창조관광 사업에서 기업가 정신이 사업의 지속가능성에 미치는 영향에 관한 연구

논문상세정보
' 창조관광 사업에서 기업가 정신이 사업의 지속가능성에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
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주제
  • 경영관리
  • creativetourismenterprise
  • entrepreneurship
  • governmentventurepolice
  • sustainability
  • 기업가정신
  • 정부지원정책
  • 지속성
  • 창조적 관광기업
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' 창조관광 사업에서 기업가 정신이 사업의 지속가능성에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 환경불확실성, 무형자원, 핵심역량의 지속성이차별화전략 및 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구 : 외식기업을 중심으로
    서경화 이수범 호텔경영학연구 20 (5) : 147 ~ 164 [2011]
  • 호텔산업의 육성을 위한 조세지원제도 개선 방안에 관한 연구- 법인세를 중심으로 -
    김정만 호텔경영학연구 11 (1) : 35 ~ 59 [2002]
  • 호텔기업의 기업가정신이 신서비스개발에 대한 경영진의 의지와 프로세스 체계에 미치는 영향
    박진옥 호텔관광연구 16 (3) : 131 ~ 145 [2014]
  • 한-아세안 FTA와 방송 콘텐츠 공동제작 활성화를 위한 정부정책의 방향: 정부주도형 지원정책을 중심으로
    이상우 정보통신정책연구 18 (2) : 25 ~ 60 [2011]
  • 창조적 변화를 주도하는 사람들: Creative Class
    Florida, R. 전자신문사 [2004]
  • 창조관광사업 올해부터 '벤처' 지정 각종 지원 확대
    아시아경제 [2014]
  • 창조경제와 기업가정신
    이윤준 과학기술정책 24 (3) : 48 ~ 55 [2014]
  • 창조 도시: Creative City
    Landry, C. 해남 [2005]
  • 창의적 관광기업육성 방안
    김배호 한국관광정책 (47) : 47 ~ 51 [2012]
  • 지역중소제조기업 수출지원제도의 효과에 관한 연구, 안양시 ‘98지역경제진흥연구보고서
    김인호 [1998]
  • 지방자치정부의 관광인프라가 자전거 여행의도에 미치는 영향 연구 : 지각된 정부정책지원의 조절역할을 중심으로
    하동현 관광연구 28 (4) : 85 ~ 100 [2013]
  • 지방자치단체의 중소제조기업 수출지원제도의 실효성 제고에 관한 연구
    김인호 사회과학연구 11 : 22 ~ 24 [2004]
  • 중소기업지원사업 성과평가모형 연구
    조이현 [2005]
  • 중소기업의 수출지원정책 활용과 기업가정신이 수출성과에 미치는 영향
    박성재 경희대학교 대학원 [2012]
  • 중소기업의 R&D와 혁신 - 정부정책지원의 조절효과 -
    신진교 기업경영연구 15 (1) : 119 ~ 132 [2008]
  • 정부지원정책이 문화산업 기술혁신에 미치는 영향
    김경아 한국거버넌스학회보 21 (1) : 415 ~ 432 [2014]
  • 정부의 연구개발지원제도가 중소기업 기술경영수준에 미치는 조절효과에 관한 연구
    서창적 한국생산관리학회지 18 (3) : 23 ~ 52 [2007]
  • 외식프랜차이즈 기업의 기업가정신이 경영성과에 미치는 영향: 본사의 신뢰 매개효과 검증을 중심으로
    최동주 외식경영연구 15 (2) : 253 ~ 278 [2012]
  • 외식산업의 기업가 정신이 성과에 미치는 영향
    박기용 한국조리학회지 15 (3) : 153 ~ 165 [2009]
  • 사회적기업의 지속가능성 연구: 다중이해관계자 참여를 중심으로
    김성기 성공회대학교 대학원 [2010]
  • 사회적기업의 주요 성공요인 분석
