~ 248 [2012]
  • 음식관광 관여와 지역애착도가 여행지 음식 추구성향에 미치는 영향
    윤선희 대구대학교 대학원 [2008]
  • 박사
  • 연구조사방법론
    이훈영 도서출판 청람 [2008]
  • 소비욕구 측정을 위한 척도개발
    김기옥 김민정 소비자학연구 19 (1) : 1 ~ 23 [2008]
  • 생태관광자의 개인특성에 따른 관광활동참여와 만족에 관한 연구
    이귀옥 대구대학교 대학원 [2000]
  • 농업인용 지역 농특산물 미각교육 교재개발 연구
  • 구조방정식 모델링
    배병렬 청람 [2011]
  • 관여도 개념을 이용한 지방축제 참가자 시장세분화에 관한 연구한국의 술과 떡 잔치 2003 중심으로-
    김성섭 관광레저연구 16 (2) : 217 ~ 234 [2004]
  • 관광이미지에 근거한 시장세분화와 목적지 포지셔닝에 관한 연구 : 내국인 Outbound 관광목적지를 중심으로
    송숙 목포대학교 대학원 [2009]
  • 관광객의 특성에 따른 음식관광자원 정보탐색행동 차이 연구
    김수지 관광학연구 38 (1) : 11 ~ 32 [2014]
  • 강원도 음식관광 활성화 방안 연구
    이영주 강원발전연구원 [2007]
  • Why destination areas rise and fall in popularity
    Plog, S. C. The Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 4 : 55 ~ 58 [1974]
  • Understanding culinary tourists: segmentations based on past culinary experiences and attitudes toward food-related behaviour
    Yun, D. International CHRIE Conference-Refereed Track [2011]
  • Tourism and Gastronomy. 1st Ed
    Hijalager, A. M. Routledge [2002]
  • The convenience consumer and food-related lifestyles in Great Britain
    Buckley, M. Journal of Food Products Marketing 11 (3) : 3 ~ 25 [2005]
  • The consumption of experiences or the experience of consumption? An introduction to the tourism of taste, food turismaround the world: development, management and markets
    Hall, C.M. Butterworth-Heinemann : 1 ~ 24 [2003]
  • The Theory of Planned Behavior, Organizational Behavior and Human Decision Processes
    Ajzen, I University of Massachusetts [1991]
  • The American Culinary Traveler
    Mandala, L. Mandala Research, LLC [2013]
  • Tasting tourism: travelling for food and drink
    Boniface, P. Ashgate Publishing [2003]
  • Service Marketing
    Zeithaml, V. A. McGraw-Hill [2003]
  • Segmenting canadian culinary tourists
    Ignatov E Current Issues in Tourism 9 : 235 ~ 255 [2006]
  • Scale development: Theory and applications, 2nd ed
    DeVellis, R. F. Sage Publications [2003]
  • Scale development research: A content analysis and recommendations for best practices
    Worthington, R. Counseling Psychologist 34 : 806 ~ 838 [2006]
  • Scale construction : Developing reliable and valid measurement instruments
    Hinkin, T. R. Journal of Hospitality and Tourism Research 21 (1) : 100 ~ 120 [1997]
  • Psychometric Theory, 3rd ed
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1994]
  • Plog의 사이코그래픽 모델에 기초한 관광객 유형에 관한 연구
    권혁재 동아대학교 대학원 [1996]
  • Napa Valley Visitor Industry, 2014 Economic Impact Report
  • Multivariate data analysis, 5th ed
    Hair, J. F. Jr. Prentice Hall [1998]
  • Movement Patterns of Tourists within a Destination
    Mckercher, B. Tourism Geographies 10 (3) : 355 ~ 374 [2008]
  • Marketing segmentation of culinary tourists
    MacLaurin, T. 7th Global Conference on Business & Economics [2007]
  • Marketing for Hospitality and Tourism, 6th ed
    Kotler, P. Prentice-Hall [2013]
  • Market segmentation of an international cultural-historical event in Italy
    Formica, S. Journal of Travel Research 36 (Spring) : 16 ~ 24 [1998]
  • Lifestyle segmentation of US food shoppers to examine organic and local food consumption
    Nie, C. Appetitie 57 : 28 ~ 37 [2011]
  • Leisure traveler choice models of theme hotels using psychographics
    Zins, A. Journal of Travel Research 36 : 3 ~ 15 [1998]
  • Kano모델을 이용한 음식관광지 선택속성 분류에 관한 연구 : 한국 및 중국 대학(원)생을 중심으로
    장지원 호텔경영학연구 23 (3) : 225 ~ 244 [2014]
  • Have Fork Will Travel: a practical handbook for food & drink tourism professionals
    Chawla, S. World Food Travel Association [2014]
  • Gastronomy as a tourism resource: profile of the culinary tourist
    Sánchez-Canizares, S. M. Current Issue in Tourism 15 (3) : 229 ~ 245 [2012]
  • Food-related Lifestyle: Development of a Cross-culturally Valid Instrument for Market Surveillance
  • Food tourism reviewed
    Henderson, J. British Food Journal 111 (4) : 317 ~ 326 [2009]
  • 박사
  • Factors influencing tourist food consumption
    Mak, A. H. N. International Journal of Hospitality Management 31 : 928 ~ 936 [2012]
  • Development of a scale to measure the trait of food neophobia in humans
    Pliner, P. Appetite 19 : 105 ~ 120 [1992]
  • Culinary Tourism, 1st Ed
    Long, L. M. The Universtiy Press of Kentucky [2004]
  • Attitude Determinants in Tourism Destination Choice
    Um, S. Annals of Tourism Research 17 : 432 ~ 448 [1990]
  • Acquiring a taste for cuisine tourism: A product development strategy
  • A paradigm for developing better measures of marketing constructs
    Churchill, G. H. Journal of Marketing Research 16 : 3 ~ 6 [1979]