관광정보와 관광경험간 관계에 미치는 신기성욕구의 조절효과 연구

논문상세정보
' 관광정보와 관광경험간 관계에 미치는 신기성욕구의 조절효과 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • moderating effect
  • novelty seeking
  • tourism experience
  • tourism information
  • 관광 정보
  • 관광경험
  • 신기성욕구
  • 조절 효과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
11,431 1

0.2%

' 관광정보와 관광경험간 관계에 미치는 신기성욕구의 조절효과 연구' 의 참고문헌

  • 현상학적 방법론을 이용한 여행단계별 소비감정에 대한 연구
    강윤진 김나민 이문규 관광학연구 32 (1) : 209 ~ 233 [2008]
  • 박사
  • 유산 관광지에서의 현장 체험속성에 관한 연구
    한숙영 관광연구 20 (2) : 55 ~ 69 [2005]
  • 외래 관광자의 관광경험이 관광만족과 재방문에 미치는 영향 -북촌 게스트하우스를 중심으로-
    이재곤 관광연구 29 (1) : 179 ~ 199 [2014]
  • 신기성 욕구수준에 따른 관광목적지 브랜드가치 비교연구-일본인 Outbound 관광객을 중심으로-
    한혜숙 관광연구저널 19 (1) : 231 ~ 247 [2005]
  • 스마트폰 관광정보서비스 이용 속성에 따른 시장세분화 연구
    윤유식 호텔경영학연구 21 (5) : 237 ~ 253 [2012]
  • 모험 관광객의 플로우(flow) 경험구조: 래프팅 참여자를 중심으로
    박한식 관광연구 23 (1) : 191 ~ 207 [2008]
  • 멀티채널 환경에서 소비자는 어떻게 정보를 탐색하는가?: 선호하는 정보원천에 따른 소비자 유형화와 관련 요인
    최아영 소비자학연구 23 (2) : 135 ~ 164 [2012]
  • 리조트 선택과 이용에서 소셜미디어 정보탐색의 역할과 공유
    고동완 관광학연구 37 (9) : 255 ~ 274 [2013]
  • 글로벌문화관광론
    양위주 한올 [2015]
  • 관광아내정보 웹사이트의 특성이 고객행동에 미치는 영향
    허경석 호텔경영학연구 16 (4) : 135 ~ 147 [2007]
  • 관광쇼핑행동 영향요인에 관한 연구 - 신기성, 감각추구성향, 쾌락적 쇼핑성향을 중심으로 -
    이태희 관광학연구 33 (6) : 15 ~ 35 [2009]
  • 박사
  • 관광경험이 관광만족과 삶의 질에 미치는 영향- 비제도화 국내관광자를 중심으로 -
    김채옥 관광연구 21 (4) : 23 ~ 41 [2007]
  • 관광객의 신기성 욕구수준에 따른 관광목적지 선호도 차이에 관한 연구
    이태희 관광학연구 22 (1) : 9 ~ 20 [1998]
  • Traveler use of visitor information centers: Implications for development in Illinois
    Fesenmaier, D. R. Journal of Travel Research 31 (3) : 44 ~ 50 [1997]
  • Toward termi nological, conceptual and statistical clarity in the study of mediators and moderators: Examples from the child-clinical and pediatric psychology literatures
    Holmbeck, G. N. Journal of Consulting and Clinical Psychology 4 : 599 ~ 610 [1997]
  • Tourism and the forbidden zone: the under served power of qualitative inquiry
    Hollinshead, T, J. K. Tourism Management 22 (1) : 63 ~ 82 [2001]
  • Tourism Planning. Basics, Concepts, Cases (4th ed.)
    Gunn, C, A. Tayler & Francis Books, Inc : 54 ~ 58 [2002]
  • Tourism Business Frontiers
    Gretzel, U. Elsevier/Butterworth-Heinemann : 9 ~ 18 [2006]
  • Tourism Behavior: Themes and Conceptual Schemes
    Pearce, P. L. Channel View [2005]
  • The social psychology of leisure and recreation
    Iso-Ahola, S. E Brown Company Publisher [1980]
  • The precinct experience: a phenomenological approach
    Hayllar, B. Tourism Management 26 (4) : 517 ~ 528 [2005]
  • The other curriculum : Out-of-class experiences associated with student learning and personal development
    Kuh, G. D. Journal of Higher Education 66 (2) : 123 ~ 155 [1995]
  • The moderator-mediator variable distinction in social psychological research, Conceptual, strategic, and statistical considerations
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The core of heritage tourism
    Poria, Y. Annals of Tourism Research 30 (1) : 238 ~ 254 [2003]
  • Temporal Destination Revisit Intention : The Effects of Novelty Seeking and Satisfaction
    Jang, S. Tourism Management 28 : 580 ~ 590 [2007]
  • Sensation seeking: Beyond the optimal level of arousal
    Zuckerman, M. Lawrence Erlbaum Associates [1979]
  • Relationships between Travel Information Search and Travel Product Purchase in Pretrip Contexts
    Jun, S. H. Journal of Travel Research 45 (3) : 266 ~ 274 [2007]
  • Psychometric Theory(2nd ed.)
    Nunnally, J. C. McGraw-Hall [1978]
  • Novelty seeking at aboriginal attractions
    Chang, J. Annals of Tourism Research 33 (3) : 729 ~ 747 [2006]
  • Motivations for pleasure vacation
    Crompton, J. Annals of Tourism Research 6 : 408 ~ 424 [1979]
  • Moderating and mediating effects in Causal Models
    Kim, J. Issues in Mental Health Nursing 22 (1) : 637 ~ 675 [2001]
  • Measuring novelty seeking in tourism
    Lee, T. H. Annals of Tourism Research 19 (4) : 732 ~ 751 [1992]
  • Geographical consciousness and tourism experience
    Li, Y. Annals of Tourism Research 27 (4) : 863 ~ 883 [2000]
  • Economics of Outdoor Recreation
    Clawson, M. John Hopkins Press [1966]
  • Drives and C.N.S.(Conceptual Nervous System)
    Hebb, D. O. Psychological Review 62 : 243 ~ 254 [1955]
  • Crossing cultures : Student travel and personal development
    Gmelch, G. International Journal of Intercultural Relations 21 (4) : 475 ~ 490 [1997]
  • Applied Multiple Regression/Correlation Analysis for the Behavioral Sciences
    Cohen, J. P. Lawrence Erlbaum Associates [2003]
  • An examination of golf vacationers’ novelty
    Petrick, J. F. Annals of Tourism Research 29 (2) : 384 ~ 400 [2002]
  • A University of Travel : Backpacker learning
    Pearce, P. L. Tourism Management 28 (5) : 1285 ~ 1298 [2007]
  • 21세기 관광 마케팅론
    안영면 동아대학교출판부 [2002]
  • 2012 여수엑스포 방문객의 체험이 지각된 가치와 만족도에 미치는 영향: 체험경제 이론을 중심으로
    송학준 호텔경영학연구 22 (6) : 159 ~ 174 [2013]