    박의룡 안영규(Ahn Young-Gyu) 한국산업경영학회 발표논문집 12 : 167 ~ 185 [2011]
  • 사회적기업의 성과 및 지속가능성에 영향을미치는 요인에 대한 연구
    장영란 차진화 홍정화 회계정보연구 30 (2) : 175 ~ 207 [2012]
  • 사립 박물관의 사회적 역할과 정부의 지원정책 방안 연구
    전성임 국민대학교 행정대학원 [2010]
  • 벤처기업의 기업가정신과 성과와의 관계
    오종석 대한경영학회지 22 : 285 ~ 307 [1999]
  • 기업가정신과 기업성과:비영리조직과의 파트너십의 조절효과를 중심으로
    정준이 대한경영학회지 20 (4) : 1797 ~ 1820 [2007]
  • 관광식당업 관련법규 개선방안 연구: 행정,제도 및 세제,금융지원 법규를 중심으로
    야은숙 호텔경영학연구 7 (1) : 253 ~ 278 [1998]
  • 관광벤처기업의 위험성 평가와 개별자산이 기업가치에 미치는 기여도에 관한 연구: 코스닥 등록 기업을 중심으로
    김기태 관광학연구 29 (3) : 401 ~ 418 [2005]
  • 관광벤처기업의 BSC를 활용한 성과 모형에 관한 연구
    윤석철 관광서비스연구 11 (2) : 29 ~ 43 [2011]
  • Toward a theory of community-based enterprise
    Peredo, A.M. Academy of Management Review 31 (2) : 309 ~ 328 [2006]
  • The Role of Entrepreneurial Orientation in Stimulating Effective Corporate Entrepreneurship
    Dess, G. G. The Academy of Management Executive 19 (1) : 147 ~ 156 [2005]
  • The Practice of Entrepreneurship”, Innovation and Entrepreneurship Practice and Principles
    Drucker, P. F. Harper & Row [1985]
  • The Creative Economy. Business Online: August 28
    Coy, P. [2000]
  • The Complementary Effects of Market Orientation and Entrepreneurial Orientation on Profitability in Small Businesses" (Refereed)
    Sinkula, J. Journal of Small Business Management 47 (2) : 443 ~ 464 [2009]
  • Structural Equation Modeling with LISEL: Essentials and Advances
    Hayduk, L. A. Johns Hopkins University Press [1987]
  • Structural Equation Modeling and Regression: Guidelines for Research Practice
    Gefen, D. Communications of the Association for Information Systems 4 (7) : 1 ~ 70 [2000]
  • State Government Promotion of Manufacturing Exports: A Gap Analysis
    Kotabe, M. Journal of International Business Studies 23 (4) : 637 ~ 665 [1992]
  • Social entrepreneurship research: a source of explanation, prediction and delight
    Mair, J. Journal of World Business 41 (1) : 36 ~ 44 [2006]
  • Social and Commercial Entrepreneurship: Same, Different, or Both?
    Austin James Entrepreneurship Theory and Practice 30 (1) : 1 ~ 22 [2006]
  • Small firm growth and performance: entrepreneurship and beyond
    Wiklund, Johan Jönköping International Business School [1998]
  • Regulatory environment and strategic orientation in a transitional economy: a study of Chinese private enterprise
    Tan, J. Entrepreneurship: Theory and Practice 21 : 31 ~ 46 [1996]
  • Promoting Entrepreneurship in Large Companies
    Person, G. J. Long Range Planning 22 (3) : 87 ~ 97 [1989]
  • Predictors and financial outcomes of corporate entrepreneurship : an explorative study
    Zahra, S. A. Journal of Business Venturing 6 (4) : 259 ~ 285 [1991]
  • On assuring valid measures for theoretical models using survey data
    Ping Jr., R, A. Journal of Business Research 57 (2) : 125 ~ 141 [2004]
  • Just entrepreneurial enough: the moderating effect of entrepreneurship on the relationship between market orientation and performance
    Bhuian, S. N. Journal of business research 58 (1) : 9 ~ 17 [2005]
  • Intrapreneurship : Construct refinement and cross-cultural validation
    Antoncic, B. Journal of Business Venturing 16 (5) : 495 ~ 527 [2001]
  • Improving firm performance through entrepreneurial actions; acordia’ corporate entrepreneurship strategy
    Kuratko. D. F. Academy of Management Executive 15 (4) : 60 ~ 71 [2001]
  • Gauging the success of social ventures initiated by individual social entrepreneurs
    Sharir, M. Journal of World Business 41 (1) : 6 ~ 20 [2006]
  • Exploring the meaning(s) of sustainability for community-based social entrepreneurs". Social Entrepreneurs
    Wallace, B Social Enterprise Journal 1 (1) : 78 ~ 89 [2005]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. R. Journal of Marketing Research 18 (3) : 39 ~ 50 [1981]
  • Environment, corporate entrepreneurship and financial performance : a taxonomic approach
    Zahra, S. A. Journal of Business Venturing 8 (4) : 319 ~ 340 [1993]
  • Entrepreneurial vs. Conservative firms: A comparison of strategies and performance
    Covin, J. G. Journal of Management Studies 25 (55) : 439 ~ 462 [1991]
  • Entrepreneurial Orientation and Small Business Performance: a Configurational Approach
    Wiklund, Johan Journal of Business Venturing 20 : 71 ~ 91 [2005]
  • Enterprise education: Influencing students’ perceptions of entrepreneurship
    Peterman, N. E. Entrepreneurship Theory and Practice 28 (2) : 129 ~ 144 [2003]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better-Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, S. Journal of Marketing Research 38 (2) : 225 ~ 243 [2007]
  • Culture and entrepreneurial potential: A nine country study of locus of control and innovativeness
    Mueller, S. L. Journal of business venturing 16 (1) : 51 ~ 75 [2001]
  • Creative Economy: How people make money from idea
    Howkins, J. Penguin Books [2001]
  • Corporate entrepreneurship contingencies and organizational wealth creation
    Antoncic, B. Journal of Management Development 23 (6) : 518 ~ 550 [2004]
  • Corporate Entrepreneurship: Entrepreneurial Development Inside Organizations
    Morris, M. H. Harcourt Publishers [2002]
  • Contextual influence on the corporate entrepreneurship performance relationship : a longitudinal analysis
    Zahra, S. A. Journal of Business Venturing 10 : 43 ~ 58 [1995]
  • Consumer cynicism toward collective buying: The interplay of others' outcomes, social value orientation, and mood
    Dolen, W.M. van Psychology & Marketing 29 (5) : 306 ~ 321 [2012]
  • Consumer cynicism toward collective buying: The interplay of others' outcomes, social value orientation, and mood
    Van Dolen, W. M. Psychology & Marketing 29 (5) : 306 ~ 321 [2012]
  • Confirmatory modeling in organizational behavior/ human resource management: Issues and applications
    Harris, M. M. Journal of Management 16 : 337 ~ 360 [1990]
  • An Empirica1 Investigation of the Effect of Market Orientation and Entreprenurship Orientatation Alignment on Product Innovation
    Atuahene-Gima, K. Organization Service 12 (1) : 54 ~ 74 [2001]
  • An Account of Sustainability :Failure, Success and a Reconceptualization
    Bebbington, J. Critical Pespectives on Accounting 12 : 557 ~ 587 [2000]
  • Achieving manufacturing flexibility through entrepreneurial orientation
    Chang, S. C. Industrial Management & Data Systems 107 (7) : 997 ~ 1017 [2007]
  • A structural model of end user computing satisfaction and user performance
    Etezadi-Amoli, J. Information & Management 30 (2) : 65 ~ 73 [1996]
  • A Proclivity for Entrepreneurship : a Comparison of Entrepreneurs, Small Business Owners, and Corporate Managers
    Stewart, W. H. Journal of Business venturing 14 (2) : 189 ~ 214 [1998]
  • A Conceptual Model of Entrepreneurship as Firm Behavior
    Covin, G. J. Entrepreneurship Theory and Practice 16 (1) : 7 ~ 25 [1991